Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help ik heb mijn schijf gefragmenteerd!

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views

• thesinsher
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik heb dus mijn schijf gefragmenteerd. Nu vraagt die om het te defragmenteren.

HELP!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En dat is een probleem omdat?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Het zou sneller zijn geweest om in google 'defragmentation' in te geven dan een topic aan te maken ...

• thesinsher
Ik weet niet of het goed is of fout is. Is het beter om m'n schijf gefragmenteerd te hebben of gedefragmenteerd?

• thesinsher
Graviton12 schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:59:
Het zou sneller zijn geweest om in google 'defragmentation' in te geven dan een topic aan te maken ...
Dat beantwoord m'n vraag niet

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Fragmentatie komt doordat Windows 'iets' niet achter elkaar op een harde schijf zet, dit zorgt ervoor dat als je bv een game opstart hij over de hele HDD moet gaan zoeken ... meer rondjes te maken dus langere tijd nodig om iets op te starten ... defragmenteren natuurlijk.

Edit:
Nee, beantwoord dat je vraag niet?
Je topic wordt gesloten omdat je er zelf niets voor doet wat niet de bedoeling is hier ...

[ Voor 20% gewijzigd door Graviton12 op 28-11-2010 11:02 ]

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 15:12
thesinsher schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:59:
[...]

Er staat dan ook geen vraag?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Fragmenteren betekend dat delen van je bestanden op verschillende plekken van de hardeschijf staan. Dit komt ten kosten van het openen omdat hij dan de schijf en koppen moet positioneren om ervan te lezen.
Defragmenteren zorgt ervoor dat een bestand ook daadwerkelijk achter elkaar staat.
Windows bestanden worden vaak aan het begin van de schijf gezet (zo ver mogelijk naar binnen) zodat deze sneller gelezen kunnen worden.

Dus ja, defragmenteren dus.

Deze computer openen, rechtermuisknop op je hardeschijf klikken (c:)
en dan kiezen voor eigenschappen. Daarna 2e tabblad en kiezen voor defragementeren.
Klik je schijf daar aan en kies voor defragmenteren.
Analyzeren laat je zien hoe ver hou gefragmenteerd is.

Succes.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 28-11-2010 11:02 ]

• thesinsher
Arunia schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:01:
Fragmenteren betekend dat delen van je bestanden op verschillende plekken van de hardeschijf staan. Dit komt ten kosten van het openen omdat hij dan de schijf en koppen moet positioneren om ervan te lezen.
Defragmenteren zorgt ervoor dat een bestand ook daadwerkelijk achter elkaar staat.
Windows bestanden worden vaak aan het begin van de schijf gezet (zo ver mogelijk naar binnen) zodat deze sneller gelezen kunnen worden.

Dus ja, defragmenteren dus.
Dankje, nu snap ik alles hierover ^_^

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 12:20
thesinsher schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:59:
[...]

Maar dat wordt wel van je verwacht. Met de eerste hit kun je in principe al vooruit...

Verwijderd

Defraggler

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
thesinsher schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:02:
[...]

Dankje, nu snap ik alles hierover ^_^
Lees mijn post nog eens voor de uitleg over hoe je het start.
Heb hem aangepast namelijk.

Wat er bedoeld wordt door de mede tweakers is dat je in eerste instantie zelf moet zoeken middels google e.d.
Kom je er dan nog niet uit, dan kun je het vragen. Als je in google "Defragmenteren Windows 7" oid intikt, krijg je vaak ook wel de uitleg te zien namelijk. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 28-11-2010 11:04 ]

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-11 13:55

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Hier heb je een mooi voorbeeld van hoe defragmentatie wordt uitgevoerd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Defragmentatie

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• thesinsher
Dank u allemaal ^_^ Nu snap ik het, aangezien ik mijn schijf had gefragmenteerd merk ik dat de prestaties ver onder het nulpunt zitten nu. Dus nu heb ik het defragmenteren gestart ^_^

Ik weet nu alles dank u

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topic titel googlen had je al betere informatie gegeven dan dit topic
Help! Mijn PC is gefragmenteerd!
Rubriek: informatief

Fragmentatie van bestanden op een harde schijf komt voor als er bij het schrijven van een bestand niet voldoende aaneengesloten vrije ruimte is om alle gegevens achter elkaar te kunnen opslaan. Het bestand wordt in dit geval opgedeeld en verspreid over lege plekken op de harde schijf opgeslagen.

