Wat is een redelijke prijs voor deze site?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
www.pluis-translations.nl

Thanx

Ps een gulden of 1500 ofzo? het formulier is overigens gemaakt in PHP, dit is allemaal door ons geupped en geregeld. ook hebben we een handleiding voor onderhoud gemaakt.
Domeinregistratie is ook door ons geregeld.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

meer! Hoeveel uur aan gewerkt? Niet zo ver onder de prijs gaan zitten... Had je niets van te voren afgesproken? heb je de boel van scratch opgebouwd? Flash-stukje gemaakt? Inclusief handleiding voor onderhoud, m.a.w. je verwacht hier ook nooit iets meer van terug te gaan zien. Mijnsinziens fl 1500 veel te weinig, je bent toch ook geen zestienjarige die net komt kijken?

/my five cents

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• MinddiggerNL
Hoeveel uur aan gewerkt?
Best wel veel, het was de eerste site die door ons is gemaakt, daardoor wat langer. Daarom wil ik een prijs vaststellen door kwaliteit, niet werktijd.
Niet zo ver onder de prijs gaan zitten... Had je niets van te voren afgesproken?
Nee dat hadden we nog niet gedaan omdat we van tevoren niet precies wisten hoe lang we erover zouden gaan doen en wat het uiteindelijke resultaat zou worden. Je hebt wel bepaalde verwachtingen en je weet ongeveer wat je beheerst maar gaandeweg hebben we meer leren omgaan met de programmatuur en dus zijn we nu eigenlijk wel tevreden met het eindresultaat. Alleen nu dus, hoeveel is het waard?
heb je de boel van scratch opgebouwd? Flash-stukje gemaakt? Inclusief handleiding voor onderhoud, m.a.w. je verwacht hier ook nooit iets meer van terug te gaan zien.
Ja, is helemaal van scratch opgebouwd. We hebben eerst in photoshop een plaatje gemaakt en zijn toen verder gegaan met fireworks en dreamweaver. Inderdaad hopen we verder nix meer eraan te doen, daarom heeft ie ook een handleiding gekregen. Het was dus een totaal pakket.
je bent toch ook geen zestienjarige die net komt kijken
Nee we zijn allebei 22 en doen HBO en we hebben een heel klein beetje kennis gemaakt met html en dreamweaver op school. Hierdoor zijn we er dieper op in gegaan.

• MinddiggerNL
niemand?

Verwijderd

hmm, die 1500 komt wel in de buurt. bruto of netto?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
1500 lijkt me meer als redelijk voor zo een site, ik vind de site overigens nogal een rommelige indruk maken, wat is trouwens het doel van de intro? Iemand die naar zo een dienst opzoek is zit niet te wachten op naar een volkomen nutteloze intro te kijken.
Ik zou de intro er dan ook uitgooien. Die algemene voorwaarden buiten de frameset in een popup vind ik ook erg rommelig en irritant.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

sorry, maar eerst een site gaan maken en dan achteraf de prijs vaststellen ? dat is idioot en erg dom zowel van jou maar ook de opdrachtgever had dat nooit mogen toestaan.

gegarandeerd dat je nu ruzie gaat krijgen of dat de klant gaat afdingen op de prijs.

1500 voor deze site is een redelijke standaard-prijs en de site is ook gewoon een standaard bedrijfspresentatie.
dus ik zou je daar gewoon op richten.

maar eigenlijk heb je gewoon straf verdient.
(duizend regels "ik ga niet aan het werk voordat ik overeenstemming met mijn klant over de betaling bereikt heb"... in kladblok>:))
en dus nooit meer doen hé

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op Wednesday 14 March 2001 17:26 schreef A-TOMIC het volgende:
hmm, die 1500 komt wel in de buurt. bruto of netto?
Jij bent in de war met salarissen.. beter is incl of excl BTW (niet dat BTW ook maar iets boeit voor een bedrijf) of je bedoeld zwart of wit.

