Outlook Mac 2011 probleem met importeren Hotmail

Pagina: 1
Acties:

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:58
Iemand al ervaring met Outlook 2011 Mac, met name wat betreft het importeren van Hotmail accounts?

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, want ik ben er zelf nogal ontevreden over. Er doen zich bij mij namelijk 2 problemen voor bij het importeren van Hotmail accounts.

Ten eerste pleurt Outlook de mails van alle accounts in één Inbox, i.p.v. aparte inboxen. Ik moet me dan behelpen door de mails te sorteren op account, of door regels in te stellen. Da's onhandig.

Ten tweede worden de zelfgemaakte submappen die zich in één van mijn Hotmail accounts bevinden niet mee geïmporteerd. Evenmin de zich daarin bevindende mails. Dus ik mis gewoon informatie. Dat is meer dan onhandig, dat is gewoon onwerkbaar.

Vreemd genoeg schijnt de import van Gmail accounts wél goed te gaan (zelf geen ervaring mee).

Op dit moment zie ik geen enkele reden om definitief over te stappen van Apple Mail naar Outlook 2011.

Verwijderd

De belangrijkste reden om niet over te stappen naar outlook is mijn inziens het ontbreken van de integratie met ical. De kalenderfunctie van outlook is daardoor onbruikbaar.

Het bijhouden van je agenda op je mac en iPhone/iPad is daarmee uitgesloten.
Zolang deze integratie er niet is, heb je niets aan outlook en kun je net zo goed mail blijven gebruiken.

Verwijderd

Voor wat betreft alle mails op één hoop;

Even onder weergeven > rangschikken op > en dan accounts en je hebt 'm gesplitst.

De mappen weet ik even geen antwoord op.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:28
Zelfde problemen hier, daarom gebruik ik gewoon 'mail'. Maar hier ben ik ok niet echt tevreden mee, de contactpersonen uit mijn hotmail account zijn niet zichtbaar in het programma, erg vaag... Tevens worden de mails die ik in mail open niet geopend op de server...

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Brm-G schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:30:
Zelfde problemen hier, daarom gebruik ik gewoon 'mail'. Maar hier ben ik ok niet echt tevreden mee, de contactpersonen uit mijn hotmail account zijn niet zichtbaar in het programma, erg vaag... Tevens worden de mails die ik in mail open niet geopend op de server...
Ik neem aan dat je POP3 gebruikt? Probeer eens de Hotmail exchange account (m.hotmail.com) in te stellen, daarbij zou hij serverside gewoon moeten bijhouden wat er gelezen is.

• SquareOne
thaan schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:40:
[...]

Ik neem aan dat je POP3 gebruikt? Probeer eens de Hotmail exchange account (m.hotmail.com) in te stellen, daarbij zou hij serverside gewoon moeten bijhouden wat er gelezen is.
Thanks zal het even proberen. Ik heb POP3 gebruikt idd.

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09-2025
Brm-G schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:50:
[...]

laat me even weten of het gelukt is bij jou!
Ik ben om deze reden namelijk voergestapt naar Mac Mail.
Vroeger gebruikte ik outlook connector om mijn hotmail als archief te gebruiken. Doordat er nu geen mappen meer zichtbaar zijn en er niet realtime gesleept kan worden met emails gebruik ik hotmail helaas niet meer...

• JiMiHeNdRiX
Brm-G schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:50:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of het je gaat lukken. Laat het ons even weten! Ben ook wel benieuwd of de zelfgemaakte Hotmail submappen getoond worden.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
m.hotmail werkt hier niet.
op iPhone wel

• SquareOne
JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:53:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of het je gaat lukken. Laat het ons even weten! Ben ook wel benieuwd of de zelfgemaakte Hotmail submappen getoond worden.
werkt niet, ook nog geen contacten te zien en dergelijke... dan maar gewoon via hotmail.com, toch behoorlijk jammer dat het niet werkt.

• JiMiHeNdRiX
Okee, bedankt voor de info. Erg jammer dat Mircosofts eigen Hotmail niet naar behoren werkt in Outlook en Gmail wél.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
we zijn nu een maand verder, is er echt nog steeds geen workaround voor de agenda functie?

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Dit topic maar even een schopje. Heeft iemand inmiddels hotmail naar behoren werkend in Outlook 2011?
Pagina: 1