Win7 - %programfiles% verplaatst maar nu is alles stuk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik ben gister gigantisch in de fout gegaan,
ik wou om ruimte te besparen op mijn C partitie program files verplaatsen naar de D partitie,
nou had ik dit gedaan en de map van Program Files in regedit veranderd naar D:\...
achteraf dacht ik bij mezelf laat ik dit toch maar niet doen. En heb ik de D partitie
samengevoegd met de C partitie, nu werken veel programmas niet omdat er staat het pad bestaat niet
dit gebeurt ook bij regedit, en ik kan dus dit niet terugveranderen. Ook schijfbeheer en systeem herstel zijn niet te openen.

Wat nu?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Windows recoveren of opnieuw installeren ;)

En voortaan eerst denken en daarna doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
In het register verwijst, volgens jouw verhaal, %programs% momenteel nog naar "D:\Program Files".
Zet dat terug en maak een nieuwe 'D:\Program Files\" aan die verwijst naar "C:\Programs Files" als er nog problemen zijn. (bv dmv subst D: C:\)

Ik denk overigens dat je de installatie nu zover om zeep geholpen hebt dat alleen een herinstallatie je an alle problemen afhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem in regedit kan ik niet en ik kan ook geen d partitie meer aan maken want ik kan niet in het schijfbeheer, nog andere opties dan herinstalleren want dat had ik zefl ook wel kunnen bedenken?
is dit neit te doen met cmd want dat doet het wel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:49
je eigen C: drive via het netwerk mappen als D: en dan de boel terug zetten met regedit al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Of via de cmd prompt eens proberen.

run => cmd
diskpart
list disk
select disk (nummer van de gewenste disk die net gelist is)
create partition logical/extended [size=n] [offset=n] [noerr]
assign letter=D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diskpart werkt niet
en om de een of andere reden is ie ook niet aangesloten op het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij zit nu op het netwerk, wat moet ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

copieer ( niet knippen ) de c:\prog files naar d: zelfde path
Maar HEB je nog wel een D: anders idd een aan maken (kon niet zag ik) anders 2e HDD erin/aan usb

[ Voor 8% gewijzigd door postbus51 op 28-11-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment dus geen D: meer, hoe kan ik er dan een maken?
want schijfbeheer werkt dus ook niet. ik ehb nog wel een externe harde schijf, is het mogelijk
om deze de letter D te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

als die een ntfs/fat partitie heeft kan dat die wordt dan automatisch de D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:00:
ik heb op dit moment dus geen D: meer, hoe kan ik er dan een maken?
C:\ sharen en op D:\ een netwerk schijf naar CSHARE maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik C:\ wil delen dan krijg ik ook een error dus dit gaat ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:03:
ja maar als ik C:\ wil delen dan krijg ik ook een error dus dit gaat ook niet..
als dat allemaal al niet werkt, en je de boel ook niet terug kunt zetten in windows, is het een kwestie van een herinstall van windows. Het ligt een beetje aan de hoeveelheid programma's die je er op had staan, maar de kans bestaat dat een volledige re-install minder tijd kost dan prutsen om het weer werkend te krijgen.

edit: maar even om je verhaal duidelijk te krijgen,

je hebt dus eerst C:\program files gecopieerd naar D:\, en vervolgens in regedit %program files verwezen naar de D:\ schijf?

[ Voor 15% gewijzigd door M2M op 28-11-2010 19:08 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik, maar dan ben ik dus wel al mijn bestanden die er op dit moment op staan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43

itarix

404 soul not found

Het lijkt me dat je nog meer gedaan hebt, Regedit staat namelijk normaalgesproken onder C:\Windows

Het snelste is ook om gewoon Windows opnieuw te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:08:
ja dat snap ik, maar dan ben ik dus wel al mijn bestanden die er op dit moment op staan kwijt?
de key is dan om te kijken wat je momenteel nog aan andere hardware hebt staan, die even als backupbak kan fungeren. De hoeveelheid belangrijke data waar je niet al een backup van hebt, kan niet veel zijn.

