[C++] Static linked non .NET app. in VS expr 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb een applicatie gebouwd in C#.

Een gui app met een aantal background processen die grofweg de volgende functionaliteiten bevatten.
- draaien van een lijst met shell commands en output in een JSON zetten
- kletsen tegen een website (JSON objecten opsturen / ontvangen)
- 2 threads, worker en gui-updater met progressbar.

In C# wordt dit een .NET app. Ik wil deze app opnieuw bouwen / ombouwen zodat deze ook zonder installeren op systemen kan draaien zonder .NET.

Eigenlijk wil ik een minimum aan afhankelijkheden. Het tool moet door de gebruiker vanaf USB stick op allerlei systemen gedraaid kunnen worden. van NT5 tot Windows 7. Van 98,ME,XP tot server 2008.

Ik kom dan al snel bij C++ uit. Als ik echter een leeg project starten dit compileer dan grijpt ie al naar .NET

Kan ik .NET disabelen?
Kan ik dan nog GUI apps maken?
Als jullie mij een andere taal / omgeving aanraden dan wil ik daar ook zeker naar kijken, portability van de binary is belangrijkste samen met gebruikersgemak van het eindproduct.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Je hebt C++.NET aka C++/CLI, daar heb je WEL .NET voor nodig. Native C++ niet.

Als je compiler settings zet op static runtime (/MT), heb je geen dependencies buiten kernel32.dll en user32.dll etc, die op alle windows wel zit. Als je serieus win98 nog wilt supporten, moet je goed opletten welke system calls je kan maken die werken op alle windows, en oppassen met unicode support etc (die is sinds de oudere windows-versies flinkt verbeterd)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Is Java geen optie?

Misschien Portable.NET?

Of Mono?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Moet je dan niet gewoon Visual C++ 2010 Express hebben?

Daar kun je gewoon een Win32-project maken wat .NET niet gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 28-11-2010 23:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
xychix schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:42:
Als jullie mij een andere taal / omgeving aanraden dan wil ik daar ook zeker naar kijken, portability van de binary is belangrijkste samen met gebruikersgemak van het eindproduct.
Portability van een binary C/C++ applicatie grenst aan nul. Je kunt echter wel je source portable houden en voor verschillende platformen compileren.

Als je alleen Windows wilt wordt het makkelijker, maar ook dan is het de vraag of het gaat werken aangezien de standard runtime die je static linked calls doet naar kernel/systeemfuncties en die moeten wel bestaan op alle platformen.

[edit]
@CodeCaster nuances aangebracht.

[ Voor 24% gewijzigd door farlane op 28-11-2010 23:04 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

farlane schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:01:
[...]

Portability van een binary C/C++ applicatie grenst aan nul.
De portability binnen Win32 bedoelt hij natuurlijk. Daar zitten zat API's in die precies doen wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je inderdaad W98 wilt supporten moet je denk ik ergens VS6 opduikelen, of je moet een C(++) runtime installeren. Code gegenereerd door VS6 gebruikt msvcrt.dll, (deze is op alle 32 bits Windows versies beschikbaar), terwijl de latere versies msvcrNN.dll gebruikt, welke niet standaard aanwezig is op W98, en het zou me niet verbazen als de runtime voor VS2010 ook niet meer leverbaar is voor W9x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Volgens mij kan je de C++ runtime libraries gewoon mee linken door bij runtime library /MT te selecteren in plaats van /MD. Enige nadeel is dat updates op de C++ runtime dan geen effect meer hebben op je executable.

Andere mogelijklheid als je perse C# wil gebruiken is om een .NET linker te gebruiken (bijvoorbeeld http://www.remotesoft.com/linker/) ik heb hier zelf geen goede ervaringen mee maar dat was een jaar of 4-5 geleden.
Edit:
Nog even verder gekeken maar remotesoft lijkt al een paar jaar niks meer aan deze tool te doen dus lijkt me eigenlijk geen goede optie. Maar misschien dat er andere bedrijven zijn die vergelijkbare dingen maken.

