Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volvo 850 2.3 chippen

Pagina: 1
Acties:

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:19
Ik zag zojuist deze advertentie op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/391734303

Nou bezit ik zelf een volvo 850 2.3 T5 en ben ik dus benieuwd wat dit verschilt met bijvoorbeeld een Rica-chip.

Er staat bij dat de chip te testen is, dit ga ik maandag doen. Wat ik graag zou willen weten wat de verschillen zijn tussen een chip van Rica (€400) of deze chip (€100). Is dit veel slechter voor de auto?

Kan ik dit zien als 'chinese rommel'? Of zou dit best wel eens kunnen werken.

Ik ben normaal niet echt op de centen, en wil voor mijn auto graag zo veel mogelijk origineel.
Maar deze chip geeft precies hetzelfde als een Rica chip, alleen voor €300 euro minder.

Ben benieuwd wat voor verschillen hier in zitten, en of dit veel slechter is voor mijn auto.

Zucht...

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Garantie, zekerheid, juistheid van tunen (dat kan op verschillende manieren namelijk)

Heeft ook een computer!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Waarschijnlijk alleen benzine en turbodruk opgeschroefd. Hoe zit het met de rest van de waardes? De beveiligingen?

Goede chiptuners vragen niet voor niets 't bedrag dat ze vragen... Helemaal uit de lucht gegrepen is 't ook niet.

BMW 535D

• SgtElPotato
Dat begrijp ik.

Ik heb hem ook gevraagd wat er veranderd met de nieuwe ecu. Dus ben benieuwd.

Hij zegt wel dat de chip uit te proberen is. Probeer hem maandag gewoon uit en kijk of ie inhoud en genoeg benzine keijgt. Dat voel je vrijwel meteen.

Weet ook niet of het een beunhaas is of een echte garage.

Zucht...

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Mjah, in welke zin uit te proberen...
In hoeverre weet je 100% zeker dat je met 'zijn' chip test (moet gesoldeerd worden) en niet een Rica chip?

(Ben zeer sceptisch met 100,- chiptuning.)

BMW 535D

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Je kunt niet meteen voelen of je je blok over 20.000km kapotdraait door een beunhaaschip die je ECU gewoon voor de gek houdt, het beste kan je (voor zover mogelijk op een 850) je boordcomputer laten hermappen, en dan niet met een generieke map maar met 1 die voor jouw auto bepaald wordt d.m.v. rollerbank en dergelijke.

Kost je aardig wat duiten, maargoed dat kost een kapot blok ook.

There is no replacement for displacement!

• SgtElPotato
Harry schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:57:
Mjah, in welke zin uit te proberen...
In hoeverre weet je 100% zeker dat je met 'zijn' chip test (moet gesoldeerd worden) en niet een Rica chip?

(Ben zeer sceptisch met 100,- chiptuning.)
Klopt inderdaad.

Denk dat ik die chip mooi laat voor wat het is, en voor een Rica chip ga. Kost wat meer, maar dan heb je ook meer. ( stuk garantie en erkendheid en meer betrouwbaarheid )

Zucht...

Pagina: 1