Mogelijkheid is bijvoorbeeld om je huidige harde schijven te laten voor wat het is, en even een oude schijf te pakken waar je een tijdelijke installatie van windows op zet, om je bestanden te backuppen.

Of een linux live cd van internet trekken, branden en draaien. Vervolgens de data over het netwerk trekken, of op een (paar) USB sticks zetten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en er is geen regedit repair disk?
want als ik m nu op starkt krigj ik dus gewoon na acer een rij met vage tekens en hij komt dus niet verder meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:49
De dingen die je meld hebben niets met de program files folder te maken. (regedit.exe staat in de windows folder bijvoorbeeld) Er moet meer gebeurd zijn.

Eerlijk gezegd ben je ook niet echt duidelijk als je verteld wat wat je gedaan hebt en welke foutmeldingen je krijgt. De precisie ontbreekt.
Je verteld niet precies wat je nou naar de D: drive hebt gekopieerd, en of je het do op de D: drive hebt gezet of in een folder op de D: drive. Het is mij bijvoorbeeld niet duidelijk of je nu de hele C:\Program Files" folder naar D: verplaatst had of de individuele folders die in "C:\Program Files" stonden.
Het is me helemaal onduidelijk hoe je C: en D: weer heb "samen gevoegd". D: bestaat niet meer zeg je, dus je moet iets meer gedaan hebben dan terug plaatsen van de programma folder.
Ook de foutmeldingen geef je incompleet doror.

Zo is het voor ons erg moeilijk om iets zinnigs te zeggen.

Aangezien er duidelijk meer mis is dan alleen de lokatie van C:\Program Files lijkt het me het handigste te herinstalleren. wel eerst belangrijke data naar een veilige plek kopieren natuurlijk.

edit:
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:27:
en er is geen regedit repair disk?
want als ik m nu op starkt krigj ik dus gewoon na acer een rij met vage tekens en hij komt dus niet verder meer..
Dan vraag ik me dus af wat er veranderd is in de tussentijd ?

anyway, Acer zei je. Op een nieuwe Acer portable heb ik een systeemherstel partitie gezien waar je in kon komen door een functie toets in te drukken tijdens het opstarten.
Er waren meerdere herstelopties. een volledige om de hele schijf te wissen, maar ook een optie die beweerde de gebruikersdata niet te wissen. Of dat dat ook werkt heb ik nooit geprobeerd.

[ Voor 24% gewijzigd door locke960 op 28-11-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:44
Als je nog bij je documents enzo kunt, gewoon een usb stick er in pleuren :p ?
Die 100 programmas kun je toch ook opnieuw installeren?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Snelste manier is "repair windows"vanaf de install disk te draaien. windows over windows heen installeren.

Vanaf de recovery cd (je installatie cd is ook een recovery cd) kun je ook tools draaien, o.a. regedit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry voor de onduidelijkheid,
de computer werkt inmiddels "goed"
ik heb gister mijn complete program files folder naar de D partitie gekopieerd,
vervolgens heb ik dit veranderd in regedit door ProgramFilesDir te veranderen in D:\Program Files,
daarna bedacht ik me toch? Dus heb ik de program files maar weer van de d partitie afgegooid en besloten om de d partitie en c partitie samen te voegen, vervolgens zo dom als ik ben ben ik vergeten dit terug te veranderen in regedit waardoor er nu zo goed als niks meer werkt..
dit betekent dus dat als ik bijvoorbeeld op regedit.exe druk staat er, dit pad bestaat niet.
terwijl internet explorer wel werkt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Internet explorer" zit in de Program Files map dus die lijkt te werken, "Regedit" zit in de Windows folder.
Dus (wat al eerder is aangegeven) is er meer gebeurd dan enkel je Program Files heen en weer copieëren.