[ Voor 20% gewijzigd door jmzeeman op 29-11-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:29:
Is Java geen optie?

Misschien Portable.NET?

Of Mono?
Hoe helpt dit bij het niet hoeven installeren van een runtime?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Mijzelf schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:43:
Als je inderdaad W98 wilt supporten moet je denk ik ergens VS6 opduikelen, of je moet een C(++) runtime installeren. Code gegenereerd door VS6 gebruikt msvcrt.dll, (deze is op alle 32 bits Windows versies beschikbaar), terwijl de latere versies msvcrNN.dll gebruikt, welke niet standaard aanwezig is op W98, en het zou me niet verbazen als de runtime voor VS2010 ook niet meer leverbaar is voor W9x.
Hoe kan ik dit dan aanzetten in VS2010 Express? Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik mooie GUI onderdelen in mijn app sleep die dan alleen voor .NET blijken te zijn.

Weet de IDE wat waarbij hoort ? en kan ik alle .NET meuk onzichtbaar/weg maken?

/MT bij de linker moet lukken, maar is dat alles?

Als win98 niet werkt is dat geen ramp, de OSsen die ik verwacht:

Windows 2000
Windows Xp
Windows 2003
Windows Vista
Windows 7
Windows 2008

En dan wel installaties van verschillende bedrijven / IT afdelingen dus met allerhande restricties en rare oude versies van allerlei frameworks, gebrek aan updates etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Je moet bij het maken van een project in VS2010 (wel de C++ versie nemen) kiezen voor een niet CLR project. Als je dat maar doet zal je geen .NET dingen kunnen gebruiken. Als je MFC gebruikt zal je deze denk ik ook als static library moeten configureren in je project settings.
Support voor alles onder Windows 2000 is gestopt in VS2010 bron
Maar blijkbaar zijn er ook mensen die problemen hebben op 2000 en op XP voor SP2 (zie hier) waarop het antwoord van MS is dat ze dat ook niet meer supporten 8)7. Er is wel een workaround voor maar dan moet je de CRT opnieuw compilen(staat bij workarounds op dezelfde link).
Als je terug gaat naar VS2008 kan je je C++ applicaties nog wel laten draaien op alles tot en met NT en 95.

Ik heb zelf ook is een applicatie moeten doorontwikkelen met vergelijkbare eisen (USB stick + draaien op alle windows versies vanaf 2000 zonder installeren), mijn voorgangers hadden voor .NET1.1 met bovenstaande .NET linker gekozen. In de praktijk blijkt echter dat vrijwel alle computers een versie van .NET geïnstalleerd hebben staan. Alleen nieuw geïnstaleerde XP en windows 2000 machines hebben niet standaard .NET meegeïnstaleerd. Maar omdat er tegenwoordig zoveel programma's op .NET draaien is na het installeren van enkele applicaties meestal ook daarop al wel een .NET versie geïnstaleerd. Hierdoor was voor ons de keus makkelijk en zijn we gewoon op .NET1.1 en 2.0 gaan draaien. Is het geen optie om gewoon op .NET te blijven draaien met een app.config met supported runtimes voor de verschillede frameworks vanaf .NET 1.1? Het supporten van verschillende runtimes maakt de kans dat er één van de versies van het framework op de computer staat een stuk groter.

[ Voor 6% gewijzigd door jmzeeman op 30-11-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Waar je mi wel rekening moet houden is dat als je overstapt naar Win32/C++ (of vergelijkbaar) je wel veel gemak wat je nu hebt met C#/.Net wegvalt. Taken die nu met een paar regels code gedaan zijn kunnen dan veel complexer worden omdat je veel meer zelf moet doen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Waarom niet ombouwen met een Win32 tool als Delphi? Lijkt ook wat meer op C#.... of was het nou andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
xychix schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:58:
[...]

