Toon posts:

Logitech Harmony One omhoog houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

We hebben een appart probleem.
Als we onze Logitech Harmony One recht op de tv richten (waar een IR ontvanger op geplakt is) ontvangen onze apparaten de signalen niet. Wanneer we de Harmony One diagonaal richting plafond richten worden de signalen wel ontvangen.

Iemand enig idee of dit door het ontwerp komt van de afstandsbediening?
Moet IR signalen niet altijd ontvangen worden als de ontvangers in het zicht liggen?

Gr. Erik

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een kleine toevoeging.

Als ik van 2 meter afstand rechtstreeks op de IR ontvanger mik ontvangt hij wel signaal maar doen de apparaten er niets mee.

Als ik naar de muur achter me richt (dus van de IR ontvanger af) dan wordt alles PERFECT ontvangen.

Is er niemand die een idee heeft ?

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:49:
Even nog een kleine toevoeging.

Als ik van 2 meter afstand rechtstreeks op de IR ontvanger mik ontvangt hij wel signaal maar doen de apparaten er niets mee.

Als ik naar de muur achter me richt (dus van de IR ontvanger af) dan wordt alles PERFECT ontvangen.

Is er niemand die een idee heeft ?
voor zover ik weet heeft de harmony one 2 ir leds, een recht vooruit, en een naar beneden (als je het apparaat normaal vast hebt) dus waarschijnlijk werkt de ir led recht vooruit niet en de andere wel.

dit kan ja controleren door met de camera van je telefoon naar de afstandsbediening te kijken als je hem laat zenden. dan zie je de ir led oplichten.

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
Beide leds werken, heb het getest met mijn iphone.
Waar we inmiddels achter zijn is dat het zonder de IR Remote Control 8 van Marmitec wel werkt.
Richten op DAT ding werkt niet maar de andere kant op richtne wel.
Ding is net nieuw.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zolang je je Harmony niet wil openslopen om 't te weten te komen, staat je topic hier in EL verkeerd. Schopje naar AUD, daar lijken de meeste harmony-topics uit te hangen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:48:
Beide leds werken, heb het getest met mijn iphone.
Waar we inmiddels achter zijn is dat het zonder de IR Remote Control 8 van Marmitec wel werkt.
Richten op DAT ding werkt niet maar de andere kant op richtne wel.
Ding is net nieuw.
Ik heb dit probleem al met verschillende afstandsbedieningen gehad. Het betekent vrijwel altijd dat de codes van het apparaat niet helemaal lekker in de afstandsbediening ingeprogrammeerd zijn. Door verstrooiing als gevolg van reflecties via muren/plafond KAN het beter worden, maar het kan net zo goed slechter worden. Probeer eens de codes te leren met behulp van je originele afstandsbediening en te kijken of dat beter gaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1