Toon posts:

Instabiliteits problemen na een tijd geen gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zolang mn computer regelmatig aan staat is er niets aan de hand, maar zodra hij een paar dagen niet aan heeft gestaan gebeurt het volgende:
Na het booten naar windows krijgen willekeurige opstartende programmas acces errors(altijd avast, soms ook steam en openoffice) en werken niet. Dingen die ik zelf opstart krijgen meteen of na een tijd werken ook zulke errors. En dan is het altijd na 30 seconden tot 2 minuten een BSOD (meestal IRQ not equal or less, maar ook vaak anderen)

Het vreemde is dat wanneer ik vaak genoeg opnieuw probeer hij inneens weer wel werkt, soms na een keer, soms na een paar uur pas.

Alle symptomen leken mij naar de RAM te wijzen, en ik vond met MEMtest heel veel errors, maar elke keer als ik dit later wilde verifieren waren weer helemaal geen errors.

Het enige wat ik kan bedenken dat een invloed kan zijn is de temperatuur, als ik er niet ben en de computer een tijd niet gebruik staat de verwarming ook uit, maar ik snap niet waarom een te koude computer dit zou doen.

Computer:
Moederbord: MSI 870A-G54 (BIOS V17.7)
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
Geheugen: 2x OCZ3G1600LVAM2G (op BIOS settings door OCZ aangeraden)
Videokaart: Asus ENGTX470
Voeding: Cooler Master eXtreme Power Plus 500W (RS-500-PCAP-A3)
HD: 1000 GB Samsung HD103S

Iemand ideeen?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het geheugen eens uit de bankjes halen, evt. schoon maken als het erg stoffig is in de kast en het geheugen weer terugplaatsen. Evt. paar keer doen. Kunnen gewoon slechte contacten zijn door stof/lichte corrosie.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem speelt al sinds ik de pc, een paar maanden geleden, nieuw in elkaar heb gezet.Verder heb ik het geheugen al heel wat in/uit heen/weer gewisseld om het op te lossen, maar elke keer dat het leek te helpen was het een paar dagen later weer raak.