Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al, ik heb net een nieuwe pc samengesteld, maar de onboard ethernet adapter lijkt niet te werken zoals het hoort.
Het moederbord is een asrock 870 extreme 3 en ik draai er windows 7 64bit Ultimate op.
Drivers waren niet geïnstalleerd, ik heb het al geprobeerd vanaf de cd die bij het moederbord zat en via de website. Windows geeft de driver geïnstalleerd aan, maar nog steeds geen internet verbinding.
In mijn bios herkent hij de verbinding dan weer wel.
ook in upconfig krijg ik geen ip, 'media disconnected'
Ik heb mn pc aangesloten met een lan kabel die via een router gaat, en het lichtje met die verbinding staat te knipperen, wat ik ook wel vreemd vind.
Het lijkt mij een driver probleem, of ik zie iets over het hoofd.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:00
Draai is een live cd, kijken of je netwerkkaart daar wel werkt. Reset ook even je bios naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Bekijk je apparaten beheer overzicht. Daar zie je namelijk helder in een overzicht welke onderdelen van je computer nog niet goed functioneren. Misschien heb je geen driverse voor de Win7 64 bit voor je netwerk kaart. Dat zou enorm pech hebben zijn natuurlijk.

Wat ook kan is dat je kabel rot is. Heb je je computer al aan een andere (werkende kabel gehangen)?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg hier na de zoveelste restart plots wel een verbinding ^^
blijkbaar helpte de bios tool voor netwerk diagnostics (of iets in die aard, ik ben de naam even kwijt) en een router restart :)
toch bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:17:
ik krijg hier na de zoveelste restart plots wel een verbinding ^^
blijkbaar helpte de bios tool voor netwerk diagnostics (of iets in die aard, ik ben de naam even kwijt) en een router restart :)
toch bedankt voor de reacties :)
Ik heb een AsRock 890GX Extreme3 i.c.m. W7 Ult. x64 en heb ook problemen met m'n netwerkkaart. Nu heb ik dit opgelost door de PC niet af te sluiten. Ik zet hem steeds op hibernate en indien nodig herstart ik hem. Verder waren de problemen bij mij exact gelijk. Dus mocht je er last van houden en niet kunnen/willen RMAen werkt dit misschien ook voor jou.

Addicted to silent computing