Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blue Screen system Halted

Pagina: 1
Acties:

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 00:00
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een lange tijd al een probleem met mijn hardware en het begint weer meer frequent te worden.
Ik heb echt geen idee waar het aan ligt, al neig ik naar mijn harde schijf toe.

Het geval:

Bij het afspelen van video bestanden krijg ik om de zoveel tijd een Blue screen, totaal willekeurig soms pas na uren soms helemaal niet maar soms al binnen 1 uur.

Blue screen hardware malfunction, call your hardware vendor for support.
The system has halted.

Dit is de enige informatie die ik krijg... en het begint best frustreerend te worden.

Laten we bij het begin beginnen,

eerst windows vista 32 bit gehad, op het begin nooit gehad later kreeg ik soms blue screens met dit bericht bij video bestanden kijken. Probleem was niet heel erg dus ik stoorde me er niet echt aan.

Windows 7 ultimate 64Bit geinstaleerd (windows vista er ongeveer 1 jaar op gehad). Alles doet het prima, iets later weer bij video bestanden kijken blue screen system halted..... het bestond nog steeds ondertussen denk ik dat het probleem al zo'n anderhalf jaar leeft, maar .... ik kreeg het nu laatst ook bij een andere aplicatie (Amiga forever waarbij full screen aandoen voor een Blue screen zorgde elke keer op het zelfde moment). Dit is echter pas 2 keer voorgekomen, bij andere dingen zoals games etc heb ik nog nooit een blue screen gehad. Dit is dus echt te vaag voor mij want logische wijs zou het daar ook moeten gebeuren. Maar dat is dus echt nog nooit gebeurd.

Nu kan het meerdere dingen zijn....

Beginnen maar met hardware componenten:
Intel q6600 @ 3,0GHZ Artic freezer 7 pro cooler
Gefore 260GTX Black edition (XFX)
XFX nforce 650I Ultra
2x1 TB samsung spinpoint F1 in raid 0
4 x 1024 ocz pc 6400 DDR2 ram niet overclocked.
600W OCZ stealthxtreme psu.

Externe aperatuur: Zboard keyboard
Logitech mx518 muis
Usb hub (met daarin muis en toetsenbord)
Externe geluidskaart M-audio fast track pro.
zo nu en dan Xusb controllers (Xbox controller)

Dit apperatuur heb ik al een tijd gehad mischien alleen de videokaart veranderd hier en daar.
Ik heb dezelfde fout altijd gehad los van kleine veranderingen in de hardware.

Zou dit een driver error zijn? Of een harde schijf probleem met accessen van files? (Vaak krijg ik de blue screen op vaste momenten zegmaar als ik hem op 2.10 minuten in een filmpje kreeg krijg ik dat soms de 2de keer ook precies op dat moment. al weet ik dit niet helemaal zeker).

Is er iemand die dit probleem kent en eventueel een oplossing heeft?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Het zou echt fijn zijn als er gewoon een oplossing is :D

Mvg,
Jasper

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult moeten gaan testen. Je weet niet zeker of het aan hardware of software ligt, dus dat eerst uitzoeken, en dan gaan testen met afkoppelen/vervangen van componenten.

Zie:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Wat kan ik doen aan een BSOD (Blue Screen of Death)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 29-11-2010 02:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 00:00
Het probleem is juist dat hij geen foutcodes geeft, dat maakt het lastig. Verder heb ik dit al langer en met verschillende hardware dus ik zie niet zo snel die link.