• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb 1 van deze V&A aangeboden: HP NC6120 (4 stuks) laptops gekocht.
Meneer zei dat het een kwestie was van HD en Ram er in en gaan. Gister ontvangen en gelijk van alles geprobeerd maar wat ik ook probeer er gebeurd vrij weinig.

Wat ik heb:
De laptop
Een universele voeding op het juiste voltage
Ram
(geen accu en hd)

Wat gebeurd er:
Ik sluit de universele accu aan en zet de laptop aan. Vervolgens gaat de fan 20seconden lawaai maken waarna de laptop uitgaat. Het stroom symbooltje op de laptop gaat oranje knipperen maar verder krijg ik geen beeld.Ik hoor ook geen piepjes of iets alleen de fan draait 20 seconden

Wat ik al heb geprobeerd:
Laptop aansluiten op externe monitor.... Nog steeds geen beeld

Wat weet ik over het oranje knipperen:
In de handleiding die ik via de hp site heb gedownload staat dat de accu(?) kritiek is en dat de laptop in hibernation stand gaat. Gekke is dat ik er dus geen accu in heb zitten...

Het aan symbooltje (rondje met een streepje):
Deze gaat niet branden

Wat kan ik nou doen om beeld te krijgen?

Ik heb google gebruikt (geen info)
Ik heb tweakers zoekfunctie gebruikt(ook niks relevants)

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-12 15:43
Probeer het eens met een originele HP adapter of goede replacement.

Veel HP (en Dell) laptops werken met een adapter met identificatiechip, de laptop kan zo het wattage van de aangesloten adapter uitlezen. Een universele heeft dit niet.

Als de adapter niet geidentificeerd kan worden zal de laptop niet correct functioneren, accu niet opladen, cpu terugklokken of zelfs niet opstarten.

Gebruik van een universele adapter kan dus zelfs de laptop beschadigen.

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
s2sw schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:36:
Probeer het eens met een originele HP adapter of goede replacement.

Veel HP (en Dell) laptops werken met een adapter met identificatiechip, de laptop kan zo het wattage van de aangesloten adapter uitlezen. Een universele heeft dit niet.

Als de adapter niet geidentificeerd kan worden zal de laptop niet correct functioneren, accu niet opladen, cpu terugklokken of zelfs niet opstarten.

Gebruik van een universele adapter kan dus zelfs de laptop beschadigen.
Thanx, Ik dacht al dat het daar aan kon liggen. Ik ga eens iemand vragen die iets heeft liggen