Harde schrijf vervangen met OEM Windows licentie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb ongeveer een jaar geleden een compleet nieuw computersysteem aangeschaft, inclusief een legitieme Windows Vista 64bit OEM. Bij de aanschaf heb ik toen gekozen om niet mijn harde schrijf te vervangen maar mijn oude harde schrijf mee te nemen van mijn oude computer.

Inmiddels zijn we een jaar verder en maak ik gebruik van mijn Windows 7 64 bit OEM upgrade die ik heb opgestuurd gekregen door Microsoft toen de release van Windows 7 plaatsvond. Helaas is mijn oude vertrouwde harde schrijf aan het aftakelen en ben ik toe aan een nieuwe.

Mijn vraag is nu: Blijft mijn Windows licentie nu legitiem? Ik hoor enorm veel tegenstrijdige verhalen van mensen waarbij de licentie opeens als ongeldig wordt bestempeld en van mensen waar alles gewoon prima blijft draaien.

Let wel, ik maak hier gebruik van een computersysteem wat ik zelf heb samengesteld, dus geen voor-geïnstalleerd systeem waarbij alles al op de computer staat. Ik heb dus zelf de Windows moeten installeren.

Kan iemand mij hier wat duidelijkheid geven?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je mag je licentie maar op 1 systeem gebruiken, en dat blijf je doen. Dat je de HDD vervangt omdat deze stuk gaat is niet gelijk een reden om de licentie ongeldig te verklaren. Ik heb al zo vaak met HDDs lopen klooien in m'n systeem en de windows activatie doet eigenlijk nooit moeilijk (ik heb dan wel Vista ipv 7, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb met virtuele machines en W7 ook het een en ander eens getest met de activatie. Het gaat pas zeuren erover als de hardware UUID verandert, en laat dit nou net het punt zijn dat hij baseert op je moederbord (CPU veranderen geeft geen trigger vziw). Geen probleem dus, al zet je 't op alle schijven in je systeem.

Commandline FTW | Tweakt met mate