Verder eens met Rm-rf

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

neem volgende keer voor de plaatjes het gif formaat...
ik zie nu allemaal vervagingen enzo...

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Eh, ik heb ook een site gemaakt. Hij staat momenteel op www.marcobaars.f2s.com . Wat zo deze site zoal op moeten brengen? De plaatjes catalogus+bestelformulier is in php gemaakt, de rest is HTML. Wat denken jullie?

edit:
Oh ja, ik heb ook een vriend die http://www.grandprixgaming.com heeft gemaakt. Hij heeft alleen geen tijd meer om hem te onderhouden. Waar zou hij hem kwijt kunnen en voor hoeveel?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• MinddiggerNL
Hij is gemaakt voor vrije studiepunten voor school dus we hebben er niks aan verdient eigenlijk...ik wilde alleen graag een indicatie voor wat ie normaal had moeten kosten. Vandaar dat er geen prijsafspraken waren :)

Gif? Ja kan ik inderdaad wel doen, je ziet inderdaad wat vervagingen. Niet echt storend naar mijn mening, maar ik dacht dat gif's niet genoeg kleuren aankonden :?

Rommelig? Wat is er rommelig aan die site als ik vragen mag? Die intro gaat er niet uit omdat die man daar specifiek om gevraagd heeft, zelfs nadat wij hem geadviseerd hadden dat niet te doen wilde hij graag iets dat er "leuk" en "speels" e.d. uitzag. Wij vonden die alg. voorwaarden apart net beter dan op de site zelf!
Maar je mag me uitleggen wat er rommelig aan de site is.

1500,- ok...kan ik wel mee leven. We kunnen nu nl. voor iemand anders een site bouwen en met 1500 zijn we zeker tevreden. Je moet reel blijven he. Ik vraag liever wat minder dan teveel, want ik weet zelf ook wel wat ik wel en niet kan realiseren. Maar de indicatie is duidelijk...bedankt voor de reacties.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben die andere we,

En dat rommelige dat jij aantreft ontgaat ook mij.

Door de algemene voorwaarden buiten het hoofdframe te houden, benadrukken wij het belang hiervan.

1500 Lijkt mij ook een redelijk bedrag.
We moeten in dit geval ook een linux email server opzetten, maar dat moet ook wel kunnen voor 1500 :9

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 19:11 schreef bluppy2 het volgende:
Eh, ik heb ook een site gemaakt. Hij staat momenteel op www.marcobaars.f2s.com . Wat zo deze site zoal op moeten brengen? De plaatjes catalogus+bestelformulier is in php gemaakt, de rest is HTML. Wat denken jullie?
De prijs zal vooral afhangen van de uren die je erin gestoken hebt lijkt me. Al die plaatjes inscannen is een hoop werk of werden de foto's kant en klaar op het juiste formaat aangeleverd ?.

Verder is bij de prijsstelling belangrijk of het een interessant leer project voor jouw was of dat je het alleen voor het geld deed.
edit:
Oh ja, ik heb ook een vriend die http://www.grandprixgaming.com heeft gemaakt. Hij heeft alleen geen tijd meer om hem te onderhouden. Waar zou hij hem kwijt kunnen en voor hoeveel?
Waar zou hem kwijt kunnen?, is in eerste instantie een belangrijkere vraag dan voor hoeveel.

Geen idee hoeveel bezoekers zo'n site trekt en hoe commercieel aantrekkelijk het is om een dergelijke site te bezitten. Vind hem ook een beetje donker.

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

We hebben er met z'n tweeeen totaal zo'n 8 tot 10 uur aan gewerkt inclusief inscannen fotos. Trouwens, deze site heb ik voor iemand gemaakt die ik van school ken, en er een heel zacht prijsje voor gerekend. nl ongeveer 200 piek. Alleen voor de onkosten...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op Wednesday 14 March 2001 19:31 schreef timotheebastin het volgende:
Hij is gemaakt voor vrije studiepunten voor school dus we hebben er niks aan verdient eigenlijk...ik wilde alleen graag een indicatie voor wat ie normaal had moeten kosten. Vandaar dat er geen prijsafspraken waren :)
Voor school.. Mmmm.. dan zou je waarschijnlijk van mij een zwaar onvoldoende krijgen vanwege een simpele feit >:)

vawege dit gebeuren.

