PC Wil gewoon niet booten!

Pagina: 1
Acties:

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Hallo,

Ik had een tijdje geleden het probleem dat mijn PC niet wilde booten. Als ik hem startte, ging de CPU fan op max draaien (zo snel/luid mogelijk) en kreeg ik geen beeld, zelf geen piep (post?). Ik heb sindsdien een andere mobo, CPU koeler en een andere GPU erin gezet (beide van V&A). Gisteravond probeerde ik het weer en ik had precies hetzelfde probleem! PC aangezet, fan draait overtoeren, geen piep, geen beeld.

Als ik de GPU uit de mobo haal en de monitor aansluit op de onboard VGA output, en dan boot, draait de CPU fan op een fatsoenlijke snelheid hoor ik mijn HDD even kraken (dat hij gelezen wordt) maar dan gebeurt er niks meer. Geen beeld, niks.

Het batterijtje dat in de mobo zat heb ik er gisteravond uitgehaald en vanmorgen pas weer in gezet.

Ik heb zelf een vermoeden dat het aan de PSU ligt. Maar ik ga niet weer nieuwe onderdelen aanschaffen zonder het zeker te weten. Wat denken jullie?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:23
Te weinig informatie om je te helpen.
Welk moederbord, videokaart en geheugen heb je bijvoorbeeld?
1 ding valt me wel op, je hebt de processor niet genoemd als mogelijke oorzaak. Die kan natuurlijk ook buggy zijn.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 00:32
Post eerst eens alle specs van je build...

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Yup ik heb de troubleshooter doorgenomen. Vandaar dat ik een andere gpu en mobo erin heb gedouwd en mijn vermoeden uit gaat naar een nieuwe PSU..

Systeemgegevens:
Mobo MSI G31M3-F
CPU: Intel Pentium D820
Ram: 2x 1GB Ddr2 533
PSU: Trust 470 W
GPU: ATi Radeon X1950Pro

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 00:32
Gezien de specs ga ik er van uit dat je systeem al enkele jaren oud is en het "spontaan" niet meer deed.
In dat geval denk ik dat je voeding wel eens de schuldige kan zijn, aangezien Trust niet bepaald de beste kwaliteit voedingen produceert...

[ Voor 73% gewijzigd door Yamaha301 op 27-11-2010 12:40 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:08

SeatRider

Hips don't lie

Heb je de afstandsbusjes wel (goed) geplaatst?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Probeer dan een nieuwe PSU 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Mavamaarten op 27-11-2010 12:38 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Met één ram reep blijft het probleem. Maar stel dat er iets mis was met een van de RAM repen, wat zou dan het verschil in fan speed kunnen verklaren tussen wel een Videokaart in de mobo en geen gideokaart in de mobo?
De afstandshouders zijn wel goed denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-11-2010 12:46 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:08

SeatRider

Hips don't lie

Heeft ie tussendoor wel goed gewerkt? Of is het oude systeem doodgegaan, heb je daarna de nieuwe hardware geplaatst, en werkt het nu nog steeds niet? Dan is een foutieve afstandsbus (die dus sluiting veroorzaakt) best realistisch...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
SeatRider schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:49:
Heeft ie tussendoor wel goed gewerkt? Of is het oude systeem doodgegaan, heb je daarna de nieuwe hardware geplaatst, en werkt het nu nog steeds niet? Dan is een foutieve afstandsbus (die dus sluiting veroorzaakt) best realistisch...
Nou het zit zo:

Oorspronkelijk zat er een andere voeding in van 370Watt meen ik. Mijn oorspronkelijke systeem was:

- Stock mobo waarvan ik niet weet welk model het is
- GeForce 8400 GS
- 370 Watt Trust PSU

Mijn PC maakte een herrie, echt niet normaal. Je moet niet denken aan alleen luide fans, maar gekraak waar je gek van zou worden. Ik dacht laat ik hem eens schoonmaken van binnen. Alle onderdelen gedemonteerd en gestofzuigd. Toen ik hem terug in elkaar zette, bootte hij opeens niet meer. Ik kan mij alleen nu niet herinneren of ik hem had geboot met de 370 Watt PSU of de 470 Watt PSU, maar daar ging het dus fout en ik had daarna mijn mobo/ GPU vervangen. Ook heb ik alles in een andere kast gemonteerd. Ik ga proberen het systeem los op te starten (niet in de kast). Als hij het dan doen maakt de mobo ergens kortsluiting met de behuizing. Dat bedoel je toch?
Pagina: 1