Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo allemaal,

Ik heb verschillende toetsenborden gebruikt op mijn HTC Desire, maar met allen is wel iets mis.

1. Standaard Android toetsenbord
Werkt best prima, maar ik heb geen Nederlands dictionary pack te staan op mijn geroote Defrost Desire. Daardoor dus geen woordaanvulling.. (Als iemand weet hoe ik eraan kom, graag!)

2. Better keyboard
Het beste toetsenbord naar mijn mening, veel in aan te passen, maar door een bug onthoudt hij woorden die ik toevoeg aan het woordenboek niet meer :( Ik heb de maker al gemaild, maar die heeft blijkbaar nog nooit van dit probleem gehoord. Ik heb diverse custom roms gebruikt, maar blijf het probleem houden. Heel irritant dat je "you" (met kleine letter) 10 keer per week aan het toevoegen bent..
Hier een screenshot van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101022_125914.pngAfbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101022_125851.png

3. HTC_IME mod
Best een goed toetsenbord, maar ik mis snelkoppelingen naar een uitroepteken en vraagteken bijvoorbeeld, die ik bij Better Keyboard en het standaard Android toetsenbord wel heb. Verder wordt er veel ruimte ingenomen door een nutteloos Settings knop. Wel onthoudt hij woorden die ik gebruik op de juiste manier :D

Hier het verschil:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101128_150010.pngAfbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101128_150024.png

4. Swype
Ben ik zelf niet erg fan van.

Wat voor toetsenbord gebruiken jullie op jullie Android? De problemen die ik boven noem, heb ik uiteraard al lang gegoogled, maar hulp van jullie kant wordt op prijs gesteld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alexander6501 op 28-11-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik gebruik Swiftkey op m'n Desire. Werkt vrij probleemloos vind ik. Onthoud wat je aan nieuwe woorden hebt toegevoegd en is standaard in het Nederlands in te stellen. Voorspelling van woorden werkt redelijk goed. Niet gratis, maar voor iets waar je veelvuldig en prettig mee moet kunnen werken lijkt me dat overkomelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Misschien handig om download-linkjes toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
SmartDoDo schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:09:
Ik gebruik Swiftkey op m'n Desire. Werkt vrij probleemloos vind ik. Onthoud wat je aan nieuwe woorden hebt toegevoegd en is standaard in het Nederlands in te stellen. Voorspelling van woorden werkt redelijk goed. Niet gratis, maar voor iets waar je veelvuldig en prettig mee moet kunnen werken lijkt me dat overkomelijk :)
Nadeel van Swiftkey lijkt me dat je niet meerdere talen kan instellen. Ik zou zelf graag nederlands en engels als talen willen gebruiken. Ik weet niet of jij ook wel eens engelse teksten typt, maar is dat niet vervelend?

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

nicxz schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:44:
[...]

Nadeel van Swiftkey lijkt me dat je niet meerdere talen kan instellen. Ik zou zelf graag nederlands en engels als talen willen gebruiken. Ik weet niet of jij ook wel eens engelse teksten typt, maar is dat niet vervelend?
Ik tik uitsluitend Nederlandse teksten dus ik loop niet tegen dat probleem aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:12
Voordeel van HTC IME is dat je de volumetoetsen kunt gebruiken om de cursor te verplaatsen. En al zit ik er tijdens het typen en halve meter langs, dan nog maakt ie het goede woord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:28
Bij SwiftKey kun je 2 talen instellen hoor, hij herkent ze door elkaar.

Ik gebruik dus ook SwiftKey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:42

RvL

Ik heb een tijdje SlideIT gebruikt, maar het grote nadeel daarvan vind ik het ontbreken van cijfers, uitroepteken en vraagteken op het 'hoofd' toetsenbord. Daarom gebruik ik nu Swype.

Het is even wennen maar ik vind 't erg prettig werken.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
kipfel schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:57:
Bij SwiftKey kun je 2 talen instellen hoor, hij herkent ze door elkaar.

