Laptop zwaar bekrast na reparatie

Pagina: 1
Acties:

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Op 17 September heb ik een acer 5553G van 840 euro gekocht bij de Office Centre. Na ongeveer zes weken kreeg deze last van spontaan vastlopen en vervolgens viel het beeldscherm uit en moest ik opnieuw opstarten om weer verder te kunnen werken.

Ik ben vervolgens teruggegaan naar de Office Centre en die hebben hem ter reparatie aangeboden bij Acer. Nu ben ik gisteren gebeld dat hij klaar was, maar dat er een kras op de behuzing zou zitten en of ik toestemming wilde geven om hem terug te sturen, zodat hij wéér gerepareerd kon worden. Uiteraard ben ik hier niet meteen mee akkoord gegaan, omdat ik dan weer mijn laptop 3-4 weken kwijt zou zijn en heb gezegd dat ik graag de koop ongedaan wilde maken. Ze zeiden dat dit niet kon en dat ze hem alleen naar Acer kunnen terugsturen.

Vandaag ben ik dan toch even langsgeweest bij de Office Centre om de schade op te nemen, omdat het me toch niet helemaal lekker zat. Er bleken op de achterkant van het scherm meerdere erg diepe krassen te zitten en je zou het zelfs bijna wel barsten kunnen noemen. Natuurlijk is dit ook gewoon in princiepe niet goed voor de laptop, omdat er toch echt wel iets met grof geweld op moet zijn gekomen. Ik heb toen ook gezegd dat ik er niet blij mee was dat er niet voorzichtig mee was gedaan en dat ik het liefst gewoon mijn geld terugwil, omdat ik gewoon geen vertrouwen meer heb in die reparatieservice en dat mijn laptop nog steeds evengoed is als ik hem straks terugkrijg (de binnenkant moet immers ook flinke klappen gehad hebben).

Waar ik me ook nogal boos om kan maken is dat ik met doos en al aan kwam zetten toen ik hem ter reparatie aanbood en dat ze vervolgens zeggen dat ze alleen de laptop nodig hebben. Als ze hem in die doos vervoerd hadden, dan was er waarschijnlijk niks mee gebeurd...

Maar goed, zou het redelijk zijn als ik mijn geld terugvraag of als ik een nieuwe laptop eis? Ik heb al om geldteruggave gevraagd, maar toen kreeg ik doodleuk het antwoord dat dat niet kon en dat hij naar Acer moest. En zou het redelijk zijn als ik vraag om een vergoeding voor de tijd en moeite (3 keer naar de Office Centre rijden) vraag?

Mocht je vinden dat de eisen die ik stel te zwaar zijn dan hoor ik graag wat wel redelijk zou zijn. Wat ik sowieso niet normaal vind is dat ik een laptop van 840 euro koop en dat er dan zo mee is omgegaan en dat ik voor die hoge prijs geen deugdelijk product heb gekregen, én dat ik hem als ze hem weer moeten repareren in totaal 5-6 weken kwijt ben.

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-01 22:05
Je hoort een nieuwe/gerepareerde te krijgen, helaas zal dat wel weer moeten in dat repair center. Vergoeding ligt aan de coulance van de winkel.

Ik heb wel eens eerder Acer scherm terug van reparatie zien komen en dat dan meteen het pootje alweer kapot is...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 14:53
Je zult ze een redelijke termijn moeten geven om deze fout te herstellen.
In de praktijk wordt daaronder zo'n 2 week.

Meestal wordt 3x reparatie aangehouden voordat er tot vervanging wordt overgegaan, dus zul je 'm nu helaas nog een keer 'ter reparatie' moeten aanbieden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01 15:22
Is het niet normaal dat dit toestel gewoon vervangen wordt? Ik zou zeker hetzelfde doen als jou in dit geval, want 840€ is zeker niet niets!
Als je een vergoeding vraagt bij Office centre, woon je er beslist niet dicht tegen de deur.
Maar eigenlijk heeft Office centre niets met de reparatieservice van Acer te maken. De keer dat ik een laptop bij office centre kocht (wel in België) was deze ook niet naar behoren, en heb ik gewoon een tegoed terug gekregen, en een nieuwe laptop gekocht.

