Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiele
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-02-2024
Hallo,

Ik had een vraagje over de laptop N53JQ-SZ174V, naar mijn mening is dit een best wel goede laptop, zeker voor deze prijs ( rond de 1160 euro), en ik ben toevallig op zoek naar een laptop waarmee ik eigenlijk van alles kan doen van gamen ( nieuwste cod starcraft 2 etc) tot films kijken en school zal ik maar zeggen. Bij het gamen hoef ik niet perse de settings op ultra te hebben, maar zou wel graag op high willen spelen. Maar ik vraag me af of dat goed mogelijk is, aangezien de video kaart een 425gt is van nvidia, ik heb hier namelijk geen ervaring mee. Mijn algemene vraag is of dit nu echt wel zo'n goede laptop is voor dat geld of zie ik dingen over het hoofd?

Alvast bedankt.

verkorte specs:

Intel Core i7-740QM 1.73GHz,
15.6" TFT full HD (1920x1080) Glare LED,
6144MB (1333mhz),
750GB 7200rpm,
Blu-Ray Reader / DVD+/-RW DL,
1024MB nVidia GT425M, WLAN, BT,
Windows 7 Home Premium 64-bit NL/UK,
Webcam, 2 jr garantie,
2.9Kg,
HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibaut
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Ik kom ook bij deze laptop uit. Zie hier voor een grondige review van zijn 17 inch versie
http://www.notebookcheck....3JQ-Notebook.40939.0.html

Ik zoek nog wat verder, maar de kans is groot dat ik voor deze pc ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiele
oke bedankt,
wist niet dat er een grotere versie van was, en al zeker niet dat er een review van was, heel erg bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 16:36
Ik zou hem niet nemen. De videokaart is niet goed. Na gebruik zal het je zeker teleurstellen. Zoek een andere laptop met een betere videokaart. Die videokaart kan Battlefield Bad Company 2 net aan. Er zijn laptops die dit spel op high kunnen draaien. Kijk naar deze review. Onderaan staat Battlefield Bad Company 2. Je ziet voornamelijk rood en dat is niet goed. Je moet alleen maar donker groen zien in plaats van rood.

[ Voor 71% gewijzigd door Ercan Bulbul op 06-12-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiele
Maar voor deze prijs, zul je niet gauw een andere laptop vinden die ook een i7 heeft, en full hd, en bluray speler. en 6gb werkgeheugen van 1333mhz. Deze specs dragen denk ik toch ook bij bij de prestatie van de videokaart?
Of moet je echt uitgaan van de fps die daar staan aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
De blueray speler biedt weinig toegevoegde waarde terwijl de prijs daardoor enorm stijgt. Daarnaast is de beeldscherm van de laptop kleiner dan die ik heb gepost. De I7 processor is natuurlijk sterker. Ik heb er ook een met een I7. De processor heeft weinig effect op het beeldresultaat. Als de processor sterk genoeg is om games en programma's te kunnen draaien is het voldoende. Ik ben dan ook van mening dat de Intel Core i5 460M in de laptop die ik gepost heb dat ruimschoots aan kan. Het beeldresultaat bij spellen hangt vooral af van de videokaart. Ook al heb je de beste processor samen met de GT425M dan nog zal je de games niet op high settings kunnen spelen. Daarvoor moet je echt een betere videokaart hebben. De Radeon Mobility HD5870 is een goede kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Ercan Bulbul op 06-12-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiele
oke, bedankt:) dat wilde ik weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Ercan Bulbul schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:33:
Ik zou hem niet nemen. De videokaart is niet goed. Na gebruik zal het je zeker teleurstellen. Zoek een andere laptop met een betere videokaart. Die videokaart kan Battlefield Bad Company 2 net aan. Er zijn laptops die dit spel op high kunnen draaien. Kijk naar deze review. Onderaan staat Battlefield Bad Company 2. Je ziet voornamelijk rood en dat is niet goed. Je moet alleen maar donker groen zien in plaats van rood.
Ik heb de laptop enkele dagen. Met de videokaart is niets mis. Ik speel bijvoorbeeld FSX op 1900x1080 op extreme detail!!! Alles maxed out! Als er al iets niet lekker loopt heeft dat met de software te maken. De laptop bevalt super. Mooi scherm, full HD, stil, zuinig, mooi afgewerkt. Voor mij de beste laptop ooit. Kom van een HP DV7, maar deze is stukken fijner. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
JimmyNL schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:47:
[...]

Ik heb de laptop enkele dagen. Met de videokaart is niets mis. Ik speel bijvoorbeeld FSX op 1900x1080 op extreme detail!!! Alles maxed out! Als er al iets niet lekker loopt heeft dat met de software te maken. De laptop bevalt super. Mooi scherm, full HD, stil, zuinig, mooi afgewerkt. Voor mij de beste laptop ooit. Kom van een HP DV7, maar deze is stukken fijner. Aanrader!
Hoe is het gesteld met de koeling van de laptop en daarmee het geluid van de fans?
Maakt hij veel lawaai bij het kijken naar een full hd film?

