Bi-wire sr5004

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:35
Ik wil graag weten hoe ik mijn speakers kan bi-wiren op mijn marantz sr5004. Ik lees het wel dat het kan maar hoe kan ik niet vinden. Ik heb mijn speakers in zone B en in surround gedaan maar ik hoor alleen geluid uit de zone B.

Hoe kan ik zorgen dat het allemaal werkt? In de handleiding kan ik het ook niet vinden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04

FeaR

In GoT we trust

Op pagina 19 van de gebruiksaanwijzing staat toch echt hoe het moet...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• tweakG5
FeaR1986 schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:43:
Op pagina 19 van de gebruiksaanwijzing staat toch echt hoe het moet...
Ja ik zag het ook net maar bedankt.

Verwijderd

Te gek dat ik dit lees, Heb zelf ook een sr5004. En Mn speakers ook op deze manier aangesloten!
Wat een verschil. Wow zeg

Zeker aan te raden.

• tweakG5
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:43:
Te gek dat ik dit lees, Heb zelf ook een sr5004. En Mn speakers ook op deze manier aangesloten!
Wat een verschil. Wow zeg

Zeker aan te raden.
Ja ik sta er ook van te kijken ik dacht dat is vast een verkooppraatje maar ik had toch teveel speaker kabel. En het maakt wel degelijk een enorm verschil. Veel helderder en rijker geluid.

Btw voor de mensen die dit ook willen (op de sr6004 hetzelfde) gewoon op de achterkant van de versterker de speaker C schakelaar omzetten naar on.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakG5 op 28-11-2010 18:50 ]

Verwijderd

Indd, En even goed opletten waar je elke kabel in stopt.
Tip: Even een rip van een LP Afspelen. Heb je 24/96 kwaliteit! Ongeloofelijk wat een strakke bas! En verschrikkelijk helder en open geluid. Veel meer detail dan als je het normaal aansluit.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe is dit te verklaren? Is de sr5004 niet krachtig genoeg om hoog en laag over 1 kanaal te versterken?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik denk dat jwamd sarcastisch is, althans dat mag ik hopen.

Verwijderd

Haha, Half..

Via nieuwsgroepen, kan je ''ongecompresseerde''(weetniet in hoevele dit waar is) LP rips downloaden. Die ik dan afspeel met rondom 3000kbps. Het klinkt iig retestrak!

Buiten dat. Het is gewoon een hele goede oplossing om de boel te bi-ampen!
Het is puur een verschil van smaak. en verschil tussen ieders gehoor
De 1 hoort het verschil wel. De ander niet..

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-12 16:48
Ik heb zelf ook een SR6004 en bi-amp geprobeerd.
Het geluid is anders, het hoog kwam beter uit maar dat kwam vooral doordat er een deel van het bereik in het midden was weggevallen. Zonder bi-amp is er naar mijn mening een beter geheel, dat zou misschien met filters van de speaker te maken kunnen hebben.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:53:
Haha, Half..

Via nieuwsgroepen, kan je ''ongecompresseerde''(weetniet in hoevele dit waar is) LP rips downloaden. Die ik dan afspeel met rondom 3000kbps. Het klinkt iig retestrak!

Buiten dat. Het is gewoon een hele goede oplossing om de boel te bi-ampen!
Het is puur een verschil van smaak. en verschil tussen ieders gehoor
De 1 hoort het verschil wel. De ander niet..
Even wachten, bi-ampen is iets HEEL anders dan bi-wiren.
bi-wiren is echt complete onzin als je het natuurkundig (en dat is zowel electriciteit als geluid) bekijkt zolang je kabels hebt van voldoende kwaliteit (met name de weerstand is dan relevant).
bi-ampen kan absoluut nut hebben doordat je bijvoorbeeld een versterker voor de hoge en een voor de lage tonen hebt.

Verwijderd

Klopt, en wat je doet als je Speaker-C inschakeld. En het op de juiste manier aansluit, word dus bi-ampen genoemd volgens het boekje. En dat klopt ook wel. want je het aparte versterking voor links en rechts

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De TS heeft het over bi-wiren.

• tweakG5
Ohh dan had ik het verkeerd :+ Het is wel bi ampen want je gebruikt nu 2 speaker outputs om 1 speaker aan te sluiten en voor de surround en front channels zijn aparte amps. Dus is het feitelijk gewoon bi-ampen. My bad.
Pagina: 1