Toon posts:

Alles wat je wil vragen/weten Acer Aspire 7720z

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb nu aantal jaartjes me Aspire 7720z en heb goede ervaring ermee opgelopen en heel wat searches gedaan en zelf ontdekt, ik heb het hier vooral over top prestatie kwa snelheid van je totale systeem, over de juiste settings van je openGL (grafische instellingen), en nog vele adviezen en of discussies die ik wil voeren over deze laptop. Ik weet dat de aspires meerdere versies heeft dus ik zal hier even een korte setup geven van mijn systeem en wat ik heb veranderd. Daarna ben ik gewoon benieuwd of er hier wel interesse naar is voor mensen met aspires 7720z voordat ik een mega post post.

Het enige wat ik aan mijn systeem heb aangepast is een 1GB extra ram toegevoegd waardoor ik van 1 naar 2GB ging aan geheugen.

Ik heb games gespeeld van klasse die vele niet eens kunne bereiken simpel weg omdat ze de settings niet begrijpen van deze laptop. Ik moet hierbij zeggen dat zwaardere games niet volgas met vloeiende FPS draaien en soms een lag hebben. Maar achja hier voorbeelden van games die ik heb getest en gespeeld daaronder mijn systeem. Heb je vragen over jou systeem post dan gerust en ik zal eens rond kijken.(ik draai op windows7 PRO)

Games: Fifa10, Oblivion(TES), Battlefield Vietnam, SPORE, World of Warcraft, Vele MMORPGS(3d), Gunz, Heroes Of Might And magic 5, LOTR The return of the king, Rollercoaster Tycoon 3, Simcity4, Age of mythology, Jade Dynasty

Ik kan nog wel even doorgaan ook kan je oude spellen zoals DiabloII ofzo gewoon spelen op een Windows7 bases OS. Vraag maar gewoon en ik zal binnen een week testen enz set ups ervoor.

Ik gebruik geen programma's of iets dergelijks om je CPU of Grafische wijs te tunen. (simpel weg het is niet goed voor je laptop) en de intel based is goed beveiligd en locked (en je werkgeheugen is niet ingebouwd op je grafische kaart maar in je moederbord). Wel gebruik ik hierbij CPU-control (hiermee kan je bepalen welk programma op welke processor draait of op bijv beide, en slaat dit op en komt bij auto start tevoorschijn met windows. Windows zelf kan dit niet opslaan je kan dit bijv veranderen door naar je taakbeheer tegaan)

Hier korte systeem van mij:

Acer aspire 7720z: intel pentium

1.6 ghz dual core
(Intel) 252mb GMA x3100 (gm965) (is uitvoerboerbaar tot 300mb+)
2GB DDR2 (standaard 1GB)
Widescreen 1440x900 (ik speel 95% op deze res met me spellen)

OS: Windows 7 Pro 32 bit (manual updated) (ook heb ik 64 bit gebruikt allemaal leuk maar voor gamers raad ik 32 aan en ook voor de snelheid want aspire is gebouwd voor Vista basic)

------------------------

Alle drivers en software zijn Freeware met een licentie van een bedrijf. (alleen OS is dat niet mogelijk ;) )
Ik draai volgas met AV en P2P standaard DT aan zonder problemen. Bij spellen als oblivion gaat dit wat moeilijker. Maar zoals ik al zei ik weet BIJNA alles van deze laptop en je kan evt je processen tweaken, of je regedit, msconfig aanpassen voor dit soort dingetjes. Dit alles hangt af per systeem. Hoop dat hier interesse voor is want tis nogal alsnog een lange post geworden haha >_<

Bye

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:30
Ik heb games gespeeld van klasse die vele niet eens kunne bereiken simpel weg omdat ze de settings niet begrijpen van deze laptop. Ik moet hierbij zeggen dat zwaardere games niet volgas met vloeiende FPS draaien en soms een lag hebben.
Met een Intel 252mb GMA x3100 gm965 zul jij echt geen Black Ops of andere nieuwe games kunnen spelen, daar is de videokaart simpelweg gewoon te brak voor. Ook zullen de instellingen vrij weinig uitmaken hierbij. Alle spellen die jij daarna noemt zijn minsten 1 jaar oud (sommige volgensmij wel 5 jaar). Die zul je inderdaad wel kunnen draaien. Maar dat zijn absoluut geen zware spellen.

Maar wat is precies de bedoeling van dit topic? Dat begrijp ik nog niet helemaal.(Jij weet veel over deze laptop, en wij kunnen je daar vragen over stellen?)

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:08:
[...]

Met een Intel 252mb GMA x3100 gm965 zul jij echt geen Black Ops of andere nieuwe games kunnen spelen, daar is de videokaart simpelweg gewoon te brak voor. Ook zullen de instellingen vrij weinig uitmaken hierbij. Alle spellen die jij daarna noemt zijn minsten 1 jaar oud (sommige volgensmij wel 5 jaar). Die zul je inderdaad wel kunnen draaien. Maar dat zijn absoluut geen zware spellen.

Maar wat is precies de bedoeling van dit topic? Dat begrijp ik nog niet helemaal.(Jij weet veel over deze laptop, en wij kunnen je daar vragen over stellen?)
Dude ikw eet dat ik geen blackops kan spelen, wat wil je nu duidelijk maken dat je ook zon wijsneus ben haha t doel van t topic is toch duidelijk het is voor mensen met een een Aspire 7720z en niet van de nieuwste versies. De aspire waar ik over praat kan hoogstends spellen aan tot 2007-2008 maar ook enkele nieuwe. Mijn doel is dat jij zo wijsneus ben dat de instellingen wel DEGELIJK uitmaken omdat simpel weg als je goed googled veel mensen geen top prestatie uit deze toppies kunnen halen en ik help hun hierbij. Maar absoleet geen zware spellen nee maar als je goed heb gelezen ''Bij spellen als oblivion gaat dit wat moeilijker.'' en zoals je weet kan jij ook niet oblivion draaien want na een AI of 15+ gaat zelfs jou FPSje met je wijsneus setup zwaar vallen. haha komop men je hebt niks met deze topic te maken get lost :P

PS: Ik daag jou uit oblivion te spelen op met moeilijke omgeveing 15 fps tot wat makkelijkere omgeving tot 25 fps te halen zonder oldblivion met een beetje tweak, op een systeem als de mijne als dat je lukt.....dan bravo weet ik nog niet wat je met dit topic te maken heb :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 16:22 ]