Toon posts:

Aansluitprobleem TX SR-308 op Philips TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forumleden!
Ik wil graag het geluid van de TV via de versterkerboxen laten lopen. Welke aansluiting(en) ik ook maak, het lukt niet. :( Het radiogedeelte werkt wel perfect over de boxen. Het gaat om de volgende apparatuur:
Onkyo TX SR-308 gekoppeld aan 4 surround-speakers en een center speaker. De speakers zijn ongeveer 12 jaar oud, hebben geen stroomaansluiting, alleen het bekende dunne + en - kabeltje. Radio werkt perfect.
TV = Philips 40PFL7605-H
Geen geluid over de boxen met aangesloten HDMI kabel en dig.audiokabel. Geluid TV via menu uitgeschakeld en veel aansluitmogelijkheden geprobeerd. Zijn de boxen soms te oud ?
Wie kan mij svp helpen met de juiste kabelaansluiting(en) zodat TV geluid over de boxen gaat lopen ? :)
Bij voorbaat dank !

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Als de speakers te oud waren dan had je ook met de tuner geen geluid gehad. Naast het feit dat te oude speakers ook niet kunnen zorgen voor geen geluid (of ze moeten echt kapot zijn).

Heb je op de receiver wel de bron gekozen waarop de TV aan is gesloten?
Probeer anders eens een ander apparaat op dezelfde ingang. Dit om uit te sluiten dat de ingang van de receiver defect is. Andere receiver op de TV zou ook nog kunnen om uit te sluiten dat de uitgang van de TV defect is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Op de receiver heb ik verschillende bronnen geprobeerd zonder enig resultaat.
Receiver kenbaar gemaakt in menu TV. Geluid TV uitgeschakeld. Uitgang selektie gemaakt. Niks helpt.
Zal kijken of iemand bereid is om z'n receiver tijdelijk te ontkoppelen om het dan opnieuw te proberen.
Anders maar ergens een audio-video-techneut regelen, maar wie ?
In ieder geval tot heden hartelijk dank voor de reaktie !

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Op de philips tv zit achterop een tulp audio uit. Probeer die is,

Philips staat er om bekend (was bij mij via scart) deze uit te schakelen als je niet dat kanaal gebruikt.

Dus ben je tv aan het kijken en heb je geluid aangesloten met een volle scart krijg je toch geen geluid omdat de TV op dat moment scart niet gebruikt en schakelt hij hem uit.
Of dit ook gebeurd met HDMI weet ik niet.

Daarom even proberen op de tulp aansluiting achterop dit is speciaal audio uit.

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-01 16:56
Daros schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:39:
Op de philips tv zit achterop een tulp audio uit. Probeer die is,

Daarom even proberen op de tulp aansluiting achterop dit is speciaal audio uit.
Ik heb ook een 40PFL7605-H, en deze heeft geen tulp audio uit. Alleen digitaal coax of hdmi maar dan moet je versterker wel ARC (Audio Return Channel) ondersteunen. Dus de enige optie is om het via sp/diff uitgang op de TV te proberen.

Succes er mee.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:02
Volgens mij moet je in het menu van een philips tv altijd aangeven via welke uitgang je het geluid wilt laten lopen. Ik lees in je post niet terug dat je dat ook hebt ingesteld. Ik heb de handleiding er even bij gezocht, maar die is daar niet helemaal duidelijk over.

btw: Ik lees in de handleiding wel dat de tv beschikt over ARC, je onkyo beschikt daar ook over. Dus die losse dig. audiokabel is helemaal niet nodig! (zie pag 62 van de engelse handleiding)

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 01-12-2010 09:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel degelijk de uitgang kenbaar gemaakt in het TV menu. (zie mijn post van 29 nov.)
Zelfs verschillende uitgangen geprobeerd en in het TV menu kenbaar gemaakt. Ook de beide apparaten via ARC laten lopen, maar allles tot nu toe zonder resultaat..... |:(

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:41
Wat ik heb gedaan (met een philips 42pfl8404 en een onkyo tx sr-608) is een digitale coax kabel uit de philips naar de onkyo receiver. Bij de ingang van de onkyo receiver (waar de kabel ingaat) staat dan op welke bron je deze moet instellen (die is standaard toegewezen vanuit de fabriek). Als ik deze afbeelding zie (links, de oranje ingang), dan is dat bij de tx sr-308 dus bd/dvd als bron. Dus als je zelf niks hebt gewijzigd qua ingang/bron instellingen, dan hoort de onkyo op bd/dvd te staan.