Hoe kan ik dit dan aanzetten in VS2010 Express?
Niet. VS6 is de laatste versie van Visual Studio zonder al die .Net ellende. Maar die kun je niet 'aanzetten', die moet je installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ook onzin is, als je gewoon een nieuw win32 C++ project start, zelfs in VS 2010, dan zit daar niets van die ".Net ellende" in zoals jij het noemt. Je moet alleen wel oppassen dat de runtime niet bepaalde win32 API functies van een bepaald OS gebruikt. Als je minimaal XP wilt supporten dan is dat geen probleem, maar voor 98 en 2k moet je iets beter opletten (en de macros _WIN32_WINDOWS en _WINVER definieren als 0x0410 voordat je windows.h includet, dan krijg je louter de subset die compatible is met win98, en liefst max VS 2008 gebruiken omdat pre-XP deprecated is in 2010).

Maar idd, GUI's programmeren in win32 is een ramp. MFC vind ik persoonlijk ook niet echt zaligmakend. Je zou wel naar iets als Qt kunnen kijken.

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 30-11-2010 13:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijzelf schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:55:
[...]
Niet. VS6 is de laatste versie van Visual Studio zonder al die .Net ellende. Maar die kun je niet 'aanzetten', die moet je installeren.
Zoals ik al zei kun je in Visual Studio 2010 Express (de C++-versie) gewoon een Win32-project maken zonder gebruik te maken van het .NET-framework.

edit:
Anders laat je je browser een kwartier open staan 8)7

@oisyn.: het gaat om een form met één progressbar. Zo lang je die bar niet in Windows 7 op je taskbar button wil laten meelopen kom je met Win32 / MFC een heel eind. Zoals eerder genoemd zit je dan wel met missende libraries die je zal moeten meeleveren of -compileren, hoewel .NET standaard ook geen ondersteuning biedt voor JSON.

Delphi is trouwens denk ik ook wel een goede optie.

Trouwens:
Microsoft .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x86)
Supported Operating Systems:Windows 2000 Service Pack 3;Windows 98;Windows 98 Second Edition;Windows ME;Windows Server 2003;Windows XP Service Pack 2
Schrijf gewoon wat leuks voor .NET 2.0, dat werkt op zowat alle OS'en en zoals gezegd is .NET Framework 2.0 vaak al geïnstalleerd, omdat best veel programma's hier gebruik van maken.

Dit kan gewoon met Visual Studio 2010, en in .NET 2.0 zit al zut om webrequests en JSON af te handelen.

[ Voor 58% gewijzigd door CodeCaster op 30-11-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:00:
Wat ook onzin is, als je gewoon een nieuw win32 C++ project start, zelfs in VS 2010, dan zit daar niets van die ".Net ellende" in zoals jij het noemt.
Het is gewoon opletten dat je geen "CLR" project kiest inderdaad, de vergissing tussen Win32 Console project en Win32 CLR Console project is snel gemaakt als je niet oplet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
De app is reeds gebouwd in C# (geloof tegen .NET 3.5, was toch de best verspreidde versie? of was het nu 2.0)
Bij een eerste BETA test (mkb adviseurs moeten dit op laptop en bij klanten op servers gaan draaien) bleek het al op 50% van de systemen niet te draaien.

Had ik ook neit verwacht anders had ik t uiteraard nooit in .NET gebouwd.
Ook kan ik niet van een adviseur verwachten dat hij bij klanten op servers .NET gaat installeren :)

Denk haast dat ik richting Delphi moet. Pascal ken ik niet maar t zal vast niet onoverkomenlijk zijn.
Ook wil ik nog eens kijken of ik iets kan met static compilers for python. hoe groot de .exe wordt maakt me niet uit. Als het maar op een 1GB stick past >:)
Hmmm, ook py2exe is t overwegen waard. In python ben ik al wel thuis. python GUI's nog niet maar dat moet ook wel te doen zijn.

hmmmm kan ik in een win32_project geen scherm meer 'tekenen' ?
CodeCaster schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:14:

Schrijf gewoon wat leuks voor .NET 2.0, dat werkt op zowat alle OS'en en zoals gezegd is .NET Framework 2.0 vaak al geïnstalleerd, omdat best veel programma's hier gebruik van maken.