Matthias

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 18:53
Persoonlijk zou ik zeggen, dat je eis voor een nieuwe laptop ver gaat, maar misschien niet te ver, aangezien het overzetten van de HD, zowel jou als acer zijn problemen oplevert. Waarschijnlijk krijg je gewoon een "nieuwe" laptop terug zelfde model, met jou HD erin. Het zou de snelste en makkelijkste oplossing zijn voor Acer.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
MatthiasH schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:12:
Maar eigenlijk heeft Office centre niets met de reparatieservice van Acer te maken.
Hier vergis je je: TS heeft niets met de reparatieservice van Acer te maken! Wat Office centre doet is volledig hun zaak, TS heeft alleen met Office centre te maken.

Verder helaas erg herkenbaar: zelf kom je met een originele doos aan, en wat je terugkrijgt is soms ronduit knullig...

• danielkraak
Biersteker schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:14:
Persoonlijk zou ik zeggen, dat je eis voor een nieuwe laptop ver gaat, maar misschien niet te ver, aangezien het overzetten van de HD, zowel jou als acer zijn problemen oplevert. Waarschijnlijk krijg je gewoon een "nieuwe" laptop terug zelfde model, met jou HD erin. Het zou de snelste en makkelijkste oplossing zijn voor Acer.
Ik ga niet erop gokken dat Acer mij gewoon een nieuwe geeft, want ik ben hem dan alsnog 3 weken kwijt. Daarnaast geef ik dan toe aan de Office Centre, wat ik sowieso niet van plan ben als ze zo´n houding hebben.

En inderdaad, ik heb niks met Acer te maken. De Office Center moet het redelijk oplossen voor mij en het daarna maar verder uitvechten met Acer.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OC lost het correct op door de laptop opnieuw naar Acer te sturen. Elke andere leverancier zal dit met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook doen.

Ik vind het zelfs erg netjes dat je bent gebeld met de mededeling dat het product beschadigd retour is gekomen én dat ze deze retour Acer wilden sturen. Dat telefoontje had ook achterwege kunnen blijven waardoor jij niet bekend zou zijn geweest van de beschadigingen en op termijn jouw of een andere laptop terug had gekregen.

ARME AOW’er

• danielkraak
Guardian Angel schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:35:
OC lost het correct op door de laptop opnieuw naar Acer te sturen. Elke andere leverancier zal dit met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook doen.

Ik vind het zelfs erg netjes dat je bent gebeld met de mededeling dat het product beschadigd retour is gekomen én dat ze deze retour Acer wilden sturen. Dat telefoontje had ook achterwege kunnen blijven waardoor jij niet bekend zou zijn geweest van de beschadigingen en op termijn jouw of een andere laptop terug had gekregen.
Maar je vergeet nu wel dat ik opnieuw 3-4 weken zonder laptop zit en dat er gewoon niet normaal met mijn laptop is omgegaan. De schade die eraan zit moet echt met grof geweld gebeurd zijn.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
danielkraak schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:37:
[...]

Maar je vergeet nu wel dat ik opnieuw 3-4 weken zonder laptop zit en dat er gewoon niet normaal met mijn laptop is omgegaan. De schade die eraan zit moet echt met grof geweld gebeurd zijn.
Dit kun je niet meer ongedaan maken.
Je zit nu eenmaal aan die 3-4 weken vast, dat is het nadeel van je spullen kopen in een winkel zonder eigen technische dienst.

Je kan eventueel om een vervangende (leen)laptop vragen (met jou HDD erin) als compensatie voor de lange duur.

TheS4ndm4n#1919

• danielkraak
RocketKoen schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:42:
[...]

Dit kun je niet meer ongedaan maken.
Je zit nu eenmaal aan die 3-4 weken vast, dat is het nadeel van je spullen kopen in een winkel zonder eigen technische dienst.

Je kan eventueel om een vervangende (leen)laptop vragen (met jou HDD erin) als compensatie voor de lange duur.
Dat het tijd kost voor een reparatie snap ik, maar hij is al 3 weken weg geweest, als hij dan nu weer gerepareerd moet worden, dan is hij weer 3-4 weken weg. Een reparatie termijn van 6 weken vind ik te onredelijk. Dan is hij langer weggeweest dan ik hem heb gehad.