Op de tv heb ik zelf niks opnieuw ingesteld qua geluid, en als ik het geluid dan ook over de speakers laat gaan die op de versterker zijn aangesloten dan geeft ie ook gewoon nog geluid uit de tv. Bij mij was het dan ook een kwestie van kabel inpluggen, bron selecteren en klaar. Succes in ieder geval ;).

Edit: En als je ARC gebruikt (waar dus niet die digitale coax kabel voor nodig is), wees er dan wel zeker van dat je een HDMI 1.4 kabel gebruikt. (Ik had netjes zo'n 1.4 kabel gekocht in de hoop dat ARC zou werken, tot ik erachter kwam dat mijn TV helemaal geen HDMI 1.4 uitgang had en dus geen ARC ondersteunde :P).

[ Voor 14% gewijzigd door FireSonus op 01-12-2010 09:48 ]

• Raymond
Je schrijft ook dat je het geluid via de tv hebt uitgeschakeld. Heb je het ook al eens geprobeerd met het geluid ingeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
FireSonus schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:41:
Wat ik heb gedaan (met een philips 42pfl8404 en een onkyo tx sr-608) is een digitale coax kabel uit de philips naar de onkyo receiver. Bij de ingang van de onkyo receiver (waar de kabel ingaat) staat dan op welke bron je deze moet instellen (die is standaard toegewezen vanuit de fabriek). Als ik deze afbeelding zie (links, de oranje ingang), dan is dat bij de tx sr-308 dus bd/dvd als bron. Dus als je zelf niks hebt gewijzigd qua ingang/bron instellingen, dan hoort de onkyo op bd/dvd te staan.

Op de tv heb ik zelf niks opnieuw ingesteld qua geluid, en als ik het geluid dan ook over de speakers laat gaan die op de versterker zijn aangesloten dan geeft ie ook gewoon nog geluid uit de tv. Bij mij was het dan ook een kwestie van kabel inpluggen, bron selecteren en klaar. Succes in ieder geval ;).

Edit: En als je ARC gebruikt (waar dus niet die digitale coax kabel voor nodig is), wees er dan wel zeker van dat je een HDMI 1.4 kabel gebruikt. (Ik had netjes zo'n 1.4 kabel gekocht in de hoop dat ARC zou werken, tot ik erachter kwam dat mijn TV helemaal geen HDMI 1.4 uitgang had en dus geen ARC ondersteunde :P).
Bedankt voor de tip !
De dig.coaxkabel-ingang heb ik niet gebruikt, want die kabel heb ik niet. Die ga ik nu kopen en dat ga ik nog proberen. Hou jullie hier op de hoogte !

Verwijderd

Topicstarter
Raymond schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:43:
Je schrijft ook dat je het geluid via de tv hebt uitgeschakeld. Heb je het ook al eens geprobeerd met het geluid ingeschakeld?
Ja, ook geprobeerd, ook zonder resultaat.....

Verwijderd

Topicstarter
FireSonus schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:41:

Kijk, DIT is de gouden tip ! Kabel gekocht, ingeplugd op coax digital in en het werkt zoals bedoeld !
Zonder HDMI en zonder tulpstekkers !
Ben er ZEER content mee.
Hartelijk dank allen voor het meedenken !
Mod.....Er mag een slotje op....

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:41
Goed om te horen! Veel plezier ermee! :)

Verwijderd

ik hyeb ook problemen met het aansluiten van mijn onkyo txsr 308.
ik heb geprobeerd mijn bluray van panasonic en mijn hd satelietontvanger aan te sluiten via de hdmi maar geen resultaten!! heb volgens het boekje gewerkt en de hdmi kanalen aangewezen. hdmi kabels gecheckt.
die waren oke. wat doe ik verkeerd? het geluid van de sat.ontvanger kan ik wel binnenkrijgen via een optische kabel. maar wil graag via de hdmi.

• Raymond
Welk resultaat had je willen krijgen dan? Beeld op je tv?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:26:
[...]

Kijk, DIT is de gouden tip ! Kabel gekocht, ingeplugd op coax digital in en het werkt zoals bedoeld !
Die tip had ik je zondag ook al willen geven, maar je schreef in de topicstart dat je dat al geprobeerd had? :?
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:30:
Geen geluid over de boxen met aangesloten HDMI kabel en dig.audiokabel.
Schiet mij maar lek, maar die digitale coax aansluiting is toch de enige digitale audio-uitgang die jouw TV heeft?

Nouja, mooi dat het werkt iig.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Xander schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:59:
[...]
Die tip had ik je zondag ook al willen geven, maar je schreef in de topicstart dat je dat al geprobeerd had? :?
Ik volg het ook even niet meer. Geloof dat ik de tweede alinea al had gevraagd of de goede bron/input wel was gekozen. Als ik alles zo door lees was dat dus niet het geval...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1