Ik gebruik dus ook SwiftKey :)
Inderdaad, de betaalde versie doet dit wel. Alleen de trial versie heeft maar ondersteuning voor 1 taal, blijkt. Ik heb hem dus maar gekocht want hij beviel goed.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Ik gebruik tegenwoordig Smart Keyboard Pro. Vooral het kunnen kiezen van verschillende uiterlijk voor het toetsenbord vind ik erg prettig. Zelf vind ik namelijk het Galaxy toetsenbord er vrij goed uitzien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Van better keyboard is er een beta ingegaan van versie 8.0 die alle voordelen van het nieuwe Gingerbread toetsenbord combineert met de features van Better Keyboard zelf. Was altijd al groot fan, maar dit werkt geweldig! In combinatie met AdWone skin ziet het er ook nog snappy uit! Proberen is gratis!

Kijk hier voor meer info: http://betterandroid.word...er-keyboard-8-0-beta-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Ikzelf heb ook veel toetsenborden geprobeerd :) Van Stock Android naar Better Keyboard, HTC-IME, Swype, 8-Pin en nu Swiftkey.
Juist omdat ik 2 talen gebruik, heb ik Swiftkey, een geweldig toetsenbord en die al je smsjes scanned en daardoor "leert" hoe jij de woorden gebruikt en welke zinnen je veel gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftkey.net/images/swiftkey-web.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=t6poOrKoEf8]

[ Voor 17% gewijzigd door Koen87 op 31-12-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Ik heb de sgs hierbij zit standaard swype ingebakken. Heel leuk en aardig allemaal. Maar nu popt er om de 5 woorden een menu'tje op met tips. dit is super irritant.

Nu wil ik dus me phone rooten en er een nieuwe versie opzetten van swype.

Weten jullie toevallig als je met de nieuwe versie ook nog poppende tips hebt?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
De tips kun je uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Nou waar precies dan?

Heb het hele menu al doorgespit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:32:
[...]

Nou waar precies dan?

Heb het hele menu al doorgespit...
Volgens mij was het instellingen, toetsenbord en dan Swype instellingen...
Koen87 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:06:
Ikzelf heb ook veel toetsenborden geprobeerd :) Van Stock Android naar Better Keyboard, HTC-IME, Swype, 8-Pin en nu Swiftkey.
Juist omdat ik 2 talen gebruik, heb ik Swiftkey, een geweldig toetsenbord en die al je smsjes scanned en daardoor "leert" hoe jij de woorden gebruikt en welke zinnen je veel gebruikt.

[afbeelding]

[video]
Zeer fijn toetsenbordje! Typt goed en fullscreen op m'n PoV tegra2. (Zonder lader nog, hehe) Is even een paar woorden toevoegen in het begin maar daarna gaat het goed. Lijkt veel op die van HTC. :) Dank voor de tip.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikte eerst die van HTC maar sinds de 2.1 update van de X10 heb ik daar geen ehoefte meer aan omdat dat toetsenbord van SE prima werkt.

Ga wel even swiftkey proberen om te kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:55:
[...]

Volgens mij was het instellingen, toetsenbord en dan Swype instellingen...

[...]
Ja okay... Daar zocht ik dus ook.. zonder resultaat overigens.

Neem aan dat er meer mensen last hebben van de swype tips die elke keer voor je scherm komen?

ik draai versie 2.6.47.11856
Deze zit standaard ingebakken bij de SGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw toetsenbord op CES gelanceerd van Naunce

Afbeeldingslocatie: http://images.intomobile.com/wp-content/uploads/2011/01/Android-FlexT9.jpg
Nuance, a big name in voice recognition, has launched a custom keyboard for Android called FlexT9, which comes with four different modes of input. First, it has the traditional tap-to-type keyboard that we’re all pretty familiar with. Secondly, it has a distinctly Swype-esque gesture-based input where you trace lines between the keys you want to hit, and as soon as you remove your finger from the phone’s screen, it takes a guess at what you were trying to type. Thirdly, there’s a straightforward handwriting recognition where you actually draw in the character – handy for fancy characters that are a pain to access through lengthy sub-menus. Finally, Nuance includes their well-polished voice recognition system, so you can simply speak the text you want put in, and make a few corrections if anything was misinterpreted.