Er staat netjes uitgelegd hoe je er moet komen. Echter staat er ook een plaatje bij wat is ingescanned.

En juist HIER zit het probleem. Er staat geen source bij dus is het niet gelicenceerd. DUS ben je illegaal bezig. Als je een kaart gebruikt wat niet speciaal voor jou is gemaakt moet er voor worden gedokt. Dat is niet gebeurd. Dus een klant zou de pineut zijn (vanwege Auteurs-Rechten). De klant pineut.. jij de pineut en dat is slecht voor business.. (de jouwe wel te verstaan...) >:)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• MinddiggerNL
wat is dat nu weer voor onzin? moet ik voor het feit dat ik mijn eigen kaart van maastricht heb ingescand gaan dokken?

• MinddiggerNL
als het al een probleem is dan denk ik dat dat eerder zo zou zijn als het gn schoolopdracht was geweest. Dan kijken ze echt niet zo naar rechten...wat dacht je van de software? Meen je dat wij dat kopen? of dat de school ons die aanreikt? Die man is trouwens zelf jurist dus als het niet had gemogen had ie er zelf wat van moeten zeggen.

Maar ik zou toch nog graag willen weten wat er rommelig aan die site is?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Je hebt de kaart gekocht, niet de rechten om de kaart te reproduceren en te verspreiden. Waarschijnlijk staat op de kaart in kleine lettertjes dat je hem niet mag vermenigvuldigen copieren etc etc. In dit geval gewoon overtrekken en onduidelijk maken waar de kaart vandaan komt.

Hoeveel je ervoor kan vragen: een gulden of 1500 lijkt me meer dan voldoende.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Je site is rommelig omdat de spaties te groot zijn. Teksten beter laten aansluiten. Als ik op AV klik krig ik twee popup schermen. Bovendien is niet duidelijk wat AV betekent. Er staan te veel emailadressen.
De routeomschrijving is onduidelijk.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op Thursday 15 March 2001 13:08 schreef timotheebastin het volgende:
als het al een probleem is dan denk ik dat dat eerder zo zou zijn als het gn schoolopdracht was geweest. Dan kijken ze echt niet zo naar rechten...wat dacht je van de software? Meen je dat wij dat kopen? of dat de school ons die aanreikt? Die man is trouwens zelf jurist dus als het niet had gemogen had ie er zelf wat van moeten zeggen.
Ze kijken dus duidelijk WEL naar die rechten.

Dat de man zelf jurist is maakt niet uit. Hij hoeft geen verstand van alles te hebben. Hij heeft aan "jou" een opdracht gegeven. daardoor ben JIJ verantwoordelijk te houden.

Als ik naar een reclame bureau gaat en laat een logo ontwerpen en ik betaal er netjes voor aan het reclame bureau. En ze hebben een foto van een vrouw erin verwerkt kan de copyright holder mij aanklagen omdat ik ZIJN foto gebruik bij mijn logo. Echter kan IK dan het reclame bureau verantwoordelijk houden.

Dan kan ik ook de kosten verhalen om een nieuwe logo te laten ontwerpen e.d. bij het reclame bureau. En dat is ook al het materieel dat vernietigd moet worden met oude logo's.

