Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Zodra ik flink aan het downloaden ben, zeg boven de 50 Mbit/s, knalt mijn internetverbinding eruit.
Wat ik ook probeer in Windows lukt het me niet deze te herstellen. Een ipconfig /renew /release werken niet, ook de repair functionaliteit in Windows doet zijn werk niet of zelfs de netwerk adapter disablen en re-enablenen werkt niet.

De enige oplossing is mijn router te resetten (stroom er even afhalen). Mijn modem resetten helpt niet, dus ik verwacht zeker niet dat het probleem daar of bij mijn provider ligt. Dit wordt enigsinds bevestigd door het feit dat zodra ik mijn router en tussenuit haal en mijn modem direct op mijn PC aansluit dit probleem totaal niet speelt.

Het leek me dat het probleem dus gewoon aan mijn router lag, echter zodra ik een andere router aansluit (een heel simpel model maar ook gewoon 1Gbit) gebeurd dit ook!
Ook speelt dit probleem al sinds mijn vorige Windows 7 installatie dus toen ik een paar maanden geleden Windows reinstaleerde (voor een andere reden) was het probleem er nog.

Router: D-LINK DIR-655
Alternative router: Een simpele Belkin (wel 1 Gbit)
Netwerkadapter: Marvell Yukon 88E8056. Onboard op mijn Asus A8N-E
Ik heb een 120 MBit/s internet abonnement.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Bumpje, elke tip of idee wordt gewaardeed :)

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
hmm, waarmee download je 'snel'? Bittorrent toevallig?

Programma's die vele sessies / connecties openen hebben als gevolg dat routers vollopen om vervolgens te gaan blokkeren/vastlopen.

Heb je dit probleem ook als je bv 1 bestand via FTP download van je provider? Een testbestand van 1 GB bv om te proberen?
Simpele google actie: http://www.google.com/sea...&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

2 & 3 beschrijven wat je hebt. Max connecties terug draaien van je torrent client zou al 'wat' uitkomst bieden.

[ Voor 29% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-11-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Thanks, in dit geval is het Usenet met 3 connecties/threads. Vraag me af of dat een issue kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat knalt eruit? Is je netwerkverbinding weg of is er geen internet meer? In het eerste geval zou ik het zoeken in netwerkinstellingen (probeer eens 100/full te forceren). Bij geen internet zal het toch eerder je router zijn, maar met 2 routers hetzelfde? Kun je de WAN verbinding ook forceren? Wellicht kan je modem niet lekker overweg met een gbit WAN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Toch eenvoudig: als je router een reset nodig heeft, dan zit het probleem bij je router, niet bj je modem, niet bij je pc.

Misschien lopen je routingtabellen wel vol, is niet ongewoon bij bv. P2P-verkeer en goedkope huis-, tuin- en keukenrouters (nofi).

[ Voor 36% gewijzigd door Borromini op 29-11-2010 19:28 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Crowmeister schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:46:
Thanks, in dit geval is het Usenet met 3 connecties/threads. Vraag me af of dat een issue kan zijn
Mwuah, niet helemaal waar. Usenet 3 connecties (best weinig, tweak heeft er 8 :+) is dus elke keer een connectie voor 15 MB naar binnen te slurpen, want ze zijn in stukjes van +/- 15MB geknipt. En met die snelheid heb je best kans dat je connecties/sessies oplopen ipv tijdig expiren.

Om de 2 / 3 seconde open je namelijk weer een nieuwe sessie/connectie.

Router wel helemaal up2date?
@tjboschl
Je bent wel met ons eens dat wat je aandraagt of werkt, of niet werkt he? Crowmeister kan namelijk met een verse boot van z'n routertje een tijdje vooruit en dan loopt de router vast.

[ Voor 14% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-11-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je beide UTP kabels testen op je modem? Misschien kan een van de kabels geen 1Gbit/s aan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Getwist_paar

Je kunt ook je newsreader gaan throttlen zodat je ruim onder de 50 Mbit/s blijft. Lijkt me lastig als je disconnect in WoW door downloaden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
wagenveld schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:51:
Wat knalt eruit? Is je netwerkverbinding weg of is er geen internet meer? In het eerste geval zou ik het zoeken in netwerkinstellingen (probeer eens 100/full te forceren). Bij geen internet zal het toch eerder je router zijn, maar met 2 routers hetzelfde? Kun je de WAN verbinding ook forceren? Wellicht kan je modem niet lekker overweg met een gbit WAN verbinding.
Op het moment dat het downloaden stopt crashed eigenlijk mijn router helemaal. Dus er is helemaal geen netwerkverbinding meer mogelijk. Ik kan het menu van mijn router niet bereiken en mijn andere PC's niet.
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:09:
Kun je beide UTP kabels testen op je modem? Misschien kan een van de kabels geen 1Gbit/s aan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Getwist_paar

