Mediaspeler, Blu-ray speler, HTPC?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

• koolio78
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05-2025
Hallo,

Ik ben nu ca. 2 week aan het orienteren op een media oplossing voor de woonkamer. Heb dit forum al meerdere keren doorzocht maar kan niet tot de juiste oplossing komen.

Gister heb ik de Mede8er 500X gehaald bij de Saturn. Bij thuis komst de hele middag en avond aan de gang geweest om mijn netwerk zichtbaar te krijgen op de Mede8er. Niet gelukt dus. Vanaf mijn win7 PC kan ik wel op de interne HDD van de Mede8er komen maar niet anders om. Van alles geprobeert met shares, gebruikersaccounts enz enz.
Ook de GUI en video kwaliteit van een aantal test filmpjes gaven mij niet het goede gevoel.

Deze speler heb ik dus zojuist weer terug naar de Saturn gebracht.

Maar nu heb ik nog steeds geen goede oplossing gevonden. Graag zou ik wat adviezen willen horen hoe jullie dit thuis hebben opgelost. Tot vorige week had ik een laptop aan mijn TV gekoppeld, maar vanwege het ontbreken van digitale audio en HDMI heb ik deze verkocht om voor een andere oplossing te gaan.

Een aantal vereisten waar de oplossing aan moet voldoen zijn:
- full HD kunnen afspelen
- iso files kunnen afspelen incl. menu structuur
- een ingebouwde Blu-ray speler is een echte pre voor mij
- uitzending gemist, RLT XL, net 5 gemist enz enz
- youtube kanaal
- bediend kunnen worden vanaf mijn logitech harmony one

Wie heeft er een tip voor de ultieme oplossing?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 05:32
Ik heb gisteren een HDI Dune Prime gekocht. Misschien dat deze aansluit bij je wensen.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• koolio78
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05-2025
kieltju schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:03:
Ik heb gisteren een HDI Dune Prime gekocht. Misschien dat deze aansluit bij je wensen.
Waarom heb je deze gekozen?
En wat zijn je bevinden tot nu toe qua uitzending gemist en you tube bv?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Koolio78,

Ik raad je aan je eens in te lezen in de verschillende topics in dit mediaspeler subforum.
Al je vragen worden dan namelijk vrij snel beantwoord. Tevens weet je dan ook wat er zoal is aan mediaspelers en wat de voor- en nadelen ten opzichte van elkaar dan zijn.

Aangezien dit topic meer een 'wat moet ik kopen'-karakter heeft, zet ik `m op slot.

Mocht je een specifiek probleem tegenkomen, ben je naturlijk vrij een nieuw topic te openen.

Lees daarvoor dan even Het algemeen beleid en dan met name de 'quickstart'. Op die manier heb je de meeste kans dat je topic succesvol wordt! Succes :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.