Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Hey tweakerts,

Ik heb net een nieuw mobo, met bijbehorend DDR3 geheugen, en als icing op de cake - de Phenom II x6 1075t processor.

Nu ben ik al jaren de thermaltake TR2 R1 koeler die ik bij mijn vorige set kreeg gewend, en nu merk ik pas dat dat een hele stille koeler was. De stockkoeler van de 1075T maakt HERRIE! :P (vind ik dan in vergelijking met de vorige).

Nu gaat de thermaltake de deur uit met de rest van de vorige set, dus is het geen optie om die er weer op te zetten.
Nu is mijn vraag - wat voor koeler kan ik het best kopen voor mijn AM3 processor. Het gaat vooral om stil, echt overklokken ga ik (nog lange tijd) niet doen.

Daarbij is niet gewoon de standaard vraag van wat voor koeler, want ik heb zeg maar nog een eis:
Hij moet toolless te zijn installeren. Ik heb net alles erin gezet, en ik wil het er eigenlijk niet meer uithalen.
Ook wil ik het liefst zo min mogenlijk schroevendraaiers bij mijn proc/mobo.
En als laatste, ik ben verdomd lui - en vind het toolless systeem gewoon TOP!

Wat zouden jullie aanraden?
Thanks!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Als je de coolermaster Hyper TX3 koopt (die is toolless) en je zet er een paar stille fans op is het denk ik al klaar. Voor de AMD is het namelijk alleen maar een beugel voor de socket.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59
Scythe Mugen 2, of Scythe Ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Laatst online: 07-08 17:45
De Mugen 2 is in ieder geval niet toolless, de pricewatch: Scythe Yasya daarentegen wel, deze presteert volgens mij ongeveer vergelijkbaar met de Mugen 2.

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16

amaterasu

In memory of Cj

Heb zelf de Mugen 2 op mijn 1055t (kleine overclock van 2,8 naar 3,2ghz). Echt super stil tegenover de stock cooler.
Cpu word nu 18graden idle en na 10min Prime95 37graden.
Kan dus zeker de Scythe mugen aanraden voor je cpu aleen het eenige nadeel is dat ie niet toolless te plaatsen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
18 graden idle? Misschien handig om even je omgevingstemperatuur erbij te vermelden, want ik heb zo'n vermoeden dat het niet bijzonder warm is in je kamer :p

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
AMD CPU's geven ilde waarschijnlijk nooit de juiste temperaturen aan ;)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16

amaterasu

In memory of Cj

Het is sowieso niet bepaald warm op mijn kamer nee :p maar hij zit idle tussen de 18 en de 20graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb nu een stuk of 15x een Mugen 2 gemount en weer dismount. Doe het nu met m'n ogen dicht al was het in het begin 'n beetje tricky. Ja, daarvoor heb je een schroevendraaier nodig. Wat je ervoor terugkrijgt is een beest van een koeler die stil is, jaren mee kan en voldoende headroom biedt voor een eventuele toekomstige overclock. Just my 2 cents :)
AMD CPU's geven ilde waarschijnlijk nooit de juiste temperaturen aan ;)
lies, zelfs mijn unlockede 555be gaf op de enige nog afleesbare sensor best geloofwaardige temperaturen weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
Qua temperaturen, dat klopt bij mijn Phenom II X6 @ 4040Mhz, moest ik ook in Coretemp de offsets aanpassen
met +12 graden all cores tov. de idle waarde die de bios aangaf..

Voorheen trouwens nooit last gehad afwijken de temps met AMD..

Wat cooling betreft, mijn ervaring de Megahalems doen het erg goed op AMD, 4040Mhz -1.392V,
Idle 24 - load max 46 bij 5 uur Prime.

Oft, voor de intereseerden, ik heb de AMD AHCI 1.2.1.263 drivers geinstaleerd die zouden nu de trim doorlaten,maar ik bemerk tevens ook nog betere prestaties met mij Intel SSD... (op 790GT-SB750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hmmm? Ik heb ook een Scythe Mugen 2 op m'n X6 1090T en is helemaal niet lastig te installeren hoor. Echt 10x stiller dan die stofzuiger van een stock cooler, dat sloeg echt nergens meer op. Ik zit nu idle op 35 graden en tijdens een spelletje rond de 45. Dit is met de fan op 1000 RPM, een zeer acceptabel geluidsniveau :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Ik ben zelf ook opzoek naar een andere koeler dan de boxed koeler. Ik wil alleen een goedkopere dan de Mugen 2. Zat zelf te denken aan max 20euro. Ik wil graag dat hij een stuk stiller is dan de boxed koeler, en alles wat hij beter koelt is meegenomen maar niet noodzakelijk omdat ik niet van plan ben te gaan overclocken. Het iemand hier suggesties voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Hmm, ik zit nu ook sterk te twijfelen over de Mugen 2. Het installeren vind ik bij nader inzien toch niet zon probleem. Enige waar ik over zit te twijfelen is of het wel gaat passen, maar dat moet ik even gewoon opmeten. Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb een Mugen weten te passen in een Xigmatek Asgard kastje. Vergeleken met de True en Megahalems is 'ie minder hoog.
Pagina: 1