Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een Toshiba Satellite pro L650 gekocht Met windows 7. Daar heb ik mijn Externe Hardeschijf (philips sp5100cc) op aangesloten alles werkte perfect, en nu 3 dagen later krijg ik deze melding als ik de Harde Schijf aansluit via de usb : Het USB apparaat word niet herkend. De LED licht van de Hardeschijf gaat ook niet eens aan alleen flikkert die soms wat.

PS. Ik heb de harde schijf op mijn broertjes laptop aangesloten en daar werkte hij wel. De harde schijf heeft overigens zijn eigen adapter met stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Wat heb je allemaal al geprobeerd om het probleem te verhelpen?

Heb je bijvoorbeeld de controller al even uit het apparaatbeheer verwijderd?
Soms wil dit truukje helpen om devices "magisch" ineens weer te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb veel gelezen op google ook alle usb controllers verwijderd maar werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:59:
Ik heb pas geleden een Toshiba Satellite pro L650 gekocht Met windows 7. Daar heb ik mijn Externe Hardeschijf (philips sp5100cc) op aangesloten alles werkte perfect, en nu 3 dagen later krijg ik deze melding als ik de Harde Schijf aansluit via de usb : Het USB apparaat word niet herkend. De LED licht van de Hardeschijf gaat ook niet eens aan alleen flikkert die soms wat.

PS. Ik heb de harde schijf op mijn broertjes laptop aangesloten en daar werkte hij wel. De harde schijf heeft overigens zijn eigen adapter met stroom.
En wat is nu je vraag nadat je (uiteraard) bij de verkoper bent geweest?
Werkt een ander USB apparaat wel op dezelfde poort?
Wat heb je nog meer getest? (het kan namelijk nog steeds gewoon aan die harde schijf liggen)

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 28-11-2010 00:16 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 13:43
Probeer een andere usb kabel. Bij mij vallen die bij bosjes, en daarvan lijken de symptomen overeen te komen (en kan ook verklaren dat hij het af en toe doet -> juiste ligging).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andere usb sticks werken wel alleen de externe harde schijf van philips werkt er niet op, en op andere laptops werkt die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu denk ik de probleem gevonden, alleen weet ik nog niet hoe ik het moet fixen.
Ik heb mn PC geformatteerd en daarna wat drivers geinstalleerd en wanneer ik de Chip Set Utility driver installeer dan worden er wat nieuwe usbs aangemaakt of whatever en daarna word mijn externe hard disk niet meer herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik had een tijdje geleden eenzelfde probleem, bij mij hielp het uiteindelijk (na 3 uur klooien met o.a. registers) om de PC uit te zetten, schijf aansluiten en weer op te starten met de schijf aangesloten
Pagina: 1