Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Hoi,

Ben de laatste tijd wat aan het spelen met Photoshop macro's, enorm handig, alleen kan ik één onmisbare instelling niet vinden.

Weet iemand hoe ik geautomatiseerd (bij voorkeur in een action/macro) de canvas size van het document kan aanpassen aan de actuele selectie?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ik begrijp je misschien verkeerd maar je bedoelt dat je wil croppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
keejoz schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:12:
Ik begrijp je misschien verkeerd maar je bedoelt dat je wil croppen?
Ja, dat klopt. Net als dat ik normaal gesproken via Image -> Canvas Size (Ctrl Alt C) de 'grootte' van mijn document aanpas. Ik vroeg me af of er de mogelijkheid bestaat dat te automatiseren en als lengte en breedte de actuele selectie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Je kunt iets selecteren, dan naar image > crop gaan en dan maakt hij van je selectie je nieuwe document size. Dat kun je dan weer in een macro zetten. (niet dat het uitmaakt dat je naar macro gaar of naar crop met je muis)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
Borgoth schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:35:
Je kunt iets selecteren, dan naar image > crop gaan en dan maakt hij van je selectie je nieuwe document size. Dat kun je dan weer in een macro zetten. (niet dat het uitmaakt dat je naar macro gaar of naar crop met je muis)
Aah, wat heb ik een hoop tijd zitten verdoen met dat op een omslachtige manier anders doen. Dank!