• Biersteker
Het zitten zonder laptop is natuurlijk erg vervelend. Ik heb zelf met Acer ooit een keer (Timeline 3810) het probleem gehad dat er oververhitting kon voorkomen bij deze laptop. Zelfs toen werd mij gevraagd of ik een vervangend model in bruikleen wilde hebben (niet gedaan, want data moet ook overgezet worden etc.) Maar 3-4 weken is wel van de zotte, dit zou door een medewerker van acer, in principe erg snel gedaan kunnen worden. Misschien is die 3 -4 weken om in te dekken. Maar van alle zut die ik met acer heb gehad, ging het vrij snel
(1810T Timeline HDD kapot, schatting 3 weken=> resultaat 4 dagen)
(3810T schatting 3 weken => resultaat 8 werkdagen, laten we zeggen 11 dagen)
Meestal word je wel zeer aangenaam verrast door acer in dit soort gevallen. Garanties kan ik je niet geven, alleen mijn ervaringen.
Kleine tip: Meld je serienummer, en de plek van reparatie bij Acer. Die willen nog wel eens druk zetten. (I.T.T. Toshiba Aaargh ruzie met hun gehad, maar ja is off topic, kan alleen niet anders zeggen dan dat acer me nog wel goed meevalt!)

[ Voor 12% gewijzigd door Biersteker op 26-11-2010 22:49 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Heb je foto's genomen van je laptop voor je hem stuurde ? en hoe je hem nu hebt ?.
Anders kan je weinig beginnen ben ik bang

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

danielkraak schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:37:
Ik vergeet helemaal niets hoor. :)

Of je hem nu bij OC of voor mijn part bij de Bijenkord of een shop in de PC Hooftstraat haalt doet er niet toe. De verkoper is voor de garantieuitvoering afhankelijk van Acer.

ARME AOW’er

• TD-er
In winkels met eigen TD worden merk laptops vaak ook gewoon opgestuurd.
En ik kan je uit ervaring zeggen dat je als TD-er ook tegen een muur oploopt wat dat betreft.

* TD-er heeft vaak zat echte probleemgevallen (laptops, maar ook reparaties, niet klanten) op proberen te lossen en als het geen onkunde was, was het wel onwil aan de andere kant om het op te lossen.
Dat heeft me ook min of meer mijn baan gekost, omdat men vond dat het te veel tijd kostte en weinig opleverde.

Persoonlijk zou ik ook pislink worden als mijn laptop zwaar beschadigd terug zou zijn gekomen, maar ik denk dat je het meest bereikt door ze 2 week de tijd te geven om dat te regelen, dat het goed komt. (heb ik trouwens zelf ook meegemaakt, slechte reparaties)
Als je een beetje goed personeel hebt staan, zullen die ook harder hun best doen om iets goeds te regelen wanneer het onverhoopt toch niet goed gaat met de komende reparatie, danwel dat het veel langer duurt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Guardian Angel schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:49:
[...]

Of je hem nu bij OC of voor mijn part bij de Bijenkord of een shop in de PC Hooftstraat haalt doet er niet toe. De verkoper is voor de garantieuitvoering afhankelijk van Acer.
Dat is pertinent nonsens. Hoe de winkel de garantie wenst af te handelen is de keuze van de winkel zelf; als zij besluiten een ieder die een defecte laptop komt inleveren stante pede een nieuwe te geven, geen enkel probleem. Daar heeft Acer helemaal niets mee van doen. Dat de winkel op haar beurt de garantie verhaalt op de fabrikant, soit, maar daar heb je als klant geen enkele boodschap aan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• danielkraak
Mektheb schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:48:
Heb je foto's genomen van je laptop voor je hem stuurde ? en hoe je hem nu hebt ?.
Anders kan je weinig beginnen ben ik bang
Ze hebben zelf gewoon toegegeven dat het door hun/Acer gekomen is, dus dat is geen probleem.

Wat me echt irriteert is dat ik door een fout van hun kant een opgelapte in plaats van een nieuwe laptop (toen ik hem bracht, was hij nog zo goed als nieuw) krijg.

• TD-er
FirePuma142 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:54:
[...]

