1000 sms'en per maand tussen Nederland en Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Kort: wat is de goedkoopste manier om 1000 sms'en per maand te verzenden vanuit Frankrijk naar mensen in Nederland?

Lang: binnenkort vertrek ik voor een jaar naar Frankrijk, om toch contact te houden met vriend en vijand zoek ik de goedkoopste manier om te kunnen sms'en.

Idee 1: een Frans + Nederlands nummer nemen. Uit Nederland sms'en ze mij dan zonder extra kostprijs op mijn Nederlands nummer, alleen is het antwoorden voor mij met mijn Frans nummer nog altijd redelijk duur.

Idee 2 (zelfbedacht): ik verbind een gsm met een servertje in Nederland. Iedereen sms't naar dit nummer. Via internet stuur ik dan dit door naar een servertje in Frankrijk, waar ook een gsm aan verbonden is en die dan alles doorstuurt via sms naar mijn echte gsm (iPhone).
sms -> gsm (NL) -> server (NL) -> server (FR) -> gsm (FR) -> sms
Antwoorden gaat dan als volgt: met mijn gsm in FR stuurt ik naar die Franse server "#43 Ja ik mis je ook". Die geeft dit door naar mijn server in Nederland, de gsm die daarmee verbonden is stuurt dan naar contact #43 "Ja ik mis je ook".
Deze methode is nogal omslachtig, maar als het zou lukken wel redelijk goedkoop. Voor een tientje per maand heb je in Nederland 1000 sms'en, en ik ga ervan uit dat er iets gelijkaardig bestaat in Frankrijk. Alleen weet ik niet echt of dit kant-en-klaar bestaat. Ik heb zelf al iets 100% functionerend dmv PHP en Gnokii , maar helaas is dat pakket allesbehalve stabiel, elk uur klapt het eruit en met cronscripts werken is ook maar een boeltje.

Idee 3: Beetje hetzelfde als hierboven, alle sms'en worden op het internet gezet in Nederland en in Frankrijk kan ik die website dan benaderen op mijn iPhone en zo ook weer antwoorden. Again, ik weet niet of hier kant-en-klare of stabiele mogelijkheden reeds bestaan.

Idee 4: Tweakers, laat je gaan!

edit: minder sms'en is geen optie, mailen, MSN, Hyves, Facebook etc. ook niet. Enkel sms'en.
edit2: voor de mensen die mij willen bereiken moet het zo gemakkelijk mogelijk zijn, ik wil gerust wel wat technisch klooien.

[ Voor 9% gewijzigd door Lulukai op 27-11-2010 17:19 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Pingen? MSN? Skype?

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 27-11-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:26
waarom niet gewoon mailen/facebook/hyves, kan tegenwoordig allemaal vanaf je smartphone.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Als iemand vanuit Nederland naar mijn Nederlands nummer sms't in Frankrijk, dan kost dit niets extra. Het gaat er dus voornamelijk om om goedkoop terug te sturen vanuit Frankrijk naar Nederland.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Blackberry nemen. Vanwege de compressie is pingen nagenoeg gratis. Moeten de mensen in Nederland ook wel BB hebben though..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37
Als jij je met het Nederlandse nummer in Frankrijk bevind, betaal jij de kosten vanaf de grens. Klopt blijkbaar niet meer.

Ontvangen van SMS is voor jou blijkbaar gratis, dus je probleem is alleen het antwoorden.
Je kunt op je iphone via de website van je provider smsjes versturen? Dan betaal je hetzelfde als normaal binnen NL.

[ Voor 62% gewijzigd door frickY op 27-11-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 11:38
Waarom SMS je niet terug via Voipbuster (of vergelijkbare SIP provider). Kost 4 cent (dus minder dan een gewoon SMSje in Nederland) en kan via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

whatsapp?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 14:32

Slapstick

Me, myself or I

Skann schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:08:
Blackberry nemen. Vanwege de compressie is pingen nagenoeg gratis. Moeten de mensen in Nederland ook wel BB hebben though..
En dit kan ook met android of een iPhone ;)

Edit: Wat kamstra zegt dus

[ Voor 5% gewijzigd door Slapstick op 27-11-2010 18:20 ]

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je het voor mensen hier eenvoudig wilt houden maar zelf voldoende vaardig bent moet het ook met 1 server kunnen. Hier in NL die in staat is de SMS te ontvangen en naar jou doorstuurt via een applicatie van jouw keuze via een dataverbinding. Jij stuurt dan berichten terug naar die server via die zelfde dataverbinding en de server hier moet dat dan weer als SMS doorsturen. Moet theoretisch mogelijk zijn. Wat je daar aan soft- en evt. hardware voor nodig hebt zul je zelf uit moeten zoeken.