Is recht niet leuk ? >:)

Back In Black!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Ehh, wil nog iemand ff antwoord geven op mijn vraag :) enneh timotheebastin
, je site is maar een beetje rommelig >:) Dat je naar gifjes overschakeld lijkt mij wel belangrijk, dit vind ik niet echt netjes. Voor de rest vind ik de site wel goed, ik zou er alleen geen 1500 piek voor vragen. Het ligt er natuurlijk aan hoe lang je er mee bezig bent geweest maar ik zou er niet meer dan 1000 piek voor betalen. Misschien heb ik niet je hele site gezien dus als ik het misheb moet je het maar zeggen.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op Thursday 15 March 2001 13:24 schreef dusty het volgende:
Als ik naar een reclame bureau gaat en laat een logo ontwerpen en ik betaal er netjes voor aan het reclame bureau. En ze hebben een foto van een vrouw erin verwerkt kan de copyright holder mij aanklagen omdat ik ZIJN foto gebruik bij mijn logo. Echter kan IK dan het reclame bureau verantwoordelijk houden.
.....
Is recht niet leuk ? >:)
Tenzij het reclame bureau slim is en in de algemene voorwaarden heeft staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor enige schade die voortkomt uit door hun geleverd werk.

Gewoon in het contract laten zetten dat het reclame bureau garandeert dat al het materiaal dat ze leveren vrij is van rechten van derden en dat mochten die rechten er wel zijn er toestemming is voor gebruik van die rechten.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op Thursday 15 March 2001 13:44 schreef cutter het volgende:
Tenzij het reclame bureau slim is en in de algemene voorwaarden heeft staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor enige schade die voortkomt uit door hun geleverd werk.
Mag niet. (juris-predentie.)

Back In Black!

• MinddiggerNL
ach...het zal wel loslopen met dat copyright gedoe. We zijn geen bedrijf, dus neem ik het niet zo nauw...dan zouden de copyright firma's wat te doen hebben als ze over elk klein detail vielen wat particulieren deden.
Pas als ik beroepsmatig websites zou maken zou ik me er echt druk om maken.

We vragen er ook geen 1500 voor omdat het schoolwerk was. het heeft mega veel uren gekost maar dat kwam ook omdat het educatief was. we moesten leren met de paketten om te gaan.

Ik heb nu wel genoeg tips om rekening mee te houden bij een evt. volgende site die ik bouw. Dan zal ik wat beter letten op copyrights en inderdaad gifjes gebruiken ipv jpg's

• MinddiggerNL
Ik heb die kaart eens grondig geinspecteerd. Maar er staat alleen dat je ze mocht mailen e.d. als je verbeteringen had, niks over duplicatie. Daarnaast is het slechts een gedeelte van de kaart.

Het lettertype kan inderdaad anders...we hadden het al kleiner gemaakt.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op Thursday 15 March 2001 14:11 schreef dusty het volgende:

[..]

Mag niet. (juris-predentie.)
Jurisprudentie.

En waar staat dat dan.

Bij konsumentenkoop mag het inderdaad niet (onredelijk bezwarend beding).

Bij contact tussen twee bedrijven mag je ongeveer alles uit sluiten wat er maar uit te sluiten valt. De wederpartij moet dan maar aantonen dat het beding onredelijk bezwarend is. Daarbij kun je rekening houden met o.a.:
- aard en de overige inhoud van de overeenkomst
- de wijze waarop de voorwaarden tot stand zijn gekomen
- de wederzijds kenbare belangen van partijen
- de overige omstandigheden van het geval.

Dit wil zeggen dat het probleem erg gericht is op de feiten. Bij bovenstaand probleem zou ik kunnen denkan aan de volgende feiten.
- de opdrachtgever is bekend in de designwereld en moet de redelijkerwize weet hebben van eventuele copy-right problemen.
- heeft het reclame bureau willens en wetens het copyright geschaadt.

• MinddiggerNL
maar we hebben niet als bedrijf geopereerd....

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 20:27 schreef timotheebastin het volgende:
maar we hebben niet als bedrijf geopereerd....
Dat zal je toch voor je volgende opdracht wel MOETEN doen... K.V.K. nummer en btw nummer.........

Anders zit je diep in de shit want dan ben je niet aantrekkelijk voor bedrijven......

