Toon posts:

Oude telefoon aansluiten op router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb een oude telefoon met 4-punts stekker, die ik graag wil gebruiken. Nu heeft mijn internetaansluiter van Tele 2 een aantal jaar geleden de oude wandcontactdoos verwijderd en een rechtstreekse adsl kabel naar de router aangelegd. De router heeft nog een tel.aansluiting vrij. Iemand een idee hoe ik mijn retro telefoon daar op aan kan sluiten? Kan dat uberhaupt wel, digitaal naar analoog?

Alvast dank,

gerdien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24
Waarschijnlijk heb je in je router de mogelijkheid om een VOIP nummer in te programmeren. Je kunt je telefoon gewoon aansluiten en daarna bel je via internet. Bijvoorbeeld budgetphone als provider. Zoeken op google naar SIP, VOIP en je zou een heel end moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zult aan die telefoon een RJ11 plugje moeten zien te krijgen. Als het snoer aan de kant van het toestel wel al met zo'n modulair plugje vast zit is het makkelijk te verwisselen. Anders wordt het iets lastiger. Maar voor alles is een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@paultje Het aansluiten kan dus niet zo makkelijk, omdat er geen Rj11 plug aan zit. Maar ik denk dat een onderdelenhuis daar wel iets voor heeft.
@capt.. De kabel zit goed vast... Het is een Ericofon uit de 70s.

Ik ga even in de Voip duiken!

Thanks

Edit: ik heb gewoon een telefoonaansluiting bij Tele 2 met vast nummer, dan lijkt me dat voip niet nodig (moderne telefoon werkt wel gewoon). Ik zoek dus eigenlijk een adapter voor 4polig naar RJ, hopende dat dat werkt...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je moet dan wel even voor de zekerheid controleren of die router ook met pulskiezen overweg kan. Er is overigens heel veel over die Ericofon te vinden. Ook in het Nederlands. Er is zelfs een ericofon.nl .