Algemene overclocktools uit de gratie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
AtiTool is tegenwoordig van 2006, Rivatuner (al zie ik niet direct een datum) is ook slecht ondersteund tegenwoordig.

Wat ik wel zie ... MSI Afterburner, Asus OC doctor, soms zelfs nTune in reviews. Dat werd vroeger uitgespuugd :/ . Zijn er geen goede cross-ATI/NVIDIA OC tools meer die echt inzicht geven in hoe je aan het klokken bent en die daarbij actief geupdate en ondersteund worden? Zo kwam ik er met AtiTool bijvoorbeeld achter dat mijn 8800GTX in "stapjes" de core omhoog zet en niet traploos. Het was of 601MHz of 621MHz en dat werd gewoon afgerond.

Kunnen de onafhankelijke gratis tools de race niet bijhouden of zijn de branded tools gewoon zoveel beter geworden?
Is dat goed/slecht (krijg je geen grote brei van tools) en bieden ze wel net zoveel opties?
Wat gebruiken mensen nog als open cross-ATI/NVIDIA tools?

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 28-11-2010 15:12 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blader eens op http://www.techpowerup.com/downloads/

Daar vind je de 'hardcore' tools nog wel eens ... o.a Ati Winflash in combinatie met Ati bios editor. Ook nividia heeft zijn legio aan tools daar te vinden, anders wel hier : http://downloads.guru3d.com/

De branded tools vereenvoudigen het oc'en. Beetje voltage hier, furmarkje daar en benchen maar. Het zijn ook de hardware vendors die dingen zoals geheugen timings door bios niet langer meer laten bewerken. Dat neemt de fun er een beetje af vind ik. Ook ligt het aan het type kaart dat je oc'ed, en atitool is niet verre van 'perfect' voor het overclocken. Atitool werkt hier ook niet eens omdat hij de snelheid niet juist herkent. In stappen van 20 mhz kan je overigens instellen in Atitool, of het is je kristal die zulke sprongen wel / niet toelaat.

Maar zoveel anders als toen had je ook niet. Coolbits (NVidia reg tweak) in combinatie met 3D mark, net zolang totdat je artifacts in beeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Coolbits was helemaal handig, maar dat is foetsie, dat wist ik ook. En ik kan de stappen in ATiTool gewoon per MHz instellen, maar inderdaad het kristal bepaalt de snelheid (en die ging in grotere treden). Dat leerde ik via dat programma :) .

Enige T-PU! tweaking tool is atitool en rivatuner wordt niet meer ondersteund @ guru3d. Ik zie nibitor, maar wil zelf niet aan bios sleutelen. Dan is het daarna dus zoals ik zei: afterburner, precision, oc doctor. Ik heb echter een XFX 8800GTX kaart en wil graag een nieuwe tool gebruiken (up to date met 260+ drivers) die Win7 x64 ondersteunt :( ... die zijn gewoon schaars.

"Vroeger" was dat spul overal te vinden, nu is het juist NIET te vinden :o ... wensen zijn veranderd.

[ Voor 10% gewijzigd door Cassius op 28-11-2010 15:51 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tools werden geschreven door mensen van TPU zoals Wizzard. Enigzins discontinued omdat die man elke dag wel een review of 3 schrijft. :P

Kan er bij inkomen, en er zijn voldoende alternatieven zoals Atitool. De artifact tester van Furmark is vele malen effectiever dan die van Atitool, dus als je het daarom doet is Atitool verder het omkijken ook niet waard.

Ik zou een combi van CCC of Rivatuner gebruiken met Furmark (De nieuwste), de hardcore tweaks / truucs vind je eerder op bios niveau, maar zonder dat uitvoerig te hebben getest niet aan te bevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Nee ik heb wel vaker biossen geflashed, maar ik zit nu nog in de test fase. Ik overclock meestal om het "nut", niet om de show. Dus iets oudere hardware die wel een boost kan gebruiken, zoals het "vroeger" was ;) . God bijna 30 en voel me oud haha. Maar om tijdens testen wat er stabiel is al te flashen is te vroeg, dat doe ik later.

Met CCC bedoel je catalyst control center? Dat lijkt me niet te werken bij mijn 8800GTX ... Rivatuner werkt niet goed met de 260 driver, helaasch. Furmark is de tester, die zijn er zat (furmark/occt/vantage/unigen) - ik zoek een echt GOEDE oc tool. Kan ik ook gewoon afterburner/precision installeren misschien?

Ik zie dat nTune tegenwoordig NVIDIA System Tools heet, is dat een beetje fatsoenlijk of is het nog steeds hun enfant terrible?

[ Voor 15% gewijzigd door Cassius op 28-11-2010 17:06 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Wat mij betreft is MSI Afterburner (en EVGA nogiets, is tzelfde) het nieuwe Rivatuner, niet in het minste omdat ze ontwikkeld worden door de dude achter Rivatuner :P. En aangezien ze op alle kaarten werken, en gratis verkrijgbaar is, vind ik t wel goed zo.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:02

SupremeRick

Muse Fan

ja, msi afterburner werkt op mijn 8800gt goed.. dus waarom niet op een gtx je kunt er gewoon goede stabiele overclocks mee vinden!

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Dan ga ik afterburner proberen :) , bedankt. Is er nog verschil met EVGA precision, nouja dat kan ik zelf ook uitzoeken. Thnx!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik als tweaktool voor me HD3870 ATi Tray Tools , is een uitgebreide tool die nog support heeft.

http://www.atitraytools.tk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:05:
Ik zie dat nTune tegenwoordig NVIDIA System Tools heet, is dat een beetje fatsoenlijk of is het nog steeds hun enfant terrible?
Ntune is eigenlijk bedoeld voor moederborden met Nvidia chipset(s). Daarmee kan je sort en ment van auto-tunen, probleem is is dat je je windows zo moet opstellen dat het in 1 x door start zodat ntune zijn gang kan gaan. De test van Ntune is niet volledig betrouwbaar, er wordt een math op je CPU losgelaten, is die goed dan gaat ie verder met oc'en. Maar wat niet aan bod komt zijn andere instructies op je CPU die dankzij je oc minder goed functioneren.

Wil je goed oc'en is de beste manier nog altijd handmatig. Pot koffie en veel geduld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32
Ik heb met m'n 8800gtx altijd rivatuner gebruikt. Msi afterburner is geloof ik ontwikkeld door dezelfde mensen. De laatste versie van rivatuner werkt volgens mij nog steeds met de huidige driver.

Trouwens wel oppassen met de 8800gtx, veel zijn er doodgegaan door te veel cycli op hoge temps. In rivatuner kon je ergens in het register iets aanvinken zodat je ook de fanprofiles aan kon passen. Als je van plan bent om uiteindelijk te gaan flashen zou ik ook een veel scherper fan profile pakken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Rivatuner werkte bij mij niet meer.460gtx met 260.99 driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Ik heb een HR03Plus, dat komt goed, draai nu rustig op 621/999/1404 (kristal waarden). P8600 in vantage ... ik kan weer even vooruit. Voor overclocken van CPU en GPU zat ik nog rond de 7500. 400 kwam erbij met GTX overclock, 700 met 700MHz op CPU extra en 115FSB erbij ;) . Ach het is niet denderend, maar ik kan Black Ops @ 1650 nog goed spelen ... uhm ... prima d:)b !

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1