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:59

admiral866

The King Personality Disorder

nou in elk geval dus die gifjes ipv jpg.
doe maar es 16 bit.

En dan het formulier; zou je er geen controle achter zetten of alles uberhaupt wel ingevuld etc. is ?

Verder vind ik persoonlijk de site niet dat geld waard. nogal standaard als je het mij vraagt.
Ok, ik heb dan niet een goed idee wat nu de echte "grote-mensen-prijzen" zijn.
Maar ik weet wel dat dit nogal standaard is.

edit: lol een "u" met stipjes erboven wordt niet weergegeven :? -> uberhaupt.
naja dan niet

Verwijderd

ew, als jullie toch bezig zijn met taxaties :) Wat zou deze site moeten opbrengen? Hij is nog niet af maar het spreekt voor zich wat er nog bij komt. Het grootste deel is trouwens php, daardoor kan de klant bijna alle tekst aanpassen in een door ons gemaakte admin. Best veel tijd in gestoken trouwens :) Wat denken jullie dat we zouden moeten vragen?

Verwijderd

Oh god alweer peoples die wat bij willen verdienen ... argghhhhh. Verziek de markt maar voor de serieuze ondernemers (not me:)), maar ik vind het gewoon irritant dat iedere student maar denk geld te kunnen verdienen (en verd.. het lukt ze nog ook) met een beetje aankloten. Maar goed, ga vooral door , NOT. Ik vraag mezelf af he? "waarom geniet geen enkele student meer van het studentenleven en gaat ie voor alleen maar voor dat internet-gebeuren?" Iedereen pakt zijn graantje mee, dus ok, waarom jullie niet.

Pfff, ach het is laat. Laat ook maar. Ik lul dom :)

Sorry maar ik vind die site dus 3x niks, maar ja das mijn mening.

Verwijderd

Oke ik vind de site waar dit topic overgaat dus gewoon niet meer dan 800piek waard. En dan zit ik hoog :) Zou mezelf bijna schamen om het voor zo'n bedrag te verkopen. Alhoewel, als de klant het betaald, dan ben je zeker niet verkeerd bezig... maar ga dan de consultancy kant op :)

Nou goed ff serieus:
De pagina moet ook goed te bekijken zijn op 800x600... nou dat lukt prima, past mooi in me scherm.... ALLEEN.... de tekst begint onder de helft van de pagina, das natuurlijk fout.

Vervolgens is het voor de bezoeker rustiger om AV ook gewoon in de site te openen. Hij/zij verwacht dat en het geeft dan een rommelige indruk als 1 van de 5 menu onderdelen in een popup op komt.

De navigatie had ik andersom gedaan.
Ik zou links de hoofd navigatie houden. En dan in dat balkje bovenin zou ik aangeven op welk niveau je van de pagina zit, met daar achter eventueel de opties.

(verwerk dat balkje ook eens wat meer in het design..het komt nu uit het niets en verdwijnt weer in een recht vlak.)

Ook raad ik je aan tussen de pagina's onderling zodat de lezer tijdens het lezen door kan naar een andere site.

De resolutie van:
http://www.pluis-translations.nl/PluisImg_r1_c5b.jpg
is ook errug brak.

De hele kleine lettertjes tekst in italic zou ik niet doen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. En denk nu niet: wat is dat voorn zeikerd. Want dat denk ik ook wel vaak van mensen hier als ze commentaar leveren ;) maar beschouw het echt als een TIP(s) zodat je verder komt.

Enja je maakt natuurlijk altijd nog zelf uit wat je voor een site aan $ vraagt, maar blijf wel reeel en als je gewoon weinig ervaring hebt laat de klant je dan ook niet betalen alsof je een kenner bent.

Ik zeg altijd maar zo: "Als ik een kookboek lees, ben ik nog niet meteen een kok."

Denk er eens overna :) en succes met je page

Verwijderd

Maar wat vinden jullie nou van
deze site ??? Wat zou dat moeten opbrengen?

