Toon posts:

stretched polygons bij verschillende games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb het volgende probleem:

Bij verschillende games krijg ik strepen door het beeld. Deze games zijn 3D games zoals Fallout 3, Fallout New Vegas, maar grafisch simpelere games zoals Titan Quest.

Voorbeeld: http://img408.imageshack.us/img408/6235/polygons.jpg

Games zoals Borderlands heb ik juist weer nergens last van. Een half jaar geleden had ik er bijna geen last van. In Fallout kreeg ik die strepen heel sporadisch en pas na enkele uren. Nu krijg is ze bijna onmiddelijk.

Behalve die strepen krijg ik in Fallout af en toe ook dat terrein wat eigenlijk vlak hoor te zijn, opeens als een spike helemaal omhoog staat, zodat er een soort pyramide vorm onstaat.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Settings van de game aanpassen.
- Temperatuur van de videokaart gemeten:
40 graden in idle mode, 60 graden als ik games zoals Fallout 3 etc aan het spelen ben.
- Verschillende driverversies:

Huidig: 195.62
geprobeerd: 260.99 (nieuwste)
186.18 en 182.50

Bij de nieuwste driver lijkt de game nog zwaarder te draaien. Qua bovengenoemd probleem maakt het geen verschil.

Het betreft:

Quad core Q6600 @ 2.40GHz
3 GB ram,
videokaart: Nvidia 9800 GT.
Vista Ultimate 32 bits

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Kans van 9/10 dat je geheugen defect is. Wanneer je bijv je geheugen te ver overclockt krijg je ook dit soort artifacts in beeld. Controleer ook even de koeling van de kaart, misschien wordt ie nu snel veel te warm waardoor het geheugen fouten geeft.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt geheugen van de grafische kaart die defect is?. Ik heb de game een uur gespeeld en bekeken, ging niet verder dan 61, en verliep heel rustig omhoog, geen grillig patroon.

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Heb dit ook gehad, bij mij was het mijn videokaart die niet lekker was, (Geforce FX5600)
Zal bij jou ook het geval zijn!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Ja als dat errors geeft dan krijg je dit soort visuele fouten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GeForce GTX 460 besteld. Hopelijk krijg ik 'm vandaag binnen =D

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De temperatuur van de GPU is alleen de temperatuur van de GPU zelf en dus niet van het geheugen, het kan best zijn dat het geheugen nog veel warmer werd en het daarom fouten gaf ;)

Gelukkig heb je het al op weten te lossen door een andere kaart te kopen ;) Misschien dat je die kaart nog wel kan gebruiken als dedicated PhysX kaart als je een moederbord hebt met 2 PCI-e sloten ;)

www.maartendeboer.net

Pagina: 1