Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:00
wat zijn jullie meningen over amoled en slcd?

ik zie dat er heel veel mensen geilen om het amoled scherm. maar vind het persoonlijk allemaal wat overdreven.

enige wat mooi aan amoled is dat wit en zwart echt goed zijn.
maar het valt me op dat andere kleuren niet mooi zijn in vergelijking met slcd.

en op een amoled scherm kan ik de pixels zien, en op een vergelijkbaar slcd scherm bijna niet de pixels kan zien.

de kleuren op een slcd scherm zijn gewoon veel mooier als je de 2 schermen naast elkaar legt. Het nadeel is dan wel weer dat zwart niet mooi zwart is en wit beetje grijsachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik had eerst een desire met amoled scherm en moest zeggen dat het scherm op volle brightness er erg goed uitzag hoewel ik op de htc site last had van die roze gloed... Op lagere brightness had ik het nog meer :(
Hij ligt nu bij de verzekering omdat het scherm gebroken is. Misschien kaap ik nu een beetje je topic, maar mijn vraag is of ik met dat LCD scherm dan geen last heb van die gloed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Is een beetje smaakgebonden denk ik, ik ben in ieder geval verkocht aan mijn Galaxy S met S-amoled scherm, vriend van me heeft de Desire HD en hoewel het een mooi scherm is komt het in de verste verte niet in de buurt van die van mijn Galaxy, soms zijn de kleuren iets teveel van het goede, maar het hele plaatje bekeken geeft het naar mijn idee een veel betere ervaring, het feit dat zwart echt zwart is is voor mij als vormgever sowieso al een lust om naar te kijken en de kleuren spetteren van het scherm af.

Voor mij niets anders meer in ieder geval.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik hou persoonlijk ook van de helderheid en verzadiging van een s-amoled scherm. Ook de zwartwaarde is uitstekend. Als ik dan bijv. een iphone 3gs zie valt het tegen qua zwartwaarde. SLCD schijnt wel weer een kleurechtere weergave te bieden, maar hier hecht ik persoonlijk minder waarde aan dan aan diep zwart en heldere kleuren.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
waar ik mij bij amoled vooral aan stoor is dat op een of andere manier de pixels heel goed te zien zijn en bij slcd niet..

niemand anders dat opgevallen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ik heb zelf een Desire met AMOLED scherm en mijn vriendin en een vriend hebben de SLCD versie.
Ik vind die SLCD een stuk duidelijker. Alleen zoals je zelf al zegt zijn de zwartwaardes van het AMOLED scherm iets beter. Net wat je zelf belangrijk vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik kan bij mijn Galaxy geen enkele pixel zien, maar of dit bij amoleds van andere merken wel zo is kan ik niet beoordelen. Ik weet wel dat de kleuren van de X10 er maar flets uitzagen t.o.v. de Galaxy en mede daardoor ben ik dan ook voor de Galaxy gegaan.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
de x10 heeft ook geen slcd scherm :P die heeft een normaal lcd scherm. en das een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Mijn Legend heeft een AMOled scherm. Ik vind het prachtig om te zien en ben er erg blij mee. Maar als ik kijk naar de Desire van mijn collega (met SLCD) oogt dat toch net wat frisser. Als ik zou moeten kiezen ging ik voor SLCD

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Amoled van Galaxy S heeft soort raster beeld waardoor je bijvoorbeeld witte letters op zwarte ondergrond ruwe randen zal zien. Met SLCD is alles gladder en oogt mooier.

Zeker als je op foto wil beoordelen op scherpte, kan Amoled mss minder fijn zijn, ook kent het betere contrasten.

Dus ik ga niet voor Amoled.

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdesireblog.nl/wp-content/uploads/2010/09/AMOLED-vs-SLCD-1.jpg
Hier is 45 graden rasterbeeld goed te merken met Amoled, terwijl SLCD 90 graden doet.
Zo lijkt Amoled wat ruwer als je dichtbij kijkt, zeker in scherpe overgangen zoals blauw-rood.

http://www.htcdesireblog....esire-slcd-versus-amoled/
is je dus al voor als het om vergelijken gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door MrDummy op 02-12-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Mijn voorkeur gaat naar SLCD, omdat dit een veel natuurlijkere weergave geeft. Vooral bij plaatjes en filmpjes vind ik het belangrijk dat deze weergegeven worden, zoals ze bedoeld zijn. Dan komt SLCD het dichtst in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudey schreef op donderdag 02 december 2010 @ 07:47:
Mijn voorkeur gaat naar SLCD, omdat dit een veel natuurlijkere weergave geeft. Vooral bij plaatjes en filmpjes vind ik het belangrijk dat deze weergegeven worden, zoals ze bedoeld zijn. Dan komt SLCD het dichtst in de buurt.
Je kunt natuurlijk een voorkeur hebben, maar dit soort uitspraken zijn toch niet serieus te nemen? Natuurlijke weergave? Plaatjes en filmpjes zoals ze bedoeld zijn? Klinkt als slechte marketingpraat die nergens op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzaw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-04 06:22
ff een wiki :
Voordelen
Een amoledscherm zal op ieder moment werken bij een laag stroomverbruik. Dit resulteert in een constante helderheid en een goede videoratevoorstelling. Dit maakt amoledschermen zeer aantrekkelijk voor draagbare elektronica waarbij het energieverbruik belangrijk is en waarbij de schermen groter dan 2 tot 3 inch in diagonale richting zijn. Tevens is het zicht in zonlicht aanzienlijk beter dan op reguliere LCD en TFT schermen.

Nadelen
Het grootste nadeel van amoledschermen is ongetwijfeld het feit dat het een complex ontwikkelingsproces is. Een ander nadeel is dat het nog vrij duur is om de schermen te produceren.

nu zal het ook een kwestie van wennen zijn
was dit niet ook zo van CRT naar TFT?

wat betreft de weergave in kleur ligt dit vaak niet aan het scherm maar aan hoe je scherm vaak is ingesteld/afgeregeld (dan praat ik niet ove verzadiging of contrast)
ook is dit weer een persoonlijke beoordeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Buzzaw op 02-12-2010 11:18 . Reden: laatste zin betere toelichting ]

Pagina: 1