Je kunt ook je newsreader gaan throttlen zodat je ruim onder de 50 Mbit/s blijft. Lijkt me lastig als je disconnect in WoW door downloaden :-)
Hmm dat de kabel van mijn model naar router een probleem is? Zou kunnen uiteraard maar ik kan gewoon met 120 Mbit/s downloaden (random knalt 'ie eruit, soms 2 seconden soms 10 minuten), dus als die kabel niet meer dan 50 Mbit/s aan kan zou ik vast niet die snelheden halen toch?
LinuX-TUX schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:05:
[...]

Mwuah, niet helemaal waar. Usenet 3 connecties (best weinig, tweak heeft er 8 :+) is dus elke keer een connectie voor 15 MB naar binnen te slurpen, want ze zijn in stukjes van +/- 15MB geknipt. En met die snelheid heb je best kans dat je connecties/sessies oplopen ipv tijdig expiren.

Om de 2 / 3 seconde open je namelijk weer een nieuwe sessie/connectie.

Router wel helemaal up2date?
@tjboschl
Je bent wel met ons eens dat wat je aandraagt of werkt, of niet werkt he? Crowmeister kan namelijk met een verse boot van z'n routertje een tijdje vooruit en dan loopt de router vast.
Ik kan 20 connecties gebruiken met Giganews, maar ik gebruik er meestal maar 3. Bij 20 gebeurd het ook btw

Router is inderdaad up to date, heb 'em een maand geleden geupdate met nieuwe FW
Borromini schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:25:
Toch eenvoudig: als je router een reset nodig heeft, dan zit het probleem bij je router, niet bj je modem, niet bij je pc.

Misschien lopen je routingtabellen wel vol, is niet ongewoon bij bv. P2P-verkeer en goedkope huis-, tuin- en keukenrouters (nofi).
Tja, helemaal mee eens. Maar aangezien het bij twee totaal andere routers gebeurd verwacht ik niet dat beide routers gaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op je kabel staat waarschijnlijk of die CAT 5 is. Als dat zo is dan kan daar je probleem liggen. CAT 5 is maar geschikt tot 100 Mbit/s, erg dicht in de buurt van 120 Mbit/s.

Als je meer over zo'n kabel stuurt als waar die voor ontworpen is, dan krijg je onvoorspelbare storingen en vreemde signalen naar de apparatuur die aan die kabel vast zit, lijkt me. Niet vreemd dat je router daarvan zou crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Net even gechecked en het is een Cat 5e kabeltje. Dus lijkt me het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Crowmeister schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:50:
Tja, helemaal mee eens. Maar aangezien het bij twee totaal andere routers gebeurd verwacht ik niet dat beide routers gaar zijn.
'Gaar' zou ik het niet noemen, 'niet geschikt om intensief mee te downloaden' of 'niet geconfigureerd voor een hoog aantal simultane connecties' wel.

Natuurlijk is de hardware uiteindelijk de beperkende factor, maar als de software daar ook nog es een schepje bovenop doet...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiplash369
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-01 15:27
Borromini schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:21:
[...]

'Gaar' zou ik het niet noemen, 'niet geschikt om intensief mee te downloaden' of 'niet geconfigureerd voor een hoog aantal simultane connecties' wel.

Natuurlijk is de hardware uiteindelijk de beperkende factor, maar als de software daar ook nog es een schepje bovenop doet...
Apart heb ook een D-link 655. Ik kan zowel bekabeld als draadloos probleemloos mijn volledige snelheid halen nl. 60 Mbps ,en heb het even voor je getest met 30 connecties via Newsleecher (usenet) 40GB, met constante maximale snelheid.

heb geen 120Mbps verbinding maar 60Mbps met 30 connecties is zwaar genoeg denk ik.

Dus ik kan concluderen dat een goed functionerende router wel veel connecties aan kan.
Ik denk eerlijk gezegd dat je een defecte router hebt.

Contact opnemen met D-link , een oplossing vinden of gewoon RMA aanvragen.

edit:

ook even gegoogled en interessante thread gevonden http://forums.dlink.com/index.php?topic=11321.0
zijn probleem word opgelost door te downgraden naar firmware 1.21 .

[ Voor 12% gewijzigd door whiplash369 op 21-12-2010 12:38 ]

Pagina: 1