Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet surfen, maar wel downloaden, mailen, etc.

Pagina: 1
Acties:

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 21:55
Sinds een tijdje ondervind ik grote problemen bij het surfen. Internet paginas worden niet geladen. Aan de andere kant kan ik wel gewoon downloaden en e-mailen zonder problemen. Ik heb dus sterk het idee dat ik een worm of virus heb. Ook andere computers op het thuisnetwerk kampen met dezelfde problemen als mijn computer aan staat.

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn. Ik heb de avast virus scanner en heb ook ccleaner en een hele verzameling aan andere spybots enzo gedraaid.

Wat me wel opgevallen is, is dat er een executable automatisch opstart (RtkBtMnt.exe). Dit programma staat in mijn temp directory, dus dat vind ik erg verdacht. Als ik het delete (na het programma via de task manager gekilled te hebben) komt het vanzelf weer terug.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:36
Scan je PC eens met Malwarebytes Anti-Malware, wellicht dat die iets verdachts vind.
Als ik zoek op RtkBtMnt.exe krijg ik resultaten die zeggen dat het inderdaad een virus is, en andere die aangeven dat het (normaal gesproken) een Realtek driver zou moeten zijn, alleen zou die dan ergens anders moeten staan.
Het gedrag dat het bestand vertoond (temp map, na verwijderen weer terug komen) doet erg sterk aan een virus/spyware/malware denken.

Of upload het bestand eens naar www.virustotal.com, en kijk wat de resultaten daarvan zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 27-11-2010 14:42 ]

• Belovedmonster
Virustotal.com vond niets, en Malwarebytes Anti-Malware is aan het scannen...

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat programma is volgens mij van Realtek, geen virus maar dat weet ik niet 100% zeker.

Last.fm | Code Talks

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:49
Volgens mij klopt de titel niet helemaal, "je kunt niet surfen maar wel surfen etc."

• Belovedmonster
afvalzak schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:44:
Dat programma is volgens mij van Realtek, geen virus maar dat weet ik niet 100% zeker.
Misschien is dit programmaatje niet de boosdoener, maar.... het probleem blijft wel bestaan! Een ieders input is dus meer dan welkom
CappieL schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:44:
Volgens mij klopt de titel niet helemaal, "je kunt niet surfen maar wel surfen etc."
Ok, het surfen lukt wel een beetje, maar meestal krijg ik de melding dat de pagina niet geladen kan worden... 5 keer refreshen of nog vaker helpt dan soms... (geloof me, ik heb dit berichtje meer dan 2 3 4 5 67 keer geprobeerd te posten)

• Belovedmonster
Oh wacht... nu zie ik de fout in de titel... die tweede keer moet e-mailen zijn

[ Voor 89% gewijzigd door Belovedmonster op 27-11-2010 15:58 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als je een andere browser pakt? Werkt het dan wel?

Last.fm | Code Talks

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt meerdere on-line scanners hier vinden.

Je kunt ook eens Rootkit Revealer draaien.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > BV

Tijd voor een nieuwe sig..

• Belovedmonster
1) Een andere browser helpt niet.
2) Rootkit revealer komt met een hele lange waslijst

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:09
Gebruik eens open dns of google dns.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Opstarten met een livecd (bijv ubuntu), dan weet je dat het niet aan je provider ligt. En dus dat het de software is.
Modem 5 minuten uitzetten.
Host file checken, dus host file openen met een text editor.
Hijackthis laten lopen, text file ingeven in de www.hijackthis.de site.

Indien ubuntu wel werkt, wat belangrijk is backuppen, en nieuwe installatie doen.
En pc zwaarder beveiligen, in mijn windows tijd heb ik hier geen last van gehad, spyware malware, virussen.
Gebruik ook meer "open source" software, hier zit normaal minder rotzooi in.

[ Voor 7% gewijzigd door jan99999 op 28-11-2010 09:47 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Belovedmonster schreef op zondag 28 november 2010 @ 08:49:
2) Rootkit revealer komt met een hele lange waslijst
Lijkt me niet irrelevant.

Wat roept ie dan allemaal?
Pagina: 1