Dit kan gewoon met Visual Studio 2010, en in .NET 2.0 zit al zut om webrequests en JSON af te handelen.
Dat had ik dus :) en dat werkte niet goed genoeg :)

[ Voor 32% gewijzigd door xychix op 30-11-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kan je geen bootstrapper maken die .NET stilletjes installeert indien nodig en anders de app start of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Sebazzz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:20:
Kan je geen bootstrapper maken die .NET stilletjes installeert indien nodig en anders de app start of mag dat niet?
neen, Ik wil geen zut installereen op systemen van klanten waar ik (of een NON-IT-er) slechts 1x een tooltje komt runnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
xychix schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:54:
De app is reeds gebouwd in C# (geloof tegen .NET 3.5, was toch de best verspreidde versie? of was het nu 2.0)
Bij een eerste BETA test (mkb adviseurs moeten dit op laptop en bij klanten op servers gaan draaien) bleek het al op 50% van de systemen niet te draaien.

Had ik ook neit verwacht anders had ik t uiteraard nooit in .NET gebouwd.
Ook kan ik niet van een adviseur verwachten dat hij bij klanten op servers .NET gaat installeren :)
Jij als ontwikkelaar moet er natuurlijk voor zorgen dat dit voor de adviseurs zo makkelijk mogelijk is. Dit zou je kunnen doen door middel van een setup met daarin .Net Framework als prerequisite ingesteld. Dan hoeft de adviseur alleen een paar keer op volgende te klikken en hij is klaar en jij hoeft je programma niet opnieuw te bouwen.
hmmmm kan ik in een win32_project geen scherm meer 'tekenen' ?
Dat kan inderdaad niet. Je zal zelf, voor zover ik weet, code moeten schrijven om controls aan te maken en te plaatsen op het scherm. Dat is één van de grote voordelen van .Net dat je dat uit handen genomen wordt.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

urk_forever schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:21:

Dat kan inderdaad niet. Je zal zelf, voor zover ik weet, code moeten schrijven om controls aan te maken en te plaatsen op het scherm. Dat is één van de grote voordelen van .Net dat je dat uit handen genomen wordt.
Sorry hoor, maar dat is onzin. Drag&drop GUI design kan al sinds de eerste Visual Studio's. Waar denk je dat de naam vandaan komt? Destijds bestond het .NET-Framework nog niet.

Dit is gewoon een beperking van de Express-versie van Visual Studio C++.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 30-11-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
@CodeCaster: Het gaat over een Win32 C++ project. Voor zover ik weet heb je daar geen Drag&Drop GUI design in. Maar verbeter me als ik het mis heb.
Als je bijvoorbeeld een Windows Form aan je Win32 project wil toevoegen krijg je de melding dat het project geconverteerd wordt naar een CLR project en dat is juist wat de TS niet wil.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ah, zo. Maar je kan met MFC en ATL werken, wel even los downloaden voor de Express-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
urk_forever schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:15:
Als je bijvoorbeeld een Windows Form aan je Win32 project wil toevoegen krijg je de melding dat het project geconverteerd wordt naar een CLR project en dat is juist wat de TS niet wil.
Probeer het eens met een Dialog in je resource editor dan. Een 'Windows Form" is per definitie .NET

[ Voor 5% gewijzigd door farlane op 01-12-2010 10:03 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Je kunt met RemoteSoft Salamander .NET applicaties compilen waar geen .NET op de PC geinstalleerd hoeft te zijn, en hij installeert ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

urk_forever schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:15:
@CodeCaster: Het gaat over een Win32 C++ project. Voor zover ik weet heb je daar geen Drag&Drop GUI design in. Maar verbeter me als ik het mis heb.
Hij verbeterde je al. Het kan gewoon. Je kunt een dialog resource maken en daar je controls in droppen. Vervolgens kun je met DialogBox() of CreateDialog() die resource tonen. Je kunt idd niet op een knop dubbelklikken en dat er dan automatisch een method wordt geïmplementeerd die op dat event reageert. Dat zul je zelf op moeten lossen in je dialogproc (een button klik geeft bijvoorbeeld een WM_COMMAND message)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Mastermind schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:31:
Je kunt met RemoteSoft Salamander .NET applicaties compilen waar geen .NET op de PC geinstalleerd hoeft te zijn, en hij installeert ook niks.
dat is wel interesting. Ik denk echter dat ik voor die $1000 liever een halve week ga zitten met py2exe, eclipse, wxpython en python.

