Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik zat net eens op mijn nota van Telfort te kijken en nu viel mij iets heel raars op.

Ik heb een Telfort 300 abbo met mobiel internet zonder sms-bundel. Ik stuur per maand ongeveer een 15 á 20 sms berichten. Tja er zijn nog mensen die niet veel sms-en!

Ik had in Denemarken een sms verzonden, kosten 13 cent (incl btw). In Nederland heb ik ook nog sms berichten verzonden, kosten 25 cent (incl btw) per bericht. :? Een paar maanden eerder waren de kosten voor sms in buitenland gelijk en die in Nederland 21 cent (incl btw)??? 8)7 Volgens de site is sms-en 25 cent (incl btw) per bericht. Ik snap er helemaal niets meer van.

Ik kan dus beter over de grens gaan en daar sms-en dat is goedkoper..... Waarom is het bellen en internetten dan wel duurder.... Gebruiken ze dezelfde infrastructuur toch voor.

Heb trouwens wel een sms-bundel genomen, is goedkoper.

Wie heeft hier nog meer last van?

[ Voor 2% gewijzigd door Cavemania op 28-11-2010 10:29 . Reden: (incl btw) bij de bedragen gezeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 20:40
Buiten de bundel is eigenlijk altijd 25 cent geweest, maar heb je het nu over incl. of excl. BTW? Die 21 cent die je noemt is excl. BTW, dan is 25 cent dus incl. BTW (plusminus).

Dat het over de grens goedkoper is, tsja, dat is sowieso erg krom, maar zo is het nou eenmaal. SMS'en gebruikt wel een andere vorm van communicatie dan bellen natuurlijk (vergelijk het met een e-mail verzenden en een stream opzetten, enorme verschillen in datagebruik).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Nee de tarieven die ik noem heb ik al omgerekend naar inclusief btw. Ik ben het wel met je eens dat het op een iets andere wijze gaat dat je internet en belt met je mobiel echter maak je gebruik van de faciliteiten van het mobiele netwerk in het buitenland. De telecomproviders zeggen altijd dat dit duurder is. Vandaar dat ik het heel krom vind dat ik in het buitenland 2 smsjes kan sturen voor hier in Nederland 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 05:31

KrazyJay

Bij Telfort kost smsen buiten de bundel jaren 25cent/sms. Dat moedigt aan om een bundel te nemen.

Buitenland is een verhaal apart. Dit werd jaren gezien als de melkkoe van Telecomproviders. De EU was het er niet mee eens en dus werden er Europese maximumtarieven ingesteld. Deze tarieven zijn al eens aangepast. Om je vraag te beantwoorden, die 13cent/sms vanuit Denemarken is er 1 van. Als je vanuit Denemarken dan weer naar bijvoorbeeld Australie zou smsen, betaal je het dubbel en dwars weer terug, omdat die maximumtarieven alleen gelden van en naar de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze gooien hun eigen ramen in, als mijn abo afgelopen is ga ik wel smsen versturen via betamax, geen bundel nodig (dus niet units hoeven te kopen die je niet gebruikt) en een stuk goedkoper.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Marzman schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 07:51:
Ze gooien hun eigen ramen in, als mijn abo afgelopen is ga ik wel smsen versturen via betamax, geen bundel nodig (dus niet units hoeven te kopen die je niet gebruikt) en een stuk goedkoper.
En ook goedkoop als je een keer niet thuis bent :z

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1