Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer toont geen beeld, al 3 onderdelen vervangen

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn computer toont sinds een maand geen beeld meer. Je ziet het bios-scherm niet eens. het eerste dat bij me op kwam was de videokaart, want een andere monitor aansluiten hielp niet. Helaas heeft dit niet geholpen. Daarna heb ik een voeding en moederbord geprobeerd. Het viel me op dat de voeding luider werd, na het aansluiten van andere videokaart, erg raar dus. Helaas nog steeds geen beeld. Toen wilde ik het moederbord vervangen, maar bleek dat de kast te klein was voor het andere moederbord.

Pogingen tot repareren:
  • 1 van 2 geheugenreepjes eruit halen (beide geprobeerd)
  • andere (nieuwe) videokaart
  • andere (nieuwe) voeding
  • andere monitor
  • computer opstarten zonder harde schijf & DVD-Rom aangesloten op voeding
Constateringen:
  • Computer start niet naar Windows
  • Computer toont geen beeld, dus ook geen bios toegang.
  • Computer geeft geen stroom aan USB-apparaten (muis licht niet op, numlock toetsenbord niet)
  • Computer geeft geen alarm/piepje bij verwijderen van beide geheugenreepjes
  • Totaal geen piepjes
  • CDROM kan ejected worden, computerknop geeft licht, ventilator draait
Wat zou het mogelijk kunnen zijn? Ik hoop nu eindelijk het goede onderdeel te kunnen vinden.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

ByteDelight

Retro computing is alive!

Eerst effe de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlezen.

En waarom zou je het te grote moederbord in willen bouwen om te testen? Leg die op een kartonnen doos ofzo, sluit de voeding en videokaart aan en testen maar.
Piece of cake...

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik gok op je mobo aangezien hij niet doorstart en geen beeld geeft. geen enkel piepje, ook niet zonder ram. dus je mobo...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CMOS geheugen al eens gereset?

• chronoz
Ik heb ook al een normaal moederbord geprobeerd, maar deze paste helaas niet. Hij was te groot en heb hem al terug gebracht, had hem inderdaad wel kunnen gebruiken voor testen, als de lengte van de kabels dat zou toelaten.

Het betreft een Acer Aspire M3640 en het lijkt erop dat het moederbord een Acer MCP73 is (producent MSI). Nu heb ik Wikipedia: ATX-Format – Wikipedia gelezen, maar ik ben bang het verkeerde formaat te kopen.

Mijn gok is daarom micro-atx, maar ik twijfel nog. Hoop ook echt dat de computer weer fatsoenlijk werkt hierna. De batterij heb ik ook al uit het moederbord gehaald, geen verschil. Voedingen en videokaarten gaan het snelste kapot, dus teleurstellend dat vervanging hiervan geen verschil maakte.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je wel een speakertje op je moederbord zitten? Anders zijn er ook geen piepjes te horen ;)

Verwijderd

Dit zou goed kunnen helpen, is vaak het probleem

• chronoz
Ik heb de jumper omgezet en de batterij er 15 minuten uitgehaald. Instructies volgens YouTube: How To Reset CMOS. Helpt ook niet.

Of ik een speakertje heb weet ik niet, ik denk het wel.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Klein kansje dat het helpt maar heb je ook gemeten of die batterij nog goed was? Anders vervangen.

• chronoz
Het bleek het moederbord te zijn, na vervanging van het moederbord werkt alles perfect!

Mijn dank voor jullie hulp.
Pagina: 1