Windows 7 instaleren, maar kan geen driver vinden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Hallo iedereen,

Mijn vader heeft een PC, dell dimension e520, met Vista, maar die PC is na een aantal jaren erg traag geworden, er staat een hoop troep op. Nu wilde ik er Windows 7 op instaleren, maar als ik dat probeer krijg ik een error als die installatie al gestart is:

"Een verreist stuurprogramma voor een cd/dvd station ontbreekt"

Ik vond dit al raar omdat hij wel de installatie kon opstarten en ik kreeg de error pas nadat ik op installeren had geklikt. Vervolgens kon ik zoeken naar nieuwe stuurprogramma's. Ik heb half google afgezocht ( dell biedt zijn drivers omslachtig aan vind ik ), ik heb een paar drivers van hier: http://support.dell.com/s...d=False&scanConsent=False gedowload, maar ik wist niet goed welke ik moest hebben, die heb ik op mijn USB stick gezet en vanuit de installatie van win7 gezocht, met 'alleen drivers die compitabel zijn met deze hardware weergeven' aan staan kreeg ik niks, als het uit stond en ze toch probeerde te instaleren kreeg ik uiteraard een error.

Na veel zoeken las ik dat iemand hetzelfde had en dat het niet aan de DVD lag, maar SATA drivers, dus dat heb ik ook geprobeerd, en bij die driver die ik vond ( overigens niet van dell ) vond hij hem wel compitabel, maar kon hij hem niet instaleren omdat hij verouderd was. Maar die van dell zelf vind hij niet eens!

Kan iemand mij helpen om win7 te instaleren?

Bij voorbaat dank, Prof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je nodig hebt is de driver van je SATAcontroller waar de DVDspeler aan hangt. Hoogstwaarschijnlijk heb je gewoon de Intel ICHx(R) drivers nodig. Laad deze en dan zou het moeten werken. Kijk ook even hoe het in de bios staat. (IDE, AHCI of RAID).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer eens Windows 7 te installeren vanaf een USB-stick?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Misschien is het nuttig om voor zover je kan zien, ook de gegevens van de optische drive te geven. Misschien is het een exoot, dus lastig. Misschien chipset, misschien sata drivers. Op het moment te weinig info, als je een servicetag kan plaatsen lost het al veel op, over de discussie welk systeem het nou eigenlijk precies is.
@ Terw_Dan: Lijkt wel het probleem, alleen doorgaans pakt win7 deze wel. Hij zou toch niet Win7 TinyIso proberen?

[ Voor 14% gewijzigd door Biersteker op 26-11-2010 21:54 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.