Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik upload graag mijn muziek op YouTube. Ik maak filmpjes van 1 mp3 en 1 .png.
Weet er iemand de snelste manier om hier 1 .wmv van te maken ? Ik gebruik nu Movie Maker, maar die is vreselijk traag met renderen.

Alvast bedankt,
Mavamaarten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:02
Misschien in Movie Maker een lagere bitrate selecteren? Of wil je je video's in HD op YouTube hebben?
Welke CPU heb je? Die is namelijk essentieel bij het renderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
FFMpeg. Even één keer uitzoeken wat je in de command line moet zetten, maar dan heb je voortaan ook geen GUI meer nodig voor deze handeling.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Q8200 @2.66 Ghz en 4GB DDR 2 ram. Ik wil uiteraard deze video's op youtube zetten in HD.
Wat ik normaal gezien doe :

1. Movie maker : Image + mp3 renderen (1280x720)
2. Omzetten naar 1 FPS met "TheFormatFactory" (dit scheelt énorm veel in filesize, niets in beeld/geluidskwaliteit aangezien het toch maar een image is)
3. Uploaden op YouTube.

Ik zou graag de MovieMaker en FormatFactory stap omzeilen met een simpeler programma dat in 1FPS een video kan maken met een afbeeldign en een mp3, en dat natuurlijk snel rendert. Ik heb dit al getest met TheFormatFactory, maar ik krijg nergens zo'n optie om een afbeelding + mp3 om te zetten naar een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
Mercarra schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:13:
FFMpeg. Even één keer uitzoeken wat je in de command line moet zetten, maar dan heb je voortaan ook geen GUI meer nodig voor deze handeling.
Je praat alsof een GUI iets vies is :)

Al naar CyberLink PowerDirector gekeken?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Ik ken FFmpeg, ik heb er ooit zelf een GUI voor geschreven...
Ik wist zelfs niet dat dit ermee kon... Ik ben er nu mee aan het experimenteren.

Als dat niet lukt, probeer ik CyberLink PowerDirector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Als het niet persee een wmv moet zijn.... VirtualDub !

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik werk al tijden met PowerDirector en volgens mij is dat prima hiervoor.
Neem dan wel versie 9, die maakt volledig gebruik van je 64-bit systeem (als je dat hebt).
Renderen gaat zodoende snel en nog mooier: je kan het direct vanuit het programma naar Youtube uploaden als je je inloggegevens invult.

Maar als je 1 mp3-tje hebt en 1 afbeelding, hoe kan dan het renderen lang duren? Dat is toch een easy job voor een computer of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
HwKok schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:15:

Maar als je 1 mp3-tje hebt en 1 afbeelding, hoe kan dan het renderen lang duren? Dat is toch een easy job voor een computer of niet?
Inderdaad raar. Buiten dat, waarom wil je een HD plaatje renderen als het toch om je muziek gaat ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Wat is lang voor jou? Waarom in HD renderen als je toch maar een plaatje wilt tonen die niemand wat kan boeien als die even naar je muziek willen luisteren?

Misschien moet je tevens maar eens overstappen op een beter programma. Hou er tevens rekening mee dat renderen in WMV9 veel trager gaat dan in WMV8. Persoonlijk gebruik ik het wmv formaat vrijwel nooit maar als ik het gebruik kies ik altijd voor versie 8 omdat die veeeeeel sneller renderd.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
pasz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:18:
[...]

Inderdaad raar. Buiten dat, waarom wil je een HD plaatje renderen als het toch om je muziek gaat ?
Even speculeren: misschien is de audio bitrate van een YouTube HD filmpje hoger.
Pagina: 1