While it’s hard not to feel like Nuance is latching onto Swype’s popularity, they are introducing a richer variety of functions with handwriting and voice recognition. Besides, this looks a hell of a lot more practical than the 8pen keyboard.

If you’re looking to give out FlexT9 a shot, it’s in the Android Market for $4.99, supporting OS 2.1 and up. Head on over to Nuance for a closer look.
(bron: intomobile.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:18
SwiftKey hier ook in gebruik :) Erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
het is ook mogelijk om hardware toetsenborden voor je mobiel te bestellen uit china, denk aan dealextreme enz, zijn aardig fijn in gebruik, en de kosten zijn ook maar heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Swype en SlideIt. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:18
ricardohuisman schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:28:
het is ook mogelijk om hardware toetsenborden voor je mobiel te bestellen uit china, denk aan dealextreme enz, zijn aardig fijn in gebruik, en de kosten zijn ook maar heel laag.
Bleutooth? Of via USB connector? Ben benieuwd, heb je misschien een voorbeeld bij DX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Ah, grappig topic :).

Vroeger gebruikte ik vooral Swype (stond standaard op mijn Samsung Galaxy S), maar omdat ik een pesthekel heb aan corrigeren heb ik er een tik-toetsenbordje bij gezocht dat ik prettiger vond dan het standaard Samsung toetsenbordje. Ik heb een tijd lang Swype en Better Keyboard naast elkaar gebruikt. Voor Better Keyboard heb ik alle suggestie en correctie bull uitgezet, zodat ik niet halverwege elk woord moet loeren naar suggesties, maar gewoon zelf bepaal wat er komt te staan en gewoon door kan tikken...

Swype is prima in landscape mode, maar in portrait vond ik het aardig waardeloos. Dat is waar Keyboard Manager geniaal voor is. Ik had hem zo ingestelt dat hij standaard voor mij Swype opent wanneer ik in landscape een keyboard gebruik, en Better Keyboard in portrait :).

Maar nu gebruik ik al het bovenstaande niet meer! Mijn nieuwe grote favoriet:
Het Gingerbread keyboard. Ook te installeren op niet-Gingerbread telefoons!
De layout is echt een stuk beter, letters en tekens zijn erg prettig te bereiken, en ook het normale qwerty-tikken vind ik fijn uitgevoerd. Een aanrader dus! :)

Edit:
Ultimate Android Keyboard Showdown: 13 different keyboards pitted against each other
Er zijn in tussentijd wel wat nieuwe keyboards uitgekomen die daar niet tussen staan, maar alsnog een erg goed artikel :).

[ Voor 11% gewijzigd door jjwa op 10-01-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Speciale tekens zoals haakjes en dergelijke vind ik op het Gingerbread toetsenbord veel minder snel werken dan bijv op HTC_IME. Heb beiden op de mobiel maar gebruik 99% van de tijd de tweede. Ieder zijn ding ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Ik gebruik swiftkey.. die heeft me echt overtuigd!

Volgens mij werkt gingerbread ook met hetzelfde principe als swiftkey.
Swype vond ik ook erg handig. Alleen te vaak suggesties/tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Behalve het hardwarekeyboard wat ik gebruik op mijn telefoon ben ik ook zeer tevreden over het Gingerbread keyboard, wat een paar posts voor mij ook aan aangestipt is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Brad Pitt schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:17:
Speciale tekens zoals haakjes en dergelijke vind ik op het Gingerbread toetsenbord veel minder snel werken dan bijv op HTC_IME. Heb beiden op de mobiel maar gebruik 99% van de tijd de tweede. Ieder zijn ding ;)
Na jou post heb ik HTC_IME weer een nieuwe kans gegeven (met een lekker zwarte en strakke custom skin, gemakkelijk 'zelf' gemaakt in de HTC_IME custom skin generator), en ik moet je gelijk geven :). Komende tijd blijf ik het HTC bordje gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jjwa schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:12:
Ah, grappig topic :).