Defraggen

Daarom is het nuttig de harde schijf af en toe te defragmenteren. De fragmenten van éénzelfde bestand worden dan achter elkaar geschreven, zodat de leeskop het bestand in één keer kan lezen. Hierdoor wordt de harde schijf, en dus de PC, sneller.
Windows

Windows heeft zelf een defragmenteer programmaatje, dat voor de meeste gebruikers wel zal voldoen. U kunt het starten via het startmenu, Bureau-accessoires, Systeemwerkset en dan Schijfdefragmentatie. Selecteer een schijf en klik op Defragmenteren om de schijfdefragmentatie te starten.
Powerrr user

Bent u iemand die veel met programma’s werkt die erg afhankelijk zijn van de harddisk (bijvoorbeeld video-edit applicaties, of audio software), dan kan het de moeite lonen om een wat meer geavanceerde defragger te gebruiken. Bijvoorbeeld het gratis SmartDefrag van ontwikkelaar IObit. Het programmaatje is snel en biedt meer opties dan de Windows defragger. Zo is er de mogelijkheid de computer automatisch gedefragmenteerd te houden en de lokatie van bestanden op de harddisk te optimaliseren.

* Download SmartDefrag

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

thesinsher schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:07:
aangezien ik mijn schijf had gefragmenteerd
Waarom doe je dat dan ook. :P

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 20:58
Arunia schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:01:
(...) bestanden worden vaak aan het begin van de schijf gezet (zo ver mogelijk naar binnen) zodat (...)
Niet om een beetje te gaan zeiken, maar om voor de beste meneer topicstarter het even op een rijtje te krijgen:

Bestanden worden voor ultiem toegangstempo aan de buitenkant van de schijf (platter) gezet. Dit omdat daar per omwenteling en dus per tijdseenheid meer gegevens onder de leeskop langskomen. Dit weer omdat de omtrek aan de buitenkant dus groter is.

;)

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TS geeft aan dat hij de schijf heeft gefragmenteerd.
Laat hij eerst maar eens aangeven hoe hij dat heeft geflikt. Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten hoe ik dat zou moeten doen, en waarom ik dat zou willen. Nooit van gehoord zelfs van de zinloze mogelijkheid.

Uiteraard wel bekend met het feit dat het fragmenteren gewoon geleidelijk plaats vindt, dat doe je dus niet zelf, maar doet je systeem., en dat dit bepaalde handelingen op de computer enigszins trager kan laten worden. De remedie daartegen mag duidelijk zijn, van tijd tot tijd defragmenteren.
Zie verder de al uitvoerige uitleg die je inmiddels in dit topic al hebt

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18

TheVMaster

Moderator WOS
Techneut schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:39:
TS geeft aan dat hij de schijf heeft gefragmenteerd.
Laat hij eerst maar eens aangeven hoe hij dat heeft geflikt. Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten hoe ik dat zou moeten doen, en waarom ik dat zou willen. Nooit van gehoord zelfs van de zinloze mogelijkheid.

Uiteraard wel bekend met het feit dat het fragmenteren gewoon geleidelijk plaats vindt, dat doe je dus niet zelf, maar doet je systeem., en dat dit bepaalde handelingen op de computer enigszins trager kan laten worden. De remedie daartegen mag duidelijk zijn, van tijd tot tijd defragmenteren.
Zie verder de al uitvoerige uitleg die je inmiddels in dit topic al hebt
Tja..'k heb ook geen idee waarom de TS dat zou willen doen O-)

Maar wat mij betreft is het nu wel genoeg geweest. Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.