Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-08 16:12
ik heb momenteel twee servers en een NAS.
alle drie doen momentele niks.

nou wil ik daar iets anders mee doen, namelijk, dat de systemen ook echt iets doen.
de NAS is niet zo'n probleem die kan ik zo aan zetten en instellen voor het opslaan van mijn data hier.

maar, die andere twee zijn wel een probleem.
want, ik het Ziggo.
en ziggo irriteer mij met deze zin:
De diensten van Ziggo zijn bestemd voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik door consumenten. Het is niet toegestaan om een publiek toegankelijke server in verbinding met Ziggo te draaien.
beetje stom eigenlijk, want zo lijkt het of een server per definitie commercieel is.

maar goed, voorwaarden zijn voorwaarden.
probleem echter, ik kan geen andere ISP gebruiken, want alle kabels hier zijn van Ziggo.

hoe krijg ik die servers dan online?

nou zou ik collocatie hosting kunnen gebruiken maar ik wil juist eigen servers gebruiken zodat ik het in eigen hand heb, dat zou ik bij collocatie hosting nog niet geheel hebben.

grappig is wel dat ze het specifiek over publiek toegankelijke server ofwel, ik mag wel een server online gooien, mits ik zelf de enige ben die er bij kan (is via tel. nog door ze bevestigd).
alleen, dat is niet helemaal wat ik wil, ik kan er wel wat mee maar nog niet alles wat ik er mee wil.

ik ben hierdoor eigenlijk ook kwaad op ziggo, want je mag bij hun geen server draaien, en dat is nog tot daaraan toe, maar dan mag een andere ISP ook geen gebruik maken van hun kabels, waardoor je als de kabels van hun zijn dus gewoon helemaal geen server online kan krijgen.
en je hebt zelf niet de keuze welk bedrijf de kabels aan gaat leggen.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Wat wil je precies gaan doen? Ik draai ook een server thuis (beetje downloaden, kleine websitejes voor school etc) en heb geen problemen.

Kijk als jij 100'den GB's per dag gaat verstoken dan kan ik begrijpen dat ze daar niet blij mee zijn omdat je internet wegkaapt van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
Ziggo-Zakelijk misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Wel lollig.

Ziggo levert je internet, zo is het nou eenmaal, klachten indienen moet vast ergens kunnen maar ik zie kabel internet nog niet snel open geraken.

Jij kan gerust je server online gooien en er zal je niks gebeuren.

Wil je het goed doen dan co-locate je de server of neem je een serieuzere internet verbinding, hetzij via ziggo (dat willen ze best wel hoor!) hetzij via een andere provider die zal moeten graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mailservers gaat je sowieso niet lukken, poort 25 zit dicht.
Een webserver kan maar je hebt een dynamisch IP dus moet je DynDNS oid gebruiken.

En je moet niet kwaad zijn op Ziggo, beter eerst research doen voordat je iets aanschaft, waarschijnlijk had je ook ADSL kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De meeste ISP's hebben zo'n bepaling. XS4all is voor zover ik weet de enige die het expliciet wel toestaat dat je je eigen servertjes aansluit. Maar eerlijk gezegd is de hele bepaling een beetje onzinning. Bittorrent en MSN zou je ook servers kunnen noemen. Ik ken eigenlijk niemand die zich er iets van aantrekt en zolang je niet commercieel bent of te veel data verstuurt zal Ziggo het ook niet erg vinden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bierkameel schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:58:
Mailservers gaat je sowieso niet lukken, poort 25 zit dicht.
Een webserver kan maar je hebt een dynamisch IP dus moet je DynDNS oid gebruiken.
Gewoon de relayserver gebruiken, of een andere poort. Dus een mailserver kan echt wel, hoor :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-08 16:12
Bierkameel schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:58:
En je moet niet kwaad zijn op Ziggo, beter eerst research doen voordat je iets aanschaft, waarschijnlijk had je ook ADSL kunnen nemen.
ik had de server voor ik Ziggo had, ik heb ze altijd online gehad.
maar nu woon ik ergens anders waar ik enkel Ziggo kan krijgen.
dus research had ik wel gedaan, maar de situatie is nu anderrs.
gambieter schreef op maandag 29 november 2010 @ 01:40:
[...]

Gewoon de relayserver gebruiken, of een andere poort. Dus een mailserver kan echt wel, hoor :) .
ik heb al een DynDNS account, werkt prima.
maar, mail server is niet echt nodig, gaat mij vooral om (s)ftp.
TWeaKLeGeND schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:57:
Wil je het goed doen dan co-locate je de server of neem je een serieuzere internet verbinding, hetzij via ziggo (dat willen ze best wel hoor!) hetzij via een andere provider die zal moeten graven.
servers, ik heb er twee, en zoals ik al zij, ik wil het zelf in beheer hebben, dus juist geen co-locatie.
heb ik wel aan gedacht, maar dan nog heb ik het niet geheel in eigen hand, en dat wil ik juist liever wel.
mogenlijk doe ik later wel co-locatie maar, nu nog niet.

en in welke form bedoel je een "serieuzere" internet verbinding?
if any wel via ziggo, als ze moeten graven mag ik die kosten zelf gaan betalen (had ik naar gekeken, 2.000,- aansluit kosten 0_0), en t.n.t. is de verbinding bij mij wel goed dus wat dat betreft is een andere aanbieder niet nodig.
in theorie, maar, in praktijk kan dat niet, ik ben geen bedrijf, heb er wel aan gedacht maar je moet dan een bedrijfs naam hebben...

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als jij een ftp server voor eigen gebruik op wilt zetten moet je dat gewoon vooral doen. Ik heb het zelf ook en daar zeuren ze niet over. Ze gaan echt geen portscans draaien om te kijken of iemand een server draait op hun netwerk en je daarna afsluiten.

Die bepaling staat er in om ervoor te zorgen dat ze contractueel alles hebben afgedekt en dat je geen claims oid kan indienen mocht er iets niet (meer) werken.

[ Voor 24% gewijzigd door redfoxert op 29-11-2010 11:40 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Gewoon die servers aanslingeren. Ik heb ook jarenlang een ftp server op een ziggo lijntje gedraaid en nooit wat gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

foxofinfinety schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:48:
hoe krijg ik die servers dan online?
Doe niet zo moeilijk. Zet je server aan, portforwarding in je router instellen, klaar.

Ik draai al jaren een server in combinatie met Ziggo (voorheen Multikabel). Staat niks bijzonders op (ftp, één lullige website, mail, nog wat meuk) en is puur voor de hobby. Niks aan de hand, draait prima.

Zolang je geen website als nu.nl of tweakers.net gaat draaien met de daarbij horende hoeveelheid dataverkeer zal Ziggo echt niet moeilijk doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jiffy op 29-11-2010 12:31 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is een server? Tegenwoordig kunnen mediaspelers, nassen, routers enz ook pagina's weergeven maar niemand spreekt dan over zijn server. Hoe wil Ziggo dat verschil zien?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1