Hoe automatisch opstarten van het TV kanaal op HDMI-2 ?

Pagina: 1
Acties:

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 14:10
Als ik mijn Samsung TV (LE40B651) inschakel, (met de daarop aangesloten Samsung DCB-H380 decoder), dan moeten wij altijd de bron (source) op de TV verwijzen naar HDMI-2, om HD uitzendingen te kunnen ontvangen.
Nu springt hij automatisch op de (oude) scartaansluiting van onze vorige Humax (niet HD) decoder die er niet meer op aangesloten is.
Nu willen ik dat hij direct op de HDMI-2 aan gaat.

Wie weet hier een oplossing voor ??

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-02 17:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Staat er niets in de manual? Als het al mogelijk is, zou het daar toch in moeten staan?

Last.fm | Code Talks

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 14:10
Nee, helaas, ik heb van alles geprobeerd.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

Sabbi

je denkt aan mij.

Als je eerst de TV aanzet en dan pas de decoder, springt hij dan niet automatisch over?

Verwijderd

Nee, maakt niet uit, hij start altijd op Ext2 (analoog) en moet ik altijd de "source" op HDMI-2 zetten (waar de HD decoder is op aangesloten).

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Het beste neem je even contact op met de klantenservice van Samsung, dit kan ook niet varieren aan de hand van de software welke op je TV staat bij de KS lopen ze dit met je door.

Wellicht dat een firmware upgrade je zelfs meer kan helpen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Normaal gesproken zou je tv op moeten starten met de bron waarmee je de tv ook hebt uitgedaan.
Als ik jou was zou ik de tv een fabrieksreset geven en kijken of dat helpt. Een firmware update (wellicht is het een bug in je tv) kan je daarna uiteraard ook doen.

Verwijderd

via service menu: hotel option. Opletten in servicemenu: Enkel remote cursor naar beneden of boven gebruiken om je te verplaatsen in dit menu! cursor links rechts veranderd waardes die niet herzet worden bij een fabrieks reset! Verander geen instellingen waar je de gevolgen niet van kent! Neen notities wat je daar uitspookt. Als klant wordt je niet veronderstelt in dit menu te komen!

Servicemenu: [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14
Hotel Option: Samsung switchen van tv naar HDMI
Pagina: 1