Toon posts:

Hoe vervoeren de waterkoelers hun opstelling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken om mijn nieuwe pc (duurt nog wel ff, maar ben er al mee bezig) water te koelen :). Maar nu vraag ik me af, hoe doen de waterkoelers het nu als je bijv. hun pc meenemen naar een LAN party? Moet het water nog uit het reservoir e.d. (als je het systeem helemaal in je kast hebt ingebouwd) en dan ter plekke ff om een emmertje water vragen? :P Of hebben jullie het resevoir waterdicht gemaakt? Want als de auto waarmee het vervoerd wordt plotseling moet remmen en dat dan alle water door je case klotst lijkt me ook niet alles :D.

Verwijderd

Ik gebruik nu gewoon een bak naast mijn pc. Ik wil straks alles in de kast bouwen. Gewoon een dicht reservoir.

Greetz

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb gewoon alles in mij kast en reservoir is in principe dicht. tot nu toe een keer met de auto vervoert. is goed overgekomen maar was wel gevaarlijk. deksel van mij reservoir zit niet zo goed vast en het water was hard aan het klotsen.

alles leeghalen is bij mij ook vrij lastig. hoe krijg je het water uit de radiator e.d. ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Is vrij simpel: Maak een reservoir van PVC pijp. Verkrijgbaar in alle maten, makkelijk te verwerken, en er zijn genoeg gadgets te koop om je reservoir muurvast in je kast te verankeren.

Zolang de rest waterdicht is (koelblok, radiator etc) kan er dan niets gebeuren. Niet gevaarlijker dan een fles cola vervoeren.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gebruik gewoon als reservoir het koelvloeistof bakje van een scooter: lekker klein en zeker weten waterdicht.
slangen zijn er ook erg makkelijk aan te bevestigen: zitten al 2 tuitjes aan dus gewoon slang erover en slangklem erop.

ze zijn supergoedkoop te krijgen op de sloop!

PS. als er een klein gaatje inzit: kun je gewoon dichten met secondelijm...heb ik ook gedaan in mijn scooter en ik rij er nu al een jaar mee zonder problemen...

nou zit er wel 1 hele tube op, maar het zal nooit meer lekken :)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor reacties :)
Op Wednesday 14 March 2001 16:47 schreef cosmoOo het volgende:
ik heb gewoon alles in mij kast en reservoir is in principe dicht. tot nu toe een keer met de auto vervoert. is goed overgekomen maar was wel gevaarlijk. deksel van mij reservoir zit niet zo goed vast en het water was hard aan het klotsen.

alles leeghalen is bij mij ook vrij lastig. hoe krijg je het water uit de radiator e.d. ?
Je zou maybe aan aftapkraantje voor in je kast kunnen maken, en dan bovenin een intake-trechtertje :) Wel beetje mooi verwerken natuurlijk, maar dan heb je ook wat :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:13
Je kan natuurlijk ook een systeem bouwen zonder resevoir. Dat is wel wat lastiger, maar dat scheelt wel gewicht, ruimte en het vervoert makkelijker.
Pagina: 1