a3d/eax via oude dolby surround?

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49
ik heb een akai minisysteem met dolby surround® ,met 4 speakers dus. Ik weet dat het surround effect gefilterd wordt uit een gewone stereo ingang (zoals vanuit een geluidskaart). Nu is mijn vraag of het mogelijk is A3D/EAX te benutten over mijn 4 speakers.

Sommige spellen hebben dolby-surround al ingebakken, zoals NFS high stakes, daarop werkt t prachtig.

ik heb mijn oog laten vallen op de terratec 512i: www.pcreview.co.uk/Article.php?page=0&aid=4
gaat deze lekker samenwerken met mijn surround installatie?
(Op mijn oude SB PCI64 met (eax emulatie) kon ik wavegeluid ruimtelijk maken in de mixer, het leuke daaraan was dat dan mijn surround speakers hetzelfde lieten horen als de hoofdspeakers en lekker luid, dat gaf een vol geluid. Maar is dit ook mogelijk met andere geluidskaarten?)

Verwijderd

Zeker niet! Ik heb het ook geprobeerd, maar daar kan je setje niet mee overweg hoor. Je geluidskaart splitst en berekend wel geluid er naar welke speakers moeten! Maar wanneer je dan naar twee speakers gaat zal hij alleen de voorste speakers weergeven! Of je moet een 5.1 ingang achterin je setje hebben, dan kan het wel, met vier tulpen er in!!