Qua specs en uiterlijk een zeer gewaagde concurrent t.o.v. de populaire Dell XPS15. En die kost met vergelijkbare specs veel euro's meer

[ Voor 9% gewijzigd door trabuca op 13-12-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Het voordeel van de koeling is dat zowel de lucht in en uitgang aan de zijkant zit. Als ik bijvoorbeeld fsx op 1920x1080 draai op full detail dan komt er een redelijke warme straal lucht uit. De GPU temp stijgt dan tot max 61 graden en de CPU tot 58. Aangezien het aan de zijkant zit is de laptop veel minder gevoelig om echt heet te worden. Mijn vorige laptop (HP DV7 1090ED) kreeg het steeds heter als hij ergens op stond. Maakte het geluid van een straaljager.

Ik heb deze laptop op zijn best horen fluisteren in vergelijking met de HP ;-). De HP werd ook zo heet dat het gewoon zeer deed aan je been haha.

Ik heb echter wel de N53JQ-SZ191V dus ik weet niet zeker of hij geheel hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Ik ga deze laptop ook bestellen morgen. Hij voldoet aan al m'n eisen en lees er alleen maar goede dingen over, behalve dat het scherm wat minder is. Klopt dat? Kan me er niet veel bij voorstellen..

@ JimmyNL, die van jou heeft denk ik een 500GB 5400 rpm en 4GB ram en geen bluetooth, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
JimmyNL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:08:
Ik heb echter wel de N53JQ-SZ191V dus ik weet niet zeker of hij geheel hetzelfde is.
Nee, dat maakt in principe niet uit. Laptop is vrijwel hetzelfde, sowieso de CPU en GPU die dus eigenlijk voor de warmte zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Mijn interesse ligt ook bij de N53JQ-SZ191V gezien daar een full HD scherm in zit. Omdat naast het scherm een stille laptop voor mij van belang is mijn vraag.
Ik twijfel nog tussen de Asus en een Dell XPS15, beide met 1080P scherm, nagenoeg gelijke specs en prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Recklezz schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:08:
Ik ga deze laptop ook bestellen morgen. Hij voldoet aan al m'n eisen en lees er alleen maar goede dingen over, behalve dat het scherm wat minder is. Klopt dat? Kan me er niet veel bij voorstellen..

@ JimmyNL, die van jou heeft denk ik een 500GB 5400 rpm en 4GB ram en geen bluetooth, klopt dat?
@Recklezz, dat klopt. Da laptop bevalt overigens geweldig! Helemaal top!

Ik raad alleen wel aan op de enorme hoeveelheid 'gratis' software er af te halen. Scheelt enorm veel resources en ruimt lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
@ JimmyNL

Hij bevalt inderdaad uitstekend! Heb een clean install gedaan met Windows7 Ultimate, slechts enkele Asus apps teruggezet. Heb ook een mini bluetooth dongel erbij gehaald en een Seagate Momentus XT 500GB (hybrid) harddisk erin gezet ivm. de performance. Aanrader, het is echt een beest nu! 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Recklezz op 24-12-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Hmm,

Net aan het kijken voor een nieuwe 15.6" laptop met I7.

Nu heb je inderdaad de Asus

Intel Core i7-740QM 1.73GHz,
15.6" TFT full HD (1920x1080) Glare LED,
6144MB (1333mhz),
750GB 7200rpm,
Blu-Ray Reader / DVD+/-RW DL,
1024MB nVidia GT425M, WLAN, BT,
Windows 7 Home Premium 64-bit NL/UK,
Webcam, 2 jr garantie,
2.9Kg,
HDMI

voor 1175 euro +/-

En de Dell XPS 15

Als ik een gelijke opzet pak kom ik uit op een prijs van 1379 euro met een 640Gb HD ipv 720Gb en 2 Gb grafische kaart ipv 1 gb grafische kaart. (425 vs 435)

Ik ben geen gamer dus het wordt gewoon een lange termijn laptop voor kantoor.

Mijn keuze zegt niet zeuren en gewoon voor de asus gaan of toch ff blijven plakken bij de XPS.

Je kan natuurlijk altijd twijfelen wat je moet doen met een bleuray/6Gb en 1080 op kantoor maar ok.

@lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo,

Heb ook deze laptop nu en vind 'm aardig mooi, maar de batterij is echt de slechtste bij een laptop ooit. Hij is elke x binnen 't uur leeg, zelfs als ik 'm op battery saving instel. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Decrapifier eerst eens gebruiken om troep er af te halen die je gratis meekrijgt. Verder hangt het heel erg af van je gebruik op de accu. Scherm brightness zou ik niet te hoog zetten. Probeer ook harde schijf activiteit te vermijden zoals muziek luisteren. Dat laatste doet mijn Asus U30Jc al van 7 uur naar 5 uur accuduur zakken.
Pagina: 1