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 17:36 schreef RM-rf het volgende:
sorry, maar eerst een site gaan maken en dan achteraf de prijs vaststellen ? dat is idioot en erg dom zowel van jou maar ook de opdrachtgever had dat nooit mogen toestaan.

gegarandeerd dat je nu ruzie gaat krijgen of dat de klant gaat afdingen op de prijs.

1500 voor deze site is een redelijke standaard-prijs en de site is ook gewoon een standaard bedrijfspresentatie.
dus ik zou je daar gewoon op richten.

maar eigenlijk heb je gewoon straf verdient.
(duizend regels "ik ga niet aan het werk voordat ik overeenstemming met mijn klant over de betaling bereikt heb"... in kladblok>:))
en dus nooit meer doen h
Tja die mening deel ik ook.

Jemig ik vind de site echt niet veel meer dan 400,- waard. :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op Friday 16 March 2001 08:52 schreef PyroDaan het volgende:
Maar wat vinden jullie nou van
deze site ??? Wat zou dat moeten opbrengen?
Hier gaat ie erg traag en de popup vink nou niet echt mooi, maar als ik de layout en opzet zie heb ik zo het idee dat ze jou niet meer hoefen te vertellen wat ie op moet brengen....

Maar waarom probeer je nou een sitecheck te openen in een ander topic :?

Flickr

• MinddiggerNL
Nou, de meningen zijn nogal verdeeld....ik bedank jullie allemaal voor de kritiek en opbouwende tips....ik weet zelf ook dat het beter kan, het kan nl. altijd beter! maar het was een schoolopdracht en het was de bedoeling dat we met de pakketten van macromedia overweg konden. Dat is gelukt, hoewel dat natuurlijk niet meteen wil zeggen dat we allen kunnen. Dat zie je er ook aan. We zijn er zelf en de klant gelukkig ook tevreden mee en dat is het belangrijkste.

Jullie tips nemen we zeker in overweging!
Maar omdat we zelf ook weten wat we wel en niet kunnen gaan we dus NIET als bedrijf met kvk nr en btw nr werken want dan verwachten de klanten veel teveel.
We laten iemand die door ons een site wil laten bouwen deze site als voorbeeld zien. Heeft ie er geld voor over dan maken we hem en als ie meer verwacht dan zoekt ie maar iemand anders.

Verwijderd

1500 gulden??
DAAG MAN!
Dat site'je maak ik binnen een half uur!
Echt onzin man!

Verwijderd

ok nog mijn mening:

introtje of versnellen cq verbeteren of eruit pleuren.
intro ook automatisch de site laten openen als het afgelopen is.

gebruik lettertype verdana arial ofzo niet de huidige ziet er brak uit.

er is teveel ruimte tussen het menu en de tekst

waarom geen frameset met een gecentreerde site met een lege balk boven en onder (ongeveer zoals het venster van GOT als je een berichtje post :7)

wat is AV ?

extra zou ik links noemen

een simpel mouse-overtje bij de links ?

inderdaad gifplaatjes gebruiken

de pop-up vind ik wel toppie, alleen zou ik er nog een close link opmaken, is wel netjes

Al met al veel lege ruimte

my 2 cents :9~

Verwijderd

crackie niet overdrijven dank u

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 21:16 schreef _KaKaRoT_ het volgende:

[..]

Dat zal je toch voor je volgende opdracht wel MOETEN doen... K.V.K. nummer en btw nummer.........

Anders zit je diep in de shit want dan ben je niet aantrekkelijk voor bedrijven......
Oke, laat maar horen....

Verwijderd

sorry, dubbelpost

Verwijderd

Ik vind dat je voor "zwart" html werk met illegale software etc. hooguit f25,00,- p/uur kunt vragen + onkosten.
Dus f600,- lijkt me een goede prijs, ondanks dat de markt door dit soort dingen verpest word..