Ik zou het niet eens proberen om verder te herstellen en gewoon je bestanden backuppen en een clean install doen.
Of de image/backup terug zetten die je vanzelfsprekend maakt voor zo'n (grootte) aanpassing in je Win installatie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan dit dan,
want ik ben toch echt heel zeker dat ik echt alleen dat heb gedaan..
ik ga nog even met een regedit bootcd kijken wat ik kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:03
Je hebt gewoon compleet je bak vernacheld, is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Linux-CDtje er in, belangrijke bestanden overkopiëren naar een machine in je netwerk, formatteren en niet nog een keer doen ;)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 11:30
Als je in een "dos" venster kan komen , via uitvoeren (run) en vervolgens cmd, type dan cd \windows en vervolgens regedit.exe, werkt dit dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
en anders een PE cd er in en remote registery gebruiken om zo je Program files weer naar c te verwijzen.

maar regedit zit niet onder program files dus zowiezo raar. maar dat hadden andere ook al verteld.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een veel groter probleem,
heb een clean install gedaan windows 7,
en mijn documenten terug verplaatst.
na een opnieuw opstarten start hij op met een zwart beeld en wit streepje, ik heb mijn bestanden niet meer op externe hdd dus hoe moet ik deze documenten terug krijgen?
ik kan helemaal niet meer op mijn pc en ik heb ook al systeemherstel geprobeerd via het booten met windows 7 cd, hier gaf hij eerste paar keer een error aan dat het niet kon, en nu kan hij de installatie van windows 7 niet meer vinden. Wat nu? Ik moet die bestanden echt hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:55
Brand een cd met bartPE* en gooi de belangrijke bestanden op je harddisk.

*=Of je gebruikt een andere live cd

[ Voor 15% gewijzigd door P-Storm op 29-11-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:15:
Ik zit nu met een veel groter probleem,
heb een clean install gedaan windows 7,
en mijn documenten terug verplaatst.
na een opnieuw opstarten start hij op met een zwart beeld en wit streepje, ik heb mijn bestanden niet meer op externe hdd dus hoe moet ik deze documenten terug krijgen?
ik kan helemaal niet meer op mijn pc en ik heb ook al systeemherstel geprobeerd via het booten met windows 7 cd, hier gaf hij eerste paar keer een error aan dat het niet kon, en nu kan hij de installatie van windows 7 niet meer vinden. Wat nu? Ik moet die bestanden echt hebben..
serieus... je backup gecut/paste?

Maak je verhaal even wat duidelijker, want ik moest het nog steeds twee maal lezen voordat ik doorhad wat je nu eigenlijk gedaan hebt.

Wat heb je nu terugverplaatst? Je "users" map? of je my documents folder in je "users" map?

in het eerste geval is dat dus géén goed idee, en zul je met bartPE of dergelijk je zut weer terug moeten copieren, in het tweede geval is er meer aan de hand met die pc.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Blader eens gewoon naar C:\Windows\regedit.exe
en probeer die te openen. Als dit niet werkt heb je niet alleen je program files verplaatst, maar ook je windows :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad gecut/paste in mijn snelheid heb ik het perongelijk zo gedaan ja, echt heel dom ikw eet het.
voor zover ik me kan bedenken heb ik de bestanden die in de mijn documenten stodnen, dus dingen als .doc bestanden gezet in de map C;/gebruikers/mijnnaam/documenten/mijndocumenten.

oja en mavamaarten hij start niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met een cd van ubuntu gedaan, en dan try. Het is gelukt om mijn bestanden terug te krijgen. Maar hoe moet ik als ik nu weer opnieuw windows 7 erop ga zetten de bestanden in mijn documenten krijgen niet dat het weer mis gaat?

iig niet cut/paste ben ik achter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
copy/paste dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Micheltje13, hier volgt een stap voor stap handleiding dat samenvat wat iedereen hier al gezegd heeft:

1) Kopieer al je gegevens van je PC naar een externe harde schijf.
2) Herinstalleer Windows
3) Kopieer de gegevens van je harde schijf naar je computer
4) Installeer je programma's
5) Gebruik de computer

Niet meer en niet minder.

Voor de toekomst: als je niet weet waar je mee bezig bent, blijf weg uit regedit en uit de buurt van systeembestanden. Werkbare definitie systeembestand: elk bestand dat je niet weet wat het is of doet.

[ Voor 23% gewijzigd door YellowOnline op 30-11-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdooma
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2020
Even een wijze les van mij ; "Verplaats nooit bestanden zonder de consequenties te kennen.."
Pagina: 1