kast vullen met water

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Hoi,

Wie weet of het volgende mogelijk is, en misschien zelfs al eens is gedaan? Ik wil een plexiglas-systeemkast bouwen, en die vervolgens vullen met gedestilleerd water. Ziet er vgl. mij nl. heel erg kewl uit :P

Verwijderd

Dat zou op zich wel leuk zijn :)
Alleen moet je dan heel lange kabels e.d. hebben voor je hd en cdromspelers/branders/diskdrives enzo, maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn. En dan een spiraal door je kast laten lopen, met in het midden een rotortje, en daar een of andere koelvloeistof doorheen laten lopen, net zoals bij een bierkoeler :)
Maar een plexiglas kast die waterdicht is maak je nog niet zo 1-2-3. En vervoer enzo is ook niet alles, steeds je kast ff leeg laten lopen :P

• wizl
of bedenk ik me nu net, hdd laten drijven op een soort van vlotje, hmmzzz . . .

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 16:54

MaxxMark

HT is Tof!

OPZICHT kan het wel! Maar heb je er rekening mee gehouden dat er in je kast nu STOF zit? en dat er misschien andere onverwachten effecten optreden, zooi die gaat oxideren ofzo... toevallig langskomend stofje... een grote rochel die je er perongeluk inspuugt :P Al die kleine dingentjes zorgen er voor dat het water steeds beter gaat geleiden! Ik zou het er niet op wagen om het te proberen! er zitten naar mijn mening te veel haken en ogen aan!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Hahahahaa post hier maar een foto als je klaar bent, veel succes :P :9

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 14:22
Je kan natuurlijk wel een soort van dubbele wand er inmaken, zodat het lijkt alsof hij vol zit.

Net zo'n idee als bij zo'n raampje met bubbels, dat is ook een dubbel wandje.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 16:30 schreef aMiGaGa het volgende:
Hahahahaa post hier maar een foto als je klaar bent, veel succes :P :9
Hehe voordat 'ie klaar is zal nog wel ff duren :)

• wizl
Op Wednesday 14 March 2001 16:32 schreef RonaldMcDonald het volgende:
Je kan natuurlijk wel een soort van dubbele wand er inmaken, zodat het lijkt alsof hij vol zit.
Ik denk dat dat inderdaad een wat realistischer uitgangspunt is. Zelf nog niet aan gedacht, thnx :D

Verwijderd

En dan je schijf aan een dun nylon draadje ophangen zodat het toch lijkt alsof ie drijft :P;)

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 13-05 14:22
Op Wednesday 14 March 2001 16:40 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
En dan je schijf aan een dun nylon draadje ophangen zodat het toch lijkt alsof ie drijft :P;)
Das cool ja...

p.s. als je een dubbele wand maakt kan je ook van die bubbeltjes erin maken... Is ook wel lachen.

• wizl
bij nader inzien, zoveelste heftig modding plan back on the shelf :'(

• wizl
en kleine plastic goudvisjes aan kleine nylon draadjes, hmmmmmm wie weet!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 16:35 schreef wizl het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad een wat realistischer uitgangspunt is. Zelf nog niet aan gedacht, thnx :D
Is wel gelijk het koelend effect weg. Prober het eerst eens met een oude bak. Ben wel heel benieuwd.

Verwijderd

Of echte goudvisjes aan een nylon draadje :p

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 16:47 schreef cmdr_sm het volgende:
Of echte goudvisjes aan een nylon draadje :p
Zwemt vis tegen je mobo aan, heb je gebakken vis. >:)

Verwijderd

demi water + vis + computer
eerst gaat de vis dood (door gebrek aan zuurstof) dan word ie gebakken en als klap op de vuurpijl komt ie boven drijven door het ontledende water :P

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 16:23 schreef wizl het volgende:
... vullen met gedestilleerd water. Ziet er vgl. mij nl. heel erg kewl uit :P
Pak dan maar Homo-of PolypropyleenGlycol.
Dat is tranparant, niet electrisch geleidend, redelijke warmtegeleiding, en bovendien een goede smering voor je bewegende onderdelen !!!!

Verwijderd

Gewoon een dubbel wandje... haal je bij de lokale hobbiewinkel een klein luchtpompje..(weet prijs niet) en wat vissen en wat waterplantjes... die pleur je allemaal in die dubbele wand en niemand die ziet dat ze niet tussen je hd door zwemmen...

Waterdicht maken van een complete computer is zo goed als onmogelijk... je zit ook met een (waterdoorlatende) cd-rom speler en floepie drive...

• art
  • Niet online

art

Water zorgt natuurlijk voor allerlei ellende in je kast (ook gedestilleerd/gedemineraliseerd water neemt allerlei spul in oplossing en gaat dan toch geleiden. Bovendien zorgt water voor corrosie). Maar ik heb wel eens een pagina gezien van iemand die z'n mobo, overgeklokte processor en dito kaarten onderdompelde in een teiltje minerale, niet-geleidende olie. De warmte werd afgevoerd door convectie in de olie, en het ging een poosje goed! Alleen waren er toch wat problemen nadat hij het experiment beeindigd en de onderdelen met keukenpapier afgedroogd had om ze weer normaal te gebruiken. ;(

Art

l'art pour l'art

Verwijderd

Voor zover ik weet bestaat er geen kunsstof met de naam homopolypropyleenglycol.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 18:53 schreef Raketman het volgende:

Voor zover ik weet bestaat er geen kunsstof met de naam homopolypropyleenglycol.
NEE!!! Hij bedoelt homopropyleenglcyol of polypropyleenglycol als vul-vloeistof!!
Pagina: 1