Brits onderzoek: veel blu-rays niet beter dan dvd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
Als ik het bronartikel lees:
5 films "Outstanding Blu-ray discs"
4 films "Movies showing a significant improvement on Blu-ray"
8 films "Marginal improvement or no difference"

Ofwel, 9 van de 17 zijn minstens significant beter.

Die zin in de eerste alinea "Slechts enkele blu-rays waren beter dan de dvd's' klopt volgens mij dus niet: beter zou zijn 'ruim de helft van de blu-rays zijn beter dan de dvd's'. Of, als je het negatief wilt opvatten, 'bijna de helft van de blu-rays is niet beter dan de dvd'.

Maar zoals het er nu staat is het tendentieus en onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, als meer dan de helft significant of fors beter is kan je dat niet meer "enkele" noemen mee... "enkele" is misschien 2 of 3 uit 17 ofzo, geen 9 uit 17...

Daarnaast vind ik de conclusie dat er "veel" BR's niet beter zouden zijn nogal dubieus, als je maar met een steekproef van n=17 werkt, beetje kleine test om zo'n grote conclusie te trekken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:12

Bob

Voor een product waar je extra betaalt voor extra kwaliteit die er niet is, is de helft van de gevallen veel imo. Anders gezegd: je verwacht de volle 17 en het blijken er maar 9 te zijn. Niet goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bob schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:19:
Voor een product waar je extra betaalt voor extra kwaliteit die er niet is, is de helft van de gevallen veel imo. Anders gezegd: je verwacht de volle 17 en het blijken er maar 9 te zijn. Niet goed ...
Die extra kwaliteit blijkt er dus in de meeste gevallen juist wel te zijn, de meerderheid vertoont immers wél een significante tot zelfs forse verbetering.

Dan klopt de tekst dus nog steeds niet, de meerderheid is iets héél anders dan "enkele"...

Plus dat ze het op een vrij oud model TV en een ouder model BR-speler testen... laat ze het eens op de nieuwere modellen proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 27-11-2010 10:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-07 22:11

arnoudwokke

Redacteur
Helemaal eens met de kritiek die hier wordt gegeven. Dit artikel had niet in deze vorm online mogen komen (en ik ga daar even wat mensen voor schoppen :)) Dank voor alle aanmerkingen, ik heb het artikel inmiddels van een update voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ach, het is aan ieder zelf om kritisch te staan tegenover informatie. Zelfs een kind kan weten dat 17 films ook maar een zwakke steekproef is, zonder nog maar over de wijze waarop de informatie wordt gebracht een boekje open te doen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1