Mediaplayer, HTPC of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24
Ik ben me al geruime tijd aan het oriënteren op deze markt en heb het ideale apparaat nog niet gevonden. Ik hoop met jullie hulp toch een keuze te kunnen maken.

Ik ben op zoek naar een apparaat dat het volgende kan:
- Vriendelijke en uitnodigende user interface
- Soepel afspelen van HD-materiaal in alle gangbare soorten en maten
- Toegang tot Uitzendinggemist, RTLXL, SBS gemist etc
- Youtube HD, dailymotion etc.
- Picasa/Flicker

Optionele zaken:
- Bestuurbaar door iPhone/iPad app?
- Opnamemogelijkheid?

Nu heb ik binnenkort een Synology 211j in de meterkast staan, waarop al het materiaal te vinden zal zijn wat gebruikt zal worden. HDD mogelijkheden zijn dus nadrukkelijk niet nodig.

Ik zit eigenlijk nog wat te wachten op XBMC op de nieuwe Apple TV, met de hoop dat er dan ook 1080p uit geperst zou kunnen worden :). Dit aangezien deze verreweg de meest gelikte GUI heeft.

Realistischer is misschien om een ION nettop systeempje als HTPC te gaan gebruiken?

Als laatste zit ik dus ook nog wat tegen de AC Ryan/WD HD TV Live apparaten aan te schurken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

gewoon zelf een htpc bouwen.

Op tweakers.net en hier op GoT zijn daar guides voor.

Ik heb een jaartje geleden eentje in elkaar gezet voor bij mijn ouders thuis. Mijn kot is te klein voor goede speakers en een grote tv. Dus dan maar bij mijn ouders.

Ik heb oude hardware gebruikt maar wel een nieuwe passief gekoelde grafische kaart gekocht.
Ding speelt alles vloeiend af. De E6600 is meer als krachtig genoeg maar videos worden toch gedecodeerd via de gpu. Een radeon HD 5450 van nog geen 60 euro doet de truuk.

Software is windows 7 en MPC-HC. Beetje wat programeren met je shaders en het beeld word zelfs nog iets scherper/mooier of gewoon hoe je het zelf wilt.

Ik heb een draadloos toetstenbord waarmee ik alles bedien.
Er zat ook een afstandsbediening bij maar dat werkt omslachtig.
Gewoon een klein bluetooth toetstenbord met mousepad en je kunt van overal in je huis je htpc bedienen.

Ben heel blij met mijn keuzes. Panasonic P42-S20E + htpc + onkyo tx-sr707 + 5.1 jamo speaker set = heerlijk genieten van blurays _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (en met 100mbit haal je die zo van het internet af)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24
Thanx! Ik zie jouw insteek erg vaak terug hier op GoT en dat was in eerste instantie ook die van mij. Ik blijf dan alleen met 1 vraag zitten, namelijk hoe gaat mijn vriendin dit in het dagelijks gebruik vinden...

Vandaar dat mijn eerste en belangrijkste punt ook de gebruikers interface is. Technisch kan misschien de wereld mogelijk zijn, het moet wel makkelijk, snel en 'lekker' te gebruiken zijn. Anders haakt zij binnen dag en ik op termijn ook af..

Don't get me wrong, ik ben helemaal voor tweaken, maar dat is wel het middel en geen doel.

[ Voor 9% gewijzigd door flipjevandejam op 27-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Je kunt altijd xbmc er op zetten. Dan heb je in ieder geval een mooie interface.
Ik werk gewoon met windows en mpc-hc zelf.
Dat werkt gewoon vlot genoeg.
Zelfs mijn moeder en vader kunnen het bedienen.

media center achtige software is leuk maar je komt altijd problemen tegen en het is minder flexibel.

Als ze een computer kunnen bedienen kunnen ze dit ook.
plasma aan zetten, computer aanzetten.
HDMI op 2 zetten met afstandsbediening.
wachtwoord voor windows ingeven.
mapje met films aan klikken.
mapje met juiste filmnaam aanklikken.
dubbel klikken op film.
Bediening gewoon met de play en stop knoppen van het toetstenbord.
eventueel op de juiste shortkey duwen voor de juiste subtitles.

Ok, het downloaden van films kunnen ze nog niet. Maar het afspelen en bedienen wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Kain_niaK op 27-11-2010 23:07 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt