Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Process wil niet eindigen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bittorrent in mijn taskmanager lijst staan en ik krijg het process niet gekilled..
Taskkill /t /f pid (al dan niet met priority op hoogste stand) + , Winpatrol, Daphne, process explorer .. allemaal mooi en aardig maar het werkt niet..
Het process blijft gewoon aanwezig ..
Ik word er moedeloos van ..
Nu heb ik handle gedraaid in het sysinternals gereedschap kistje om enig inzicht te krijgen ..
Een kerneldebug zit er niet in begint windebug te zeuren of syswow 64..
*Zucht*

Nou ja hier het handle snapshotje ..
Wie het weet mag het zeggen .. Het alternatief is herstart van Windows 7
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/OrionWarrior/Snap1-1.jpg

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En een herstart is zo erg omdat?

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat ik bezig ben met enkele processen die ik niet zomaar kan opslaan en tevens het hangende programma deze zelfde sessie daarbij nodig heb ..
Als ik dus zou herstarten ben ik werk kwijt en kan ik opnieuw beginnen ... :S

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 00:49 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je het ook met Process Explorer van SysInternals geprobeerd?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het usermode deel van het proces is alang gestopt, hij wacht nog alleen op een (ROTTE?) driver. Enige manier die ik ken om de driver te vinden is via kernel debug.

Tenzij je hem met debug gepauseerd hebt (ook een optie van process explorer), dan werkt de kill pas als je hem resumed.

Aangezien het bittorrent is kun je verwachten dat het met de netwerk stack te maken heeft. Dus wellicht helpt firewall uitzetten, even disablen van de netwerk driver.

Als het vaker gebeurd, kijk dan vooral eens wat er aan drivers te updaten is.
Uptime? affijn, restart is leuk als je zo snel mogelijk verder wilt, niet als je wilt snappen wat er gebeurd.

[ Voor 32% gewijzigd door leuk_he op 27-11-2010 14:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
ProcessExplorer is indedaad een goede, je kan ook AntiFreeze proberen. Verder kan je ook handmatig alle handles vernietigen, alleen zou de rest van windows er ongelukkig van kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb process explorer inderdaad geprobeerd .. Het probleem is alleen dat ook PE geen tanden heeft :S

*edit* 2 Ik heb mijn netwerk afgesloten en mijn firewall uitgezet .. mijn virusscanner ook .. Noppes :(

Nou ja hier een PE search resultaat misschien dat iemand een idee krijgt via het resultaat ..
Ik heb nu even een blackout :(

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/OrionWarrior/Snap2-2.jpg

*edit 3*

Oef zou je voor mij kunnen aangeven hoe ik die handles per stuk de nek om draai ?!
Ik ben niet erg bekend met de syntax laat staan de functie closehandle ..
Oh en welke handles als je dat kunt aangeven (graag!)

Overigens zijn ze op het Microsoft forum al tijden aan het ruziën over deze kwestie ..
Ik ben halverwege opgehouden op :S
http://social.technet.mic...d-412d-b195-5fa53dc62661/
Al geloof ik nu inderdaad dat het best driver gerelateerd is ..
Echter in tegenstelling tot de eindconclusie onderaan de Microsoft pagina is het bij mij geen sound driver dus zou het dan toch de netwerk driver zijn ?!
Pagina: 1