Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2007] Archief niet te openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vaker de melding bij Outlook 2007 dat het archief niet beschikbaar is. De volgende melding verschijnt: Kan de set mappen niet openen

Wanneer ik Outlook vervolgens afsluit en opnieuw start is het archief vaak weer beschikbaar.
Ik werk met Outlook 2007 i.c.m. Exchange 2007.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen, of een oplossing?

alvast bedankt

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Archiveer je ook echt naar een pst-bestand of niet?

Zo niet, schakel AutoArchiveren uit via; Extra-> Opties...-> tab Overig-> knop AutoArchiveren...
Je kan dan ook het pst-bestand ontkoppelen van Outlook via Bestand-> Gegevensbestandsbeheer

Mocht je het wel gebruiken, gebruik dan scanpst.exe om het bestand te scannen op fouten.

Controlleer ook of het pst-bestand niet op een netwerkshare staat; dit wordt namelijk niet ondersteund door Microsoft en kan leiden tot gegevensverlies.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Roady81 schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:48:
Archiveer je ook echt naar een pst-bestand of niet?

Zo niet, schakel AutoArchiveren uit via; Extra-> Opties...-> tab Overig-> knop AutoArchiveren...
Je kan dan ook het pst-bestand ontkoppelen van Outlook via Bestand-> Gegevensbestandsbeheer

Mocht je het wel gebruiken, gebruik dan scanpst.exe om het bestand te scannen op fouten.

Controlleer ook of het pst-bestand niet op een netwerkshare staat; dit wordt namelijk niet ondersteund door Microsoft en kan leiden tot gegevensverlies.
Auto archiveren staat niet ingeschakeld maar ik archiveer handmatig, wel naar een .pst bestand inderdaad. Auto archiveren staat dus uit, het .pst bestand staat wel in het gegevensbestandsbeheer.

Het .pst bestand staat inderdaad wel op een netwerkshare, op een Terminal Server omgeving. Zou dit dan echt de oorzaak zijn? Zo ja, waar kan ik het .pst bestand dan wel plaatsen, aangezien het een TS omgeving is?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
In dat geval moet het bestand bestand lokaal op de Terminal Server staan aangezien daar de software zelf draait.

Opmerking voor je admin; Eigenlijk zou in zulke managed omgevingen het gebruik van pst-bestanden compleet uitgeschakeld moeten worden en server-side archivering moeten plaatsvinden.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Roady81 schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:06:
In dat geval moet het bestand bestand lokaal op de Terminal Server staan aangezien daar de software zelf draait.

Opmerking voor je admin; Eigenlijk zou in zulke managed omgevingen het gebruik van pst-bestanden compleet uitgeschakeld moeten worden en server-side archivering moeten plaatsvinden.
Oké, duidelijk. .pst bestand dus plaatsen op lokale C of D schijf en niet meer op een netwerkshare. Bedankt voor de tips!