[XL 2007] Adressen uit Excelbestand in Google Maps/Earth

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Topicstarter
Dag,

Ik heb een klantenbestand, deze zou ik graag weergegeven zien op Google Maps (of Earth?). Nu kan ik wel handmatig de adressen in Google Maps intypen om ze vervolgens op te slaan op een kaart in 'Mijn Kaarten', maar dat kost een hoop tijd en moeite.

Ik zou graag een manier hebben om door af en toe een nieuw bestand te laden dit automatisch te laten doen. Ook zou het mooi zijn als adressen die niet meer in het bestand staan, ook niet meer op de kaart staan.

Nu heb ik dit gevonden, daarvoor heb ik echter data nodig wat ik natuurlijk niet heb (GPS coordinaten geloof ik..?).

Verder heb ik hier nog wat gevonden, maar daar is niet echt antwoord op gegeven, en sluit volgens mij ook niet echt aan.

Ook hier een verhaal, maar dat klinkt weer erg ingewikkeld, mijn kennis gaat niet zo ver.

Zijn er hier mensen die mij wellicht een tip in de goede richting kunnen geven? Ik heb geen betaalde versie van Google Earth trouwens. Bedankt!

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Heb je toevallig ook de beschikking over MapPoint? Daar kan je je adressenbestand namelijk direct importeren en visualiseren op de kaart.

Het enige wat je hoeft te doen is je adressenkolommen te koppelen aan de adresvelden van MapPoint en je weergave te selecteren; kost je in totaal minder dan 5 minuten.

Vervolgens kan je ook nog aangeven welke andere data (van je Excel sheet) zichtbaar gemaakt moet worden als je de informatie van die PushPin (locatie) weergeeft.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Topicstarter
MapPoint zegt me niets, ik ga eens zoeken. Bedankt voor je tip alvast!

/edit

Hmm.. duurbetaalde MS software. Ik had eigenlijk gehoopt voor een gratis Google Maps / Earth oplossing.

[ Voor 45% gewijzigd door SunshineCompany op 28-11-2010 22:43 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Tsja, duur is relatief tov wat je ermee bereiken wilt en er uiteindelijk aan verdient ;-)

Ik heb dit niet uitgeprobeerd, maar als je voor een gratis oplossing icm Google zoekt, dan is dit misschien wat;
http://www.batchgeo.com/excel/

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Topicstarter
Thanks! :-) Dat ziet er tof uit.