[Word 2010] layout van eindnoot-lijst aanpassen *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:02
Ik ben aan het stoeien met de endnote-list van mijn word document. Ik wil dat de endnote-nummers links van de lijst uitelijnd staan net zoals bij een genummerde lijst in de "normale" tekst, zie tweede link.

Op dit moment ziet het eruit zoals de standaard word-opmaak, zie eerste link. Het lukt me niet om dit te veranderen.

zo ziet het er nu uit
zo moet het er (ongeveer) uitzien

Google heeft niks opgeleverd. Wie weet hoe dit werkt en zou me kunnen vertellen hoe je dat aanpast?

Thanx,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt het hier over de eindnoot-functie van Word en niet over de applicatie Endnote (van Thomson), toch? En je gebruikt niet de daarvoor bedoelde bibliografie-functie maar eindnoten? (Snap ik wel, als je de referentie-stijl wil kunnen tweaken).

Ik snap even niet wat je nu precies vraagt, je wilt graag dubbele nummering? Kan, maar lijkt me zachtgezegd niet mooi... Als je dat wilt: zet nummering aan in de eindnoot zelf. Als je per ongeluk de plaatjes verkeerd om hebt staan: zet het uit :+
Edit:
aaah. Zo. Dat zal inderdaad vast in de Thomson Endnote settings ergens moeten gebeuren. Kan je er bijv. een tab in laten stoppen? Dan kan je daarmee uitlijnen. "Foute" omweg is daar geen nummering definieren en juist alleen de autonummering van Word gebruiken.

offtopic:
Uit nieuwsgierigheid: Google heeft niets opgeleverd, wat voor soort zoektermen gebruik je dan? Google lijkt me inderdaad, behalve als je de juiste termen weet, niet de juiste plaats om te zoeken.
Ik pas de topictitel even aan, was: "World 2010 [Endnote lijst] layout"

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 28-11-2010 15:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ig ga er gezien de inhoud van de ref lijst even vanuit dat je de refmanager Endnote gebruikt. In het algemeen moet je de layouting van de referentielijst dan ook helemaal in Endnote doen. Is inderdaad een heel gepuzzel om het goed te krijgen, maar tot nu toe ben ik nog geen stijl tegengekomen die ik niet voor elkaar kreeg. In word de layout veranderen is heel gevaarlijk, en ben je waarschijnlijk bij elke update weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:02
superduper schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:06:
Ig ga er gezien de inhoud van de ref lijst even vanuit dat je de refmanager Endnote gebruikt. In het algemeen moet je de layouting van de referentielijst dan ook helemaal in Endnote doen. Is inderdaad een heel gepuzzel om het goed te krijgen, maar tot nu toe ben ik nog geen stijl tegengekomen die ik niet voor elkaar kreeg. In word de layout veranderen is heel gevaarlijk, en ben je waarschijnlijk bij elke update weer kwijt.
Ik had duidelijker moeten zijn. Ik gebruik de in word ingebakken functie "Endnote" en niet het aparte programma refmanager :)