XBMC installeren op XBOX 360

Pagina: 1
Acties:
  • 3.250 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57
Hallo allemaal,

Mijn broer wil graag een XBOX 360 hebben met een kinect controller. Daarnaast wil hij de console ook als mediacenter kunnen grbuiken, voor het streamen van o.a. film /- en audiobestanden vanaf zijn laptop.

Ik zelf ben redelijk thuis in de mediacentersoftware, en heb voor de pc wel eens xbmc gebruikt, wat, op het ontbreken van TV mogelijkheden na, prima werkte!

Nou weet ik dat oude XBOXen om te bouwen zijn, en dat hier XBMC op geinstalleerd kan worden. Ik heb al een hele tijd op het web zitten zoeken, maar kan nergens een duidelijk tutorial vinden over het installeren van XBMC op een XBOX 360.

Moet ik eerder ubuntu of linux installeren, en vervolgens XBMC er over heen installeren ofzo? Dit lijkt me niet, want dan zou ik de originele xbox software kwijt zijn.

Ik heb al wel filmpjes op youtube gezien waaruit blijkt dat het mogelijk moet zijn, maar hierbij staat niet vermeld hoe dit moet.

De functionaliteit van de XBOX zelf moet wel intact blijven.

Graag hoor ik of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben, die ze met mij willen delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Volgens mij is dat niet mogelijk. Wat je beter kan doen is het van je computer met tversity naar de xbox streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:37

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Het is sowieso alleen mogelijk om homebrew te draaien op 360's met JTAG hack. Deze is vrij zeldzaam en kan je niet uitvoeren op een nieuwe of andere geupdate 360.
JTAG communtiy is redelijk klein, er is een mooi alternatief op het originele dashboard en wat emulators maar geen complete media center software zoals jij in je hoofd hebt. Er is ook meerdere keren gezegd op fora dat dit ook niet in de komende tijd gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zoals gezegt zijn op youtube diverse filmpjes te zien waaruit blijkt dat XBMC op de 360 mogelijk is.

YouTube: xbmc xbox 360

@ Tim: Wat bedoel je te zeggen met "Het is sowieso alleen mogelijk om homebrew te draaien op 360's met JTAG hack" ??

Mijn vraag is of er een optie is om XBMC echtvolledig te integreren in de XBOX. Dus om deze naast de standaard functionaliteit van de XBOX kunt laten draaien. Er moet toch een manier zijn waarop dit mogelijk is?

Het mooie aan xbmc is o.a. de uitzendinggemist plugin, waarbij van alle zenders de programma's zijn terug te kijken. hierdoor hebben ze geen abbonement meer nodig voor interactieve tv van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

Het kan gewoon niet zonder Jtag. Je bent beter af met een dedicated mediaspeler of htpc waar je XBMC op kunt draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 27-11-2010 17:45 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Oké, dat is duidelijk, maar wat is dat JTAG nou dan precies? Dat is me niet helemaal duidelijk. Is het erg dan om dat "JTAG" toe te passen? Kan ik heirmee nog wel gewoon de standaard functionaliteit van de XBOX gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste moet je een xbox met bepaalde dashboard versie hebben, dus dat kan zoiezo al niet want je wil kinect gebruiken. (je moet de laatste updates hebben voor kinect)

Ten tweede is die hack verschrikkelijk ingewikkeld en zeker alleen bestemd voor pro's.

Het enige wat ik ooit heb gevonden wat in de buurt kwam van een paar xmc features was een programma voor windows extenders. Maar volgens mij had je dan alsnog geen uitzending gemist.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Op tweakers is het niet toegestaan om jailbreaks en dingen als ombouwen te bespreken of daar hulp om te vragen. Hier doe ik dus een slotje op.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.