Toon posts:

DLNA netwerk met Philips TV werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Philips (7000 serie) TV met een kabel direct aansluit op mijn modem (Thomson), lukt het me om op internet te komen. Maar niet op mijn thuisnetwerk (met mediaserver Tversity). Ik wil dat graag omdat ik op de TV dan mediafiles kan bekijken die op mijn PC staan.

Mijn PC (Windows XP) is aangesloten op de router (Sitecom, Upnp enabled) en heeft ook gewoon internet.

Zodra ik de TV aansluit op de router in plaats van het modem, ben ik mijn internet acces kwijt. Aansluiten op het thuisnetwerk werkt dan ook nog steeds niet.

Gisteren een uur aan de lijn gehangen met Philips (op zich prima dat ze er de tijd voor namen), maar tevergeefs.

Ligt het toch aan de TV? Of aan de router? Zijn er goede sites over dit soort DLNA problemen?

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 19:17
Krijgt de tv wel een ip/gateway/dns van de router?
En als je de pc op die netwerkkabel aansluit die in de tv zit wat gebeurt er dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij geeft geen IP/Gateway of DNS.

En ik heb even een laptop geprobeerd op de kabel die aan de router zit. Die laptop krijg wel toegang tot internet. Maar inderdaad niet tot het netwerk.

Maf he?

Het is een lange kabel, 100 meter. Zou dat uitmaken? Het leek mij niet, omdat hij immers wel toegang geeft tot internet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 22:03 ]