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik vind sowieso dat je een site niet achteraf moet afrekenen aan de hand van hoeveel uur je eraan gewerkt hebt.
Dus ook niet zeggen: we kunnen vooraf niet bepalen hoeveel tijd het gaat kosten dus kunnen we ook geen prijs bepalen.
Onzin, dan doe je een gokje, je stelt van tevoren een prijs vast
Doe je er langer over, dan heb je wat minder per uur verdient, werk je sneller, dan heb je mazzel.

Verder, misschien is het niet zo'n slecht idee om in de sitecheck-beoordeling (in die topic) ook te beoordelen hoeveel iemand ervoor kan vragen

Verder vind ik dit:
Op vrijdag 16 maart 2001 01:27 schreef FourEyes het volgende:
Oh god alweer peoples die wat bij willen verdienen ... argghhhhh. Verziek de markt maar voor de serieuze ondernemers (not me:)), maar ik vind het gewoon irritant dat iedere student maar denk geld te kunnen verdienen (en verd.. het lukt ze nog ook) met een beetje aankloten. Maar goed, ga vooral door , NOT. Ik vraag mezelf af he? "waarom geniet geen enkele student meer van het studentenleven en gaat ie voor alleen maar voor dat internet-gebeuren?"
100% onzin
ik vind het ook dusdanig onzin dat ik hier niet ga uiteenzetten waarom
(nou vooruit dan, 't is zoiets als dit: "Waarom is er nou zo'n eikel als een Linus Torvald die ook ff een OS maakt, verziek de markt maar voor het professionele Microsoft!"

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zie helemaal niets, alleen maar een blauwe achtergrond (ja, en die blauwe keywords voor searchengines), zowel in IE5.0 als in NS4.79. En daarmee komt de waarde van de site op.... 0 euro.

Als ze nou eens zouden beginnen et de "skip intro"knop buiten de flashanimatie te zetten, niet iedereen heeft flash.

1500 euro voor deze site is heel goed verdient, zeker gezien er nog flink gewerkt zal moeten worden om alle fouten te verbeteren (en dat zijn er niet weinig).

Een opdracht als deze site, er van uit gegaan dat de teksten door de opdrachtgever worden aangeleverd) is ongeveer 300 tot 500 euro waard en is hooguit 2 dagen werk, inclusief kennismakingsgesprek met de klant, e.d.

Maar het blijft een kwestie van wat de gek er voor geeft.

Ik heb al een keer meegemaakt dat een bedrijf voor ongeveer zo'n site 4500 euro neertelde. En ook al een keer een bedrijf dat op een offerte van 22.500 euro voor 5.000x een cd met voor hen ontwikkelde software vrolijk terugmeldde dat ze er wel 50.000 (=10 keer zoveel) wilde hebben en zonder blikken of blozen wel 225.000 euro wilde betalen. Terwijl de meerprijs voor 45.000 extra exemplaren voor ons maar iets van 20.000 euro zou zijn. Dan kun je zo'n klant juichend inhalen, maar als hij er achter komt hoe slecht die deal geweest is ben je hem wel kwijt.

De meeste sites die ik gemaakt heb was toch 'puinruimen' omdat de hobbyende kennis toch niet zo goed werk geleverd had als dat het leek. Maar als jij er 1500 euro voor kunt krijgen, en je er nog van af weet te maken met zo'n slechte uitwerking, dan moet je dat vooral doen. Dat bedrijf komt uiteindelijk toch wel bij een professional terecht en ze zijn dan alleen maar meer tevreden omdat ze aan de lijve hebben ondervonden hoe het niet moet.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle denkt dat Roland blij was met het tentamen dat hij vandaag gehaald heeft

* Pelle denkt dat Roland toen veel bier heeft gedronken

* Pelle denkt dat Roland daarom niet doorhad dat hij met z'n reply hier een topic van een jaar kickte

* Pelle gooit deze op slot en verwijst de geinteresseerden naar http://www.webgoeroe.net/topic.php?id=190 :) ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.