Ik ben ondertussen aant klooien met de eerste schermen, als dat een keer werkt zal de rest snel gaan omdat ik in python wel thuis ben en bijna alles standaard al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldoni schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:37:
Waarom niet ombouwen met een Win32 tool als Delphi? Lijkt ook wat meer op C#.... of was het nou andersom ;)
C# lijkt op Delphi :)

Grondlegger van de Delphi VCL (en TurboPascal) is ook grondlegger van .Net

Wikipedia: Anders Hejlsberg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
.oisyn schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:15:
[...]

Hij verbeterde je al. Het kan gewoon. Je kunt een dialog resource maken en daar je controls in droppen. Vervolgens kun je met DialogBox() of CreateDialog() die resource tonen. Je kunt idd niet op een knop dubbelklikken en dat er dan automatisch een method wordt geïmplementeerd die op dat event reageert. Dat zul je zelf op moeten lossen in je dialogproc (een button klik geeft bijvoorbeeld een WM_COMMAND message)
Ja inderdaad, dat wist ik niet. Ik ben verder ook niet zo bekend met Win32/C++ ontwikkeling. Weer wat geleerd vandaag :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
wxpython en py2exe werkt best aardig.

Had wat ruzie met wat 'includes' maar nu werkt alles al best goed op de verschillende platformen.
Heb nog wat ruzie met een freeze in de gui ontdankst dat ik threads gebruik voor het echte werk.

Maar daar kom ik vast ook wel uit.

(wx)python, eclipse met python plugin en py2exe zijn best een mooie combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
xychix schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:54:
.NET 3.5 draait niet op windows 2000 en win 98. Je kunt dus beter compilen tegen het 2.0 framework ( Wat bijna hetzelfde is, alleen een aantal Assemblies minder ). Dan zou het ook gewoon op windows 2000 moeten draaien.

Ik snap trouwens niet waarom je bij klanten niet het .net framework zou kunnen vereisen. Het is niet alsof het een obscuur stuk software is. Volgens mij komt het op windows 2000 zelfs standaard mee met de windows updates.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 05-12-2010 12:04 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Woy schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:02:
[...]
Ik snap trouwens niet waarom je bij klanten niet het .net framework zou kunnen vereisen. Het is niet alsof het een obscuur stuk software is. Volgens mij komt het op windows 2000 zelfs standaard mee met de windows updates.
Ik geef deze software aan accountants all over the place. en die kunnen dat weer gebruiken om informatie te verzamelen bij klanten door t hele land. Ik kan niet van die accountants vragen dat zij aan de systeembeheerder vragen op de bedrijfssystemen / servers .NET te zetten omdat de accountant wat controles wil uitvoeren.

Ik wil een stuk software, een .exe of iig iets dat gebruiken kan worden door een NON-techie (als in 3 muisklikken is 2 te veel) zonder afhankelijkheden.

Ik heb de .NET 3.5 en 2.0 versie al maar bij de eerste random groep waar ik dit wilde demo-en bleek het al op 45% van de laptops niet te draaien omdat zij geen .NET hadden, de andere 50% was geen local admin (dat was wel voorzien) maar mijn demo liep aardig in de soep.

Daar heb ik van geleerd, geen .NET voor mij :)

Eerste wxpython + py2exe werkt nu volledig, inclusief admin-rights check en intercommunicatie met reporting engine dmv. json en multi-threading

[ Voor 6% gewijzigd door xychix op 05-12-2010 21:57 ]

Pagina: 1