Zijn er eigenlijk providers die je de mogelijkheid geven een op jouw nummer ontvangen SMS op een andere manier af te leveren dan naar jouw toestel? Daar zouden eventueel interessante mogelijkheden in kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 15:35
Aangezien hij "God's gift to women" is zal het wel voor het onderhouden van zijn harem zijn :+

Maar goed. Ik denk aan de volgende reeds genoemde alternatieven:
  • Pingen (maar dan moet de andere kant dat ook kunnen, lees een BB hebben)
  • Whatsapp. Moet ook door beiden kanten ondersteunt worden maar Whatsapp is voor een hoop platformen beschikbaar echter is wel mobile internet een vereiste
  • Voipbuster of soortgelijke dienst.
Whatsapp zou mijn voorkeur hebben, werkt perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Slapstick schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:20:
[...]

En dit kan ook met android of een iPhone ;)

Edit: Wat kamstra zegt dus
Ja maar dan wordt het niet zo kleiner gemaakt als BlackBerry doet met Blackberry Messenger. En dan ga je gewoon data betalen. :P
Alleen via BBM is het dus gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Daar is onderzoek naar gedaan? :P Tussen BBM en whatsapp? Kan me namelijk niet voorstellen dat Whatsapp alles ongecomprimeerd verstuurd.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
schop. Het moet dus echt sms'en zijn om de harem te onderhouden. Niet alle dinnetjes hebben een smartphone zodat ze Whatsapp en dergelijke kunnen (willen) installeren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Skype is immers al een paar keer langsgekomen. Het is niet heel goedkoop (11.7 cent per sms), maar is wel gemakkelijk. Wellicht kan je ook gewoon op de site van je eigen provider inloggen en daarvandaan smsjes sturen (kan iig bij Telfort, maar ik weet niet of dat uit de bundel gaat; kost daar 6/7 ct per sms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wat voor telefoon heb je? Voor Android en iPhone heb je respectievelijk chompSMS en biteSMS, hiermee sms je met je eigen nummer via het internet (soort van VOIP maar dan voor SMS), voor 7-8 cent per bericht, ongeacht je locatie, maar bijkomende kosten zijn je dataverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
In de TS zie je mijn ideeën en dat ik zelf al iets heb geknusteld.
Skype is immers al een paar keer langsgekomen. Het is niet heel goedkoop (11.7 cent per sms), maar is wel gemakkelijk. Wellicht kan je ook gewoon op de site van je eigen provider inloggen en daarvandaan smsjes sturen (kan iig bij Telfort, maar ik weet niet of dat uit de bundel gaat; kost daar 6/7 ct per sms)
11.7 cent per sms is nog altijd 117 euro per maand. En is mijn nummer dan de afzender?
Muthas schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:44:
Wat voor telefoon heb je? Voor Android en iPhone heb je respectievelijk chompSMS en biteSMS, hiermee sms je met je eigen nummer via het internet (soort van VOIP maar dan voor SMS), voor 7-8 cent per bericht, ongeacht je locatie, maar bijkomende kosten zijn je dataverbinding.
iPhone, dit klinkt de meest interessante optie tot nu toe
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:30:
Als je het voor mensen hier eenvoudig wilt houden maar zelf voldoende vaardig bent moet het ook met 1 server kunnen. Hier in NL die in staat is de SMS te ontvangen en naar jou doorstuurt via een applicatie van jouw keuze via een dataverbinding. Jij stuurt dan berichten terug naar die server via die zelfde dataverbinding en de server hier moet dat dan weer als SMS doorsturen. Moet theoretisch mogelijk zijn. Wat je daar aan soft- en evt. hardware voor nodig hebt zul je zelf uit moeten zoeken.
Zoiets heb ik dus min of meer al zelf opgebouwd vanaf nul, alleen is het niet stabiel genoeg. Wel belachelijk dat je in deze tijden van internet e.d. nog zulke toeren moet uithangen op goedkoop te sms'en naar een buurland.

