Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook PDF probleem

Pagina: 1
Acties:

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48
Hallo

Bij een nieuwe installatie van windows 7 en outlook 2010 lukt het me niet om PDF te openen rechtstreeks vanuit mijn mail.

Adobe pdf is geinstalleerd, ik kan pdf openen van gelijk waar, de preview button in mijn mail kan de pdf ook lezen.
Maar als ik gewoon dubbelklik op mijn pdf in mijn mail opend hij altijd wordpad.

Fileassociaties staan ook goed.
Ik weet geen oplossing meer. Wie weet raad?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
En als je de pdf opslaat op je Desktop en hem dan dubbelklikt, welk programma wordt dan geopened?

Als de fileassociaties wel goed staan en nog steeds het verkeerde programma wordt geopend, doe dan een repair of re-install van Adobe Reader.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48
Adobe pdf opent gewoon perfect als ik een pdf aanklik op mijn bureaublad.

Heb reeds een volledige reinstall gedaan van adobe maar geen verandering. Het is mij een compleet raadsel...
Het vervelende is dat het een clean install is... Dus het probleem moet hem of ergens in outlook liggen of bij adobe... Weet alleen niet waar. Outlook herinstalleren is helaas geen optie...

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Outlook opnieuw installeren gaat je denk ik niet helpen aangezien instellingen dan behouden blijven en ook omdat er geen instelling in Outlook is wat betreft het openen van pdf-bestanden; Outlook gebruikt de instellingen van Windows.

Heb je toevallig een pdf-bestand proberen te openen vanuit Outlook terwijl Adobe Reader nog niet geïnstalleerd was en dan voor WordPad gekozen? In dat geval wordt er een file associatie gemaakt op gebruikers niveau. Deze vind je dan hier terug;
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes

Verwijder de pdf-entry hier en probeer het opnieuw (eventueel je computer opnieuw opstarten).

HowTo-Outlook | MSOutlook.info