Vroeger gebruikte ik vooral Swype (stond standaard op mijn Samsung Galaxy S), maar omdat ik een pesthekel heb aan corrigeren heb ik er een tik-toetsenbordje bij gezocht dat ik prettiger vond dan het standaard Samsung toetsenbordje. Ik heb een tijd lang Swype en Better Keyboard naast elkaar gebruikt. Voor Better Keyboard heb ik alle suggestie en correctie bull uitgezet, zodat ik niet halverwege elk woord moet loeren naar suggesties, maar gewoon zelf bepaal wat er komt te staan en gewoon door kan tikken...

Swype is prima in landscape mode, maar in portrait vond ik het aardig waardeloos. Dat is waar Keyboard Manager geniaal voor is. Ik had hem zo ingestelt dat hij standaard voor mij Swype opent wanneer ik in landscape een keyboard gebruik, en Better Keyboard in portrait :).

Maar nu gebruik ik al het bovenstaande niet meer! Mijn nieuwe grote favoriet:
Het Gingerbread keyboard. Ook te installeren op niet-Gingerbread telefoons!
De layout is echt een stuk beter, letters en tekens zijn erg prettig te bereiken, en ook het normale qwerty-tikken vind ik fijn uitgevoerd. Een aanrader dus! :)

Edit:
Ultimate Android Keyboard Showdown: 13 different keyboards pitted against each other
Er zijn in tussentijd wel wat nieuwe keyboards uitgekomen die daar niet tussen staan, maar alsnog een erg goed artikel :).
Ik krijg niet aan de gang op mijn Desire. Zie Gingerbread keyboard staan bij toetsenbord opties, maar kan niet de input methode wijzigen. Zie ik iets over het hoofd?

Edit: bij Better keyboard heb ik het zelfde... Vroeger wel eens Swype gebruikt, maar weet niet wat ik nu vergeet.

Edit 2: nvm het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Na een tijdje een uitstap gemaakt te hebben naar swype, ben ik nu weer terug bij smart Keyboard Pro, en hij is echt prima.

Veel dingen aan te passen: (enkel niet de positie van de knoppen, helaas) uiterlijk, werking. En het woordenboek werkt fantastisch, vooral in landscape werkt het supersnel, bijna alle fouten worden goed gecorrigeerd. En zelf woorden toevoegen aan het woordenboek (hier met een swipe actie) gaat ook simpel, mocht het woordenboek nog een woord missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd swype gebruikt maar die woordvensters begonnen mij te irriteren.
Ook vond ik het vervelend om steeds contact te hebben tijdens typen.
Nu Gingerbread keyboard die werkt fantastisch!
Volgens mij exact hetzelfde als Swiftkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Vandaag only: Swiftkey heeft een nieuwe beta uitgebracht voor VIP members. Iedereen kan deze vandaag downloaden en gaan gebruiken: http://www.androidcentral...one-beta-opens-vip-access

Dus de VIP access staat alleen vandaag open. Doe er je voordeel mee.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:35:
Ik heb altijd swype gebruikt maar die woordvensters begonnen mij te irriteren.
Ook vond ik het vervelend om steeds contact te hebben tijdens typen.
Die woordvensters kan je in principe gewoon negeren of de instellingen zo wijzigen dat ze minder vaak voorkomen :) Dat is alleen een probleem al de predictie er naast zit.

Contact? Waar heb je contact voor nodig dan?
Pagina: 1