Wat ik dus eigenlijk wil is om een Nederlands nummer "op afstand" te kunnen bedienen met mijn iPhone in Frankrijk. Helemaal ideaal zou dus zijn om zelf een Berichten-app te maken, die via het internet verbinding maakt met een server in NL waar mijn telefoon aan verbonden is. Bizar dat nog niemand op dit idee zou zijn gekomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Lulukai op 04-12-2010 21:48 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij kan dat met de nieuwe HTC Sense (Desire HD). Dan kan je bij HTC inloggen en via hun site SMSjes versturen. Die gaan dan de deur uit via je eigen telefoon.
Backuppen
Een van de belangrijke nieuwe functies van Sense is de mogelijkheid om belangrijke gegevens van de telefoon automatisch op te slaan op een eigen account op HTCSense.com. Het gaat onder meer om sms-berichten, contactgegevens en instellingen. Backuppen van foto's, filmpjes en muziek is nog niet aan de orde. "Je kunt op de site zoeken in oude sms-berichten ook al staan ze niet meer op je telefoon." Ook sms'jes versturen via de site is een van de nieuwe opties.
Werkt alleen wel omgekeerd; dan moet je dus een tel in NL achterlaten ;)

Verder kan je ook zoals ik doe gewoon mailen/msnen (vriendinnetje op vakantie in ZA). Is even zuur maar het is niet anders ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 04-12-2010 23:44 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:53
betamax app en tegoed sms voor 4 cent per sms via data

http://www.appsafari.com/chat/8737/jelly-sms/

en voipbuster of ander kloon
hier zie welke goedkoopst http://progx.ch/home-voip-smsbetamax-3-1-1.html

Kan met eigen nmr id moet je wel eerst op pc regelen.

[ Voor 70% gewijzigd door saharoen op 04-12-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:15

Rmg

neem een account bij mollie (of goedkopere) of een andere sms gateway provider, maak een website waar je hun api implementeerd en stuur je zo vanuit je eigen sms site die smsjes voor een paar cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:54
Eenvoudigst is denk ik gewoon via het internet zoals velen zeggen.

Er zijn diverse manieren om met je gsm berichten te versturen. Om de kosten die met data verbruik komen te vermeiden moet je dit gewoon doen via een wifi verbinding.

De McD in Frankrijk zal zeker weten ook gratis wifi hebben :)

edit: In Nederland heb je diverse steden waar ze gratis wifi hebben. Kijk eens rond of deze er ook zijn op de plek waar jij zult zijn in Frankrijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 05-12-2010 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Skann schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:45:
[...]

Ja maar dan wordt het niet zo kleiner gemaakt als BlackBerry doet met Blackberry Messenger. En dan ga je gewoon data betalen. :P
Alleen via BBM is het dus gratis.
Eh bij je BlackBerry is het ook data -> effectief ga je dus gewoon een data abbo nemen.
Dan maakt 't geen knaak uit of het nu 1 of 10 kb is als je dit via BBM of bijvoorbeeld Whatsapp verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Op 't werk hebben wij een Portech IP-GSM gateway Daar kun je ook SMS mee versturen en ontvangen. Moet je wel die gateway in NL neerzetten natuurlijk. Dit is wat stabieler dan een GSM aan een server koppelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bjornski schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:19:
Waarom SMS je niet terug via Voipbuster (of vergelijkbare SIP provider). Kost 4 cent (dus minder dan een gewoon SMSje in Nederland) en kan via internet.
Dat zou ik ook doen, kun je ook nog eens erg goedkoop mee bellen (zou ik Rynga nemen als je ook naar mobiel belt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
http://www.smsmail.com/nl/sms/get_credits
Is dit geen oplossing? (80 euro als ik zo lees voor hele jaar)

Alleen moet je nog data afnemen in frankrijk of wifi gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GoldenSample schreef op zondag 05 december 2010 @ 02:33:
[...]

Eh bij je BlackBerry is het ook data -> effectief ga je dus gewoon een data abbo nemen.
Dan maakt 't geen knaak uit of het nu 1 of 10 kb is als je dit via BBM of bijvoorbeeld Whatsapp verstuurd.
Als je geen daato abo gaat nemen werkt data ook en maakt dit wel degelijk uit. En voor 1000 smsjes met compressie zou het best wel eens voordeliger kunnen zijn gewoon per MB te betalen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Met de 1000 smjes van T-mobile kan je ze ook versturen via internet (T-mobile website). Is dit geen oplossing?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is misschien nog de goedkoopste oplossing als dat zo werkt, dat via het web versturen kan ook met zijn iphone :)

/▌

Pagina: 1