Toon posts:

HDMI probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem. Zojuist een samsung bd-c5300 blu-ray speler gekocht. Met HDMI aangesloten op de Sony versterker (die doorlust naar HD beamer). Maar hij blijft signaal zoeken! Soms pakt 'ie wat geluid, soms ineens beeld en daarna weer foetsie.

Ik dacht: HMDI kabel niet goed, dus de dure kabel van de andere blu-ray-speler (die het WEL doet via de versterker) op de nieuwe blu-ray speler gedaan en zelfde probleem. Dus ligt het niet aan de ingang van de versterker of de HDMI kabel!

Dus denk ik: dan moet het aan de blu-ray speler liggen. Dus met de speler naar de tv in de woonkamer. Aansluiten met HDMI en voila, de blu-ray speler doet het! Dus de speler is ook niet defect.

Weer met de speler naar de bioscoopruimte, aansluiten met HDMI op de versterker en wederom geen beeld en soms geluid en hij blijft maar zoeken naar signaal....

Wat kan nu het probleem zijn en hoe los ik het op? Ik weet het niet meer!

Grtz en alvast bedankt!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Direct aansluiten naar je HDMI beamer en geluid teruglussen naar receiver?

Maar het gebeurd inderdaad dat sommige sources (BR speler) niet een repeater (receiver met hdmi) ondersteunen. Soms kun je nog iets iets voor elkaar krijgen door de apparaten in een bepaalde volgeorde aan te zetten.

Wil dat niet lukken dan zul je terug moeten naar je verkoper denk ik voor een iets ander model.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb op een tv het beeld van spelersmenu van automatisch gehaald. Blijkt dat de versterker tot 1080i gaat en hij pakte 1080p. Dus nu beeld en geluid... finally! Waarom hij 1080p niet aankan, geen idee... maar toch, ik kan films kijken ;-)

Wat is eigenlijk het verschil tussen 1080i en 1080p???

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 20:30

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:05:
Heb op een tv het beeld van spelersmenu van automatisch gehaald. Blijkt dat de versterker tot 1080i gaat en hij pakte 1080p. Dus nu beeld en geluid... finally! Waarom hij 1080p niet aankan, geen idee... maar toch, ik kan films kijken ;-)

Bij 1080P word iedere frame refresh alle lijnen ververst en bij 1080I worden ze om en om ververst.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:05:

1080i is een interlaced signaal, wat qua kwaliteit niet viel beter is dan 720p. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de bluray speler direct aansluiten op de projector en het geluid via optisch aansluiten op de versterker. Gezien het feit dat de receiver slechts 1080i ondersteunt, kan ik haast aannemen dat deze geen HD Audio ondersteunt, dus is optisch (digitaal) voldoende.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
dlmh schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:10:
[...]

1080i is een interlaced signaal, wat qua kwaliteit niet viel beter is dan 720p. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de bluray speler direct aansluiten op de projector en het geluid via optisch aansluiten op de versterker. Gezien het feit dat de receiver slechts 1080i ondersteunt, kan ik haast aannemen dat deze geen HD Audio ondersteunt, dus is optisch (digitaal) voldoende.
1080i is echt stukken beter dan 720p, vroeger gaf ik je wel gelijk maar met de betere deinterlacers van tegenwoordig in de tv's is het gewoon perfect plaatje beter dan 720p, voor echt fullhd is het natuurlijk 1080p.
Pagina: 1