Voor mijn systeem laatst een CPU upgrade gedaan. Van een AMD Athlon X2 4800 naar een Athlon X2 6000 (Windsor). Sinds ik de cpu erin heb zitten werken spellen niet helemaal goed meer. Dit is het geval bij Left 4 Dead 2, CoD: Black Ops, en NFS Undercover.
Ik heb dit niet bij Starcraft 2
De genoemde spellen hangen dan om de halve minuut. Het spel gaat stotteren en het geluid gaat haperen. Dit duurt enkele seconden, en dan herhaald dit probleem zich weer.
Ik heb met m'n telefoon een video gemaakt van L4D2 om te laten zien wat ik bedoel (geluid staat vrij zacht).
http://tinypic.com/r/2i6cil2/7
Ik dacht eerst dat het aan mijn voeding lag. Dus één hdd, overbodige USB en fans afgekoppeld.
Geen resultaat.
Nieuwe voeding erin, ook geen resultaat.
Volgens de PSU calculator is mijn voeding ook toereikend.
De CPU komt qua temperatuur idle niet boven de 39 graden, en met games niet boven de 52.
Alle laatste drivers/firmware/BIOS updates gedaan.
Systeem specs:
Windows 7 64 bits
Asus M3A78 EMH-HDMI moederbord
AMD Athlon X2 6000 Windsor
4 x 1 GB DDR2
Asus Ati 3650 512 MB
2 HDD's
Fortron 500 watt PSU (daarvoor een LC power 550)
Ik heb dit niet bij Starcraft 2
De genoemde spellen hangen dan om de halve minuut. Het spel gaat stotteren en het geluid gaat haperen. Dit duurt enkele seconden, en dan herhaald dit probleem zich weer.
Ik heb met m'n telefoon een video gemaakt van L4D2 om te laten zien wat ik bedoel (geluid staat vrij zacht).
http://tinypic.com/r/2i6cil2/7
Ik dacht eerst dat het aan mijn voeding lag. Dus één hdd, overbodige USB en fans afgekoppeld.
Geen resultaat.
Nieuwe voeding erin, ook geen resultaat.
Volgens de PSU calculator is mijn voeding ook toereikend.
De CPU komt qua temperatuur idle niet boven de 39 graden, en met games niet boven de 52.
Alle laatste drivers/firmware/BIOS updates gedaan.
Systeem specs:
Windows 7 64 bits
Asus M3A78 EMH-HDMI moederbord
AMD Athlon X2 6000 Windsor
4 x 1 GB DDR2
Asus Ati 3650 512 MB
2 HDD's
Fortron 500 watt PSU (daarvoor een LC power 550)
[ Voor 3% gewijzigd door Vimana op 27-11-2010 18:39 ]