Dat is pertinent nonsens. Hoe de winkel de garantie wenst af te handelen is de keuze van de winkel zelf; als zij besluiten een ieder die een defecte laptop komt inleveren stante pede een nieuwe te geven, geen enkel probleem. Daar heeft Acer helemaal niets mee van doen. Dat de winkel op haar beurt de garantie verhaalt op de fabrikant, soit, maar daar heb je als klant geen enkele boodschap aan.
De praktijk ligt net iets anders.

De meeste importeurs hanteren een dead-on-arrival policy wanneer de boel binnen een week stuk is en er in elk geval niet beschadigd uit ziet.
Als je als winkelier weet dat je de boel ook weer vergoed krijgt, zal je maar wat graag een laptop of wat dan ook meteen omruilen.

Echter wanneer de spullen niet binnen die regeling omgeruild zouden kunnen worden, kost het de winkelier gewoon geld en dat kan soms best oplopen.

Kortom, voor de winkelier is het een kwestie van kosten afwegen tegen zijn baten.

Wanneer je als klant zeker wilt zijn van een a-la-minute omruiling bij defecten, zal je toch echt een grotere marge moeten betalen zodat de winkelier die kosten kan verrekenen in de aanschafprijs.

De praktijk is dus dat de winkelier binnen de regels moet handelen, zonder dat het hem te veel geld kost en ook geen klanten.

• Biersteker
@TD-er
Dat is misschien waar, maar aangezien de schade in dit geval niet op de verkoper te verhalen valt, aangezien transportschade, is acer zelf een van de weinig hoop die er is. Hoewel het jammer is dat er zo lang op de laptop gewacht moet worden vind ik dit persoonlijk nog een nette gang van zaken. Heb slechter meegemaakt, maar beter ook.

Ik ben ook van mening dat dit een langdurige storm in een glas water word. Daniel zal zijn laptop gerepareerd terugkrijgen, de tijdsduur kan vervelend/hinderlijk/extreem lang zijn. Maar hij zal zeker aan het langste eind trekken.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TD-er schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:03:
[...]

De praktijk ligt net iets anders.
Ehm, nee. Feit blijft dat de winkel graag de verleende garantie reclameert bij de fabrikant, maar dat de winkel niet afhankelijk is van de fabrikant om überhaupt garantie te kunnen verlenen. Mij als consument kan het me werkelijk niets interesseren wie er wat voor reparatie dan wel vervanging betaalt, zolang het mij maar niets kost.

• Mektheb
danielkraak schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:01:
[...]

Ze hebben zelf gewoon toegegeven dat het door hun/Acer gekomen is, dus dat is geen probleem.

Wat me echt irriteert is dat ik door een fout van hun kant een opgelapte in plaats van een nieuwe laptop (toen ik hem bracht, was hij nog zo goed als nieuw) krijg.
Ik snap em, maar ze kunnen toch gewoon de schade herstellen ? zoals nieuwe kappen etc. ?
Alleen duurt dat even...
En is het probleem opgelost ?.

Snap dat je niet het vertrouwen meer hebt in een reparatie ergens in tjechie of waar ze het laten doen, maar meer kan je niet doen.
Als het nog 2x gebeurd mag je een nieuwe eissen geloof ik.

• TD-er
FirePuma142 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:19:
[...]

Ehm, nee. Feit blijft dat de winkel graag de verleende garantie reclameert bij de fabrikant, maar dat de winkel niet afhankelijk is van de fabrikant om überhaupt garantie te kunnen verlenen. Mij als consument kan het me werkelijk niets interesseren wie er wat voor reparatie dan wel vervanging betaalt, zolang het mij maar niets kost.
De winkel is inderdaad niet _afhankelijk_ van de fabrikant om een product om te ruilen, maar dat is dan zijn eigen besluit om de komende kosten als zijn verlies te nemen.
Dus de praktijk is dat de winkelier dat niet snel zal doen en alleen in uitzonderlijke gevallen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik had het over de uitvoering van de garantie en daarvoor is de leverancier afhankelijk van Acer. Als een verkoper op een andere manier garantie wil verlenen dan mag dit uiteraard.

Ik ken werkelijk geen enkele leverancier die in dit geval direct de laptop zal omruilen voor een fonkelnieuwe. De reden heeft TD-er al aangegeven. Wat theoretisch het geval kan zijn blijkt dus in de praktijk niet of zeer zelden voor te komen. Op GoT kan ik me geen enkel geval herinneren.

ARME AOW’er

• danielkraak
Mektheb schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:38:
[...]

Ik snap em, maar ze kunnen toch gewoon de schade herstellen ? zoals nieuwe kappen etc. ?
Alleen duurt dat even...
En is het probleem opgelost ?.

Snap dat je niet het vertrouwen meer hebt in een reparatie ergens in tjechie of waar ze het laten doen, maar meer kan je niet doen.
Als het nog 2x gebeurd mag je een nieuwe eissen geloof ik.
Nja, ik vind gewoon dat er een verschil zit tussen een nieuw product en een product dat kapot is, waarvan de kapotte onderdelen worden vervangen.

Edit: en ik vind het gewoon absurd dat ik weer moet wachten op een reparatie, terwijl ze zelf een fout maken.

[ Voor 8% gewijzigd door danielkraak op 26-11-2010 23:46 ]

• Mektheb
danielkraak schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:41:
[...]

Nja, ik vind gewoon dat er een verschil zit tussen een nieuw product en een product dat kapot is, waarvan de kapotte onderdelen worden vervangen.

Edit: en ik vind het gewoon absurd dat ik weer moet wachten op een reparatie, terwijl ze zelf een fout maken.
Ja kan ik me in vinden, alleen is het waarschijnlijk niet anders.

Stom voorbeeld maar als je je Xbox opstuurt krijg je een Xbox van een ander terug en niet eens je eigen.
Verder is het wachten inderdaad vervelend, maar ik denk dat ze of uit coulance je een nieuwe "geven" of dat je moet wachten erop.

Want denk niet je wetterlijk recht heb op een "nieuwe" nu. of ik moet er naast zitten

• TD-er
danielkraak schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:41:
[...]

Het zou bij reparatie zo moeten zijn dat alles op de kapotte onderdelen na, gewoon zo oud zijn als je mag verwachten sinds aankoop en alleen de vervangen onderdelen nieuwer zijn.

Persoonlijk zou ik het niet vinden kunnen wanneer een zgan apparaat gerepareerd zou worden met 'refurbished' materiaal.
Dat gebeurt dan ook niet echt vaak, tenzij het al een ouder model is, maar gezien de leeftijd en prijs lijkt me dat niet heel waarschijnlijk.
Kortom, gerepareerd zou het net zo goed moeten zijn als dat 'ie nooit stuk zou zijn geweest.

Echter als je de boel slechter terugkrijgt dan wanneer je het opstuurde, dan is dat IMHO een probleem voor de verkoper omdat hij dan nog een keer mag laten repareren. Dat kost hem ook geld en tijd, dus zit hij ook niet op te wachten.

Maar je hebt er wel recht op dat een relatief nieuw apparaat niet slechter wordt door reparaties.

• Cai
  • Laatst online: 23-01 09:18

Cai

danielkraak schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:01:
[...]

Je laptop heb je zelf weggebracht om opgelapt te worden. De winkelier behartigt je belangen door gebruik te maken van de fabrieksgarantie. Na de reparatieprocedure merkt de winkelier, uit zichzelf op, dat de laptop kwalitatief niet goed gerepareerd is. Volgens goed ondernemerschap behartigt hij wederom je belangen door je te informeren en bij te staan in het reparatieproces.

Jij bent je laptop kwijt, de winkelier personeelskosten die hiermee gemoeid gaan en niet vergoed worden. Je krijgt wel degelijk service, het is echter voor beide partijen niet een wenselijke situatie, waarbij het kwaliteitsniveau van de fabrikant niet optimaal is.

Jouw verwachting en eis omtrent een nieuwe laptop van de winkelier is mijns inziens buiten onredelijk ook nog onbeleefd en ondankbaar richting de winkelier. Ik adviseer je in het vervolg je empathisch vermogen aan te spreken alvorens je je ongenoegen zo duidelijk uit. Is je verwachting voor een nieuwe laptop van de winkelier reel? (lees: op kosten van de winkelier). Misschien als je de winkelier zijn werk laat doen, zorgt hij voor een nieuwe laptop vanuit de fabrikant, immers is het de fabrikant die in gebreke is.

• danielkraak
Cai schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:00:
[...]
Jouw verwachting en eis omtrent een nieuwe laptop van de winkelier is mijns inziens buiten onredelijk ook nog onbeleefd en ondankbaar richting de winkelier. Ik adviseer je in het vervolg je empathisch vermogen aan te spreken alvorens je je ongenoegen zo duidelijk uit. Is je verwachting voor een nieuwe laptop van de winkelier reel? (lees: op kosten van de winkelier). Misschien als je de winkelier zijn werk laat doen, zorgt hij voor een nieuwe laptop vanuit de fabrikant, immers is het de fabrikant die in gebreke is.
Het is misschien ook wel een beetje drastisch, maar aan de andere kant heb ik al 3 weken gewacht op mijn laptop en gaat hij nu weer 3 - 4 weken weg en niet eens door mijn fout, maar omdat de reparatiedienst faalt. Ik vind daarom gewoon dat ik recht heb op een zekere vergoeding en dat zij verder de schade die zij daardoor ondervinden met Acer moeten uitvechten en anders gewoon Acer niet meer verkopen in hun winkel.

Edit: de winkel liet nou ook niet echt blijken dat ze niet blij waren met Acer, ze deden er een beetje luchthartig over van: we kunnen hem alleen maar wéér opsturen en dat hij dan wel weer gerepareerd zou worden en ze wilden ook niet proberen om het reparatieproces te versnellen. Het is op zich nog wel een actieve houding van de winkel, maar wat mij betreft moet die nog een stuk actiever.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 27-11-2010 00:09 ]

Verwijderd

je praat wel telkens leuk dat die laptop 840 euro kostte en dat hij zo belangrijk voor je is. Het is natuurlijk ook heel vervelend. MAAR je had natuurlijk ook voordat je hem kocht eerst eens kunnen vragen hoe de garantieservice bij de Office Centre/Acer zit, en dan kunnen besluiten hem ergens anders te kopen of extra service bij te kopen.

Als ik een laptop van bijna 1000 euro ergens ga kopen, dan ga ik van te voren ook eerst uitzoeken hoeveel jaar garantie ik krijg en waaruit precies die service bestaat. Als dat geen pickup & return is, valt die leverancier gelijk al af bij een laptop van ~ 1000 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 10:34 ]

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Office Centre verkoopt in principe alleen aan bedrijven en instellingen. Kijk dus uit met uitspraken over consumentenrecht.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Frank Martin schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:31:
Office Centre verkoopt in principe alleen aan bedrijven en instellingen. Kijk dus uit met uitspraken over consumentenrecht.
Je kunt je tegenwoordig ook als particulier registreren bleek mij gisteren na het doorspitten van de website n.a.v. dit topic. :)

ARME AOW’er

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Cai schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:00:
[...]

Je laptop heb je zelf weggebracht om opgelapt te worden. De winkelier behartigt je belangen door gebruik te maken van de fabrieksgarantie. Na de reparatieprocedure merkt de winkelier, uit zichzelf op, dat de laptop kwalitatief niet goed gerepareerd is. Volgens goed ondernemerschap behartigt hij wederom je belangen door je te informeren en bij te staan in het reparatieproces.

Jij bent je laptop kwijt, de winkelier personeelskosten die hiermee gemoeid gaan en niet vergoed worden. Je krijgt wel degelijk service, het is echter voor beide partijen niet een wenselijke situatie, waarbij het kwaliteitsniveau van de fabrikant niet optimaal is.

Goed ondernemerschap? Kwaliteitsniveau van de fabrikant? Empathisch vermogen? Ik geloof niet dat je er iets van begrijpt. De garantieverplichting bestaat tussen winkel en consument, de winkel schuift zijn verantwoordelijkheid af op de fabrikant en de TS moet empathisch vermogen tonen?

Welke personeelskosten bedoel je eigenlijk die niet vergoed gaan worden? De kosten die gemaakt worden om de laptop ter reparatie op te sturen en de administratieve afhandeling daar van? Dat zit in de marge voor de winkelier besloten, dat is goed ondernemerschap. Het afwentelen van garantieperikelen op de fabrikant is dat niet.

• Cai
  • Laatst online: 23-01 09:18

Cai

FirePuma142 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:38:
[...]

Goed ondernemerschap? Kwaliteitsniveau van de fabrikant? Empathisch vermogen? Ik geloof niet dat je er iets van begrijpt.
Geloven staat vrij...
De garantieverplichting bestaat tussen winkel en consument, de winkel schuift zijn verantwoordelijkheid af op de fabrikant en de TS moet empathisch vermogen tonen?
Hoe ik het begrijp wordt er niks afgeschoven. Afschuiven zou zijn, wanneer de TS met zijn laptop komt en wordt weggestuurd met de mededeling dat deze dit maar met de fabrikant dient op te lossen.
Welke personeelskosten bedoel je eigenlijk die niet vergoed gaan worden?
De kosten voor de administratieve afhandeling.
De kosten die gemaakt worden om de laptop ter reparatie op te sturen en de administratieve afhandeling daar van? Dat zit in de marge voor de winkelier besloten, dat is goed ondernemerschap.
Tuurlijk, maar ook vervelend voor de winkelier. Krijg af en toe een beetje jeuk wanneer ik lees dat consumenten onrealistische verwachtingen hebben en de winkelier zien als een obstakel tussen hen en het eeuwige geluk.
Het afwentelen van garantieperikelen op de fabrikant is dat niet.
Nogmaals: Er wordt niets afgewenteld, het probleem wordt erkend!

De winkelier had ook een contract af kunnen sluiten met een reparatieonderneming of een eigen reparatieafdeling op kunnen zetten. Het probleem van de termijn was nog steeds hetzelfde gebleven.

Aan de TS: wachten is vervelend, maar overkomenlijk. Nogmaals heb ik het idee dat de winkelier tot nu toe het ook niet leuk vindt en probeert de best mogelijke oplossing voor je te vinden. Balen voor beide partijen, maar er zijn ergere dingen dan moeten wachten om te mogen toegeven aan je consumerende behoeftes.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De situatie voor de TS is natuurlijk heel vervelend maar hij moet de winkelier gewoon de kans geven de fout alsnog te herstellen. En dat betekend dus dat de TS er gewoon mee akkoord moet gaan dat de laptop opnieuw gerepareerd gaat worden. Hij heeft dus geen recht op een nieuwe laptop.

Verder vind ik de houding van de winkel eigenlijk nog wel netjes, ze geven in ieder geval netjes aan dat ze de laptop beschadigd retour hebben gekregen dat ze hem opnieuw gaan opsturen ter reparatie om dit op te lossen. Een nieuwe laptop of een vergoeding mag de TS simpelweg niet verwachten.

Verder even een tip voor de volgende keer: Koop geen Acer als je de laptop dagelijks nodig hebt (en eigenlijk anders ook niet). Acer levert leuke spullen zolang ze werken maar als er wat mis is dan krijg je dus dit soort dingen. De reparatiedienst van Acer is gewoon dramatisch, duurt lang en spullen komen relatief vaak beschadigd of onzorgvuldig gerepareerd terug.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

danielkraak schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:59:
Waar ik me ook nogal boos om kan maken is dat ik met doos en al aan kwam zetten toen ik hem ter reparatie aanbood en dat ze vervolgens zeggen dat ze alleen de laptop nodig hebben. Als ze hem in die doos vervoerd hadden, dan was er waarschijnlijk niks mee gebeurd...
Wie garandeert jou dat dit door het vervoer komt dan? :? Beetje kromme aanname dit, maar goed. Flinke krassen komen er natuurlijk niet zomaar in en mij lijkt het juist niet dat het door het vervoer komt, maar door een of andere medewerker die gewoon heeft zitten slapen.

Wat ik wel krom vind, is dat Office Center (?) aangeeft alleen de laptop wéér ter reparatie aan te kunnen bieden. Kunnen ze jou dan geen (tijdelijk) vervangend product geven? Dan ben jij van het wachten af en ligt de reparatie bij Office Center, zij zijn immers verantwoordelijk ervoor.

• danielkraak
Ik heb de verkoopmanager vandaag gesproken en ik mag een nieuwe laptop uitzoeken. Toch erg netjes van ze.

Verwijderd

Netjes! Uit eigen ervaring zou ik zeggen: Koop een HP. Ooit eens de reparatie service nodig gehad voor een recall actie. Op vrijdagmiddag stond een UPS medewerker aan de deur met een speciale verzenddoos voor de laptop. De medwerker adviseerde eerst om foto's te nemen van de laptop. Dindag stond de medewerker al weer op de stoep met een gerepareerde laptop!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

danielkraak schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:37:
Ik heb de verkoopmanager vandaag gesproken en ik mag een nieuwe laptop uitzoeken. Toch erg netjes van ze.
Netjes toch?

/me GA mompelt vaag iets van hete soep en strompelt uit dit topic *

ARME AOW’er

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:51:
Netjes! Uit eigen ervaring zou ik zeggen: Koop een HP. Ooit eens de reparatie service nodig gehad voor een recall actie. Op vrijdagmiddag stond een UPS medewerker aan de deur met een speciale verzenddoos voor de laptop.
Dit hangt ook weer af, van welke HP..... HP IBM en Dell, hebben verschillende garantie mogelijkheden. Van Next Business Day onsite, tot pickup and return wat ook 9 dagen kan duren.

Maar Acer ;w Nooit van me leven.Koop zakelijk gewoon een goed merk met goede garantie.
En zelfs voor consumenten, neen daar adviseer ik ook nooit. Willen ze toch een acer, don't call me.....

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

danielkraak schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:59:
De schade is waarschijnlijk tijdens het repareren ontstaan. Ik heb in een computerwinkel gewerkt die veel te maken had met RMA's van Acer, hoe je die dingen af en toe terug krijgt is echt niet normaal :X

Maar dat verhaal over die doos is niet juist. De winkel neemt altijd alleen de laptop in (zodat ze geen verhalen krijgen van mensen dat er nog CD x of USB-stick y in de doos zat toen ze hem inleverden die nu kwijt is) Acer stuurt een koerier (UPS) die met een speciale laptopdoos aan komt, daar wordt de laptop in verpakt en verstuurd.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 21:25
Rolfie schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:44:
[...]

Dit hangt ook weer af, van welke HP..... HP IBM en Dell, hebben verschillende garantie mogelijkheden. Van Next Business Day onsite, tot pickup and return wat ook 9 dagen kan duren.

Maar Acer ;w Nooit van me leven.Koop zakelijk gewoon een goed merk met goede garantie.
En zelfs voor consumenten, neen daar adviseer ik ook nooit. Willen ze toch een acer, don't call me.....
IBM verkoopt al een tijdje geen laptops meer, misschien dat je Lenovo bedoelt. Ik kan je uit ervaring vertellen dat reparaties daar ook slecht uitgevoerd worden, ruim 6 weken kunnen duren en dat ze een meest belabberde klantenservice hebben.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cai schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:07:
De kosten voor de administratieve afhandeling.
De verkoper is gewoon verplicht om gratis de garantie af te handelen. Hoe ze daarvan de administratie betalen moeten ze zelf maar weten en daarvoor hebben winkels dus marge. Administratiekosten of reparatiekosten verhalen op de klant is verboden. Voor de reparatie zijn ze geheel zélf verantwoordelijk, dus ook voor de afhandeling van acer als ze daarvan gebruik willen maken, dat acer het qua service laat afweten is dus niet het probleem van de klant.

Voor de rest ben ik het er wel mee eens dat als je een snelle afhandeling wilt, je gewoon van tevoren een model uit moet zoeken waar de fabrikant een goede garantieservice voor heeft, en een winkel die goed met aftersales omgaat. Kost wat meer, maar daar krijg je dan ook wat voor (reparateur na 1 dag langs of zo). 6 weken je laptop kwijt zijn is helaas de normaalste zaak van de wereld en als je een winkel zonder extra service en een laptop zonder goede fabrieksgarantie hebt is er vaak niet meer te halen dan gewoon 6 weken wachten en dan hopen dat 'ie het dan wél goed doet. Dat valt kennelijk nog binnen de normen van de wettelijk verplichte